Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij, zag ik bart ook met zo'n tuit op zijn jerrycan ?
Yep, die heeft/had zo'n ding. Badmuts overigens ook (in de tijd dat weinigen nog bigscale reden 8O).

@ Sleurhutje je hebt een PBTJE MAN, gr.Dr.Dre-BAJAOFIEL!!!!.
Ik heb een PBTJE HAAR teruggestuurd.

Er zit echt iets niet goed op HoogTij (of in Heemskerk :?). Vorige week lag ik na een middagje raggen 2 dagen in bed, vandaag ben ik gewoon mijn stem bijna kwijt (heerlijk rustig op kantoor nu) en lag Peter gisteren al 2D.

Nou ja, in ieder geval vanavond mijn 3 accupacks van de TamTech ontladen. Dan alle cellen die nog leven eruit knippen en nieuwe packs samenstellen. Morgen de laatste echt race, over twee weken zal het weinig serieus worden als er caravans meeracen. Ik verwacht dan dat het meer een soort banger-race wordt. :lol:

@sleurhutje, misschien een paar tapijtvezels teveel ingeademd tijdens het verwijderen van deze ? ;) :D voortaan toch maar zo'n mondkapje op ? :rolleyes:

@sleurhutje, misschien een paar tapijtvezels teveel ingeademd tijdens het verwijderen van deze ? ;) :D voortaan toch maar zo'n mondkapje op ? :rolleyes:
Nee joh, er waren de hele tijd van die mongolen die enorme stofwolken maakten door als leipen heen en weer te scheuren. Hebben we een baan, gaan ze precies op de plek scheuren waar iedereen rustig van zijn koffie probeert te genieten. :evil: ;)

Zo,net even bij Barend een tankje nitro gehaald.Voorlopig kunnen we er even tegen aan met de Savage! :cool:
TF14202.jpg

@Kobus & Bym en Burp:

Ik had inderdaad afgelopen zondag een jerrycan met snelvulsysteem mee.
Werkt prima,en is niet kwetsbaarder dan een gewone jerrycan tijdens transport.

nonCARBCan.jpg

Even een vraagje : hoe borg ik de borgpen voor mijn wielverbreders,ik heb de vorige eruit moeten boren want de kopjes waren afgebroken :(,deze waren nog met schroefdraad.
origineel bij de SS valt de zeskant over de borgpen heen en kan dus geen kant op ( goed systeem )
bij de wielverbreders die er nu op zitten (origineel met pen met schroefdraad)
vervalt het schroefdraad en wil ik gewoon de pennen van de SS gebruiken.maar deze word verder niet geborgd door de wielen.
dus zou intapen voldoende zijn ,of een rubbere band ofzo?
de pen zit er wel stroef ingeslagen maar toch...

@ junkie, bij mij was er zondag ook een pen uit de verbreder gelopen , de nieuwe pen (met dank aan sleurhutje):D heb ik zondag even met ducktape (wederom m.d.a.) vastgezet en bij thuiskomst heb ik er vier/vijf slagen vulcaniserend tape omheen gedraaid, hoe dit houd weet ik nog niet , maar de ducktape was maar een slag en dat heeft de rest van de middag gezeten ;) :D

@ Junkie RC en Kobus:
Er zit toch netjes een rubberen ring om de as verlenger heen,om te voorkomen dat de borgpen er uit valt? Dan is Duck tape etc toch helemaal niet nodig? :confused:

@ Junkie RC en Kobus:
Er zit toch netjes een rubberen ring om de as verlenger heen,om te voorkomen dat de borgpen er uit valt? Dan is Duck tape etc toch helemaal niet nodig? :confused:
Bij de Vertigo extenders zit er een mooie sleuf waar de ring in valt (die van mij zit met een tie-wrap geborgd). De Darksoul extenders zijn helemaal glad tot aan de zeskant. Zoals ook zondag gezegd, een stuk binnenband er omheen doen.

als je de vertigo verbreders hebt wel , maar de darksoul moet je met een borgboutje vastzetten ;)
Lijkt me duidelijk... ;) Twee zielen, dezelfde technische kennis. :thumbsup:

Officieel moet je de borgpen vastzetten door een bout in de lengterichting van de as te draaien. Bij extenders heb je langere boutjes nodig. Risico is echter dat je de borgpen krom duwt en er niet uit lrijgt als dat nodig is, of dat deze breekt als je het boutje te strak aandraait.
*is gelukkig met zijn Vertigo extenders ;)*

Bij de Vertigo extenders zit er een mooie sleuf waar de ring in valt (die van mij zit met een tie-wrap geborgd). De Darksoul extenders zijn helemaal glad tot aan de zeskant. Zoals ook zondag gezegd, een stuk binnenband er omheen doen.

vulcaniserend tape word na enig fohnen ook een soort binnenband :mrgreen: ;) en daar heb ik een hele rol van liggen (sterker nog hij zat in mijn karretje) :oops: ;)

Nee joh, er waren de hele tijd van die mongolen die enorme stofwolken maakten door als leipen heen en weer te scheuren. Hebben we een baan, gaan ze precies op de plek scheuren waar iedereen rustig van zijn koffie probeert te genieten. :evil: ;)

Ik begon smorgens al, toen ik met de dienstwagen aan kwam crossen (nee Phill, dit keer reed ik door :P) en enthiousast gas gaf :P

Even een vraagje : hoe borg ik de borgpen voor mijn wielverbreders,ik heb de vorige eruit moeten boren want de kopjes waren afgebroken :(,deze waren nog met schroefdraad.
origineel bij de SS valt de zeskant over de borgpen heen en kan dus geen kant op ( goed systeem )
bij de wielverbreders die er nu op zitten (origineel met pen met schroefdraad)
vervalt het schroefdraad en wil ik gewoon de pennen van de SS gebruiken.maar deze word verder niet geborgd door de wielen.
dus zou intapen voldoende zijn ,of een rubbere band ofzo?
de pen zit er wel stroef ingeslagen maar toch...

Ik heb ze ook ingewikkeld met vulcaniserende tape:

rubber2.jpg

Mocht je wat nodig hebben,ik heb het hier op de rol :D ;)

Vanmiddag de tuned pipe op de baja gezet.
Van het klemsysteem dat hiervoor gebruikt wordt ben ik niet echt enthousiast :(
Om de bodyclip door de oogjes te krijgen moest er met een tangetje aardig wat kracht uitgeoefend worden om de oogjes recht tegenover elkaar te krijgen en je raad het al............KNAK :mad: ( pisbakkenstaal )

Ik heb dit als volgt opgelost.
Het andere oogje er ook afgeknepen maar de twee opstaande pennetjes
heb ik laten zitten,deze zorgen ervoor dat de gemonteerde slangenklem niet weg kan lopen,en de koppeling zit muurvast :D ;)

pipe.jpg

pipe2.jpg

Onroaders TamTech Bitterballenwintercompetitie

Heren (st)rijders,

Woensdagavond 20 feb. is het weer zo ver. De op één na laatste wedstrijddag. Niet vergeten dus, er zijn nog heel wat punten te verdienen en omdat de slechtste twee resulaten wegvallen kan er nog vanalles verschuiven in de eindstand. :D

En dan is 12 maart de laatste race. Waarschijnlijk zal het iets als dit worden. :? :banana:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back