Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgend jaar maar winterbanden halen.. De Volvo/BMW rijders reden lekker door.. Stomme vervoersrijders gaan op een heuvel vol gas geven.. En dan gek vinden dat ze weg glijden..
Uh, dat rijders van dat soort auto's harder rijden dan de rest komt niet door winterbanden maar de gedachte van de bestuurder dat zijn auto met ABS/ESP/ASR/FTP/WWW/FMU/LML prima tot stilstand komt en bestuurbaar blijft als-ie moet remmen of uitwijken. Schijnveiligheid dat is. Levensgevaarlijk voor medeweggebruikers. :(

je vrouwke zit a/d verkeerde kant v/h kanaal , zeker de zeeburgertunnel is geen pretje .
Nou, voor ons kantoor was het vanaf 10:00u gewoon 100 meter per kwartier i.p.v. 80km/u. Net 50 minuten onderweg van kantoor naar Velsen-Noord (4 km over hoofdwegen in Beverwijk). Maar ja, wat moet je als het OV faalt?

Yoepieeeeeeeeeeeeeee het sneeuwt!!!!
+1 Ik vind het geweldig. Ik pas me wel aan en geniet van alle besneeuwde boompjes en zo. :D 8)

Uh, dat rijders van dat soort auto's harder rijden dan de rest komt niet door winterbanden maar de gedachte van de bestuurder dat zijn auto met ABS/ESP/ASR/FTP/WWW/FMU/LML prima tot stilstand komt en bestuurbaar blijft als-ie moet remmen of uitwijken. Schijnveiligheid dat is. Levensgevaarlijk voor medeweggebruikers. :(

+1 Ik vind het geweldig. Ik pas me wel aan en geniet van alle besneeuwde boompjes en zo. :D 8)

neehoor , deze volvo rijder past zich netjes aan , heeft veel v/d bovengenoemde opties , maar rijd op nieuwe zomerbanden :bday:

dus stilstaan wanneer ik dat wil ,gaat niet gebeuren , dus afstand houden en zeer rustig optrekken, en constante snelheid aan houden ;)

hoe breder de banden ,hoe minder grip , ik heb er aardige sloffen op liggen , maar dat is leuk voor de zomer .

en betreft het weer ; ik sluit me bij je aan , ik geniet er ook van , mag van mij het hele weekend keihard door sneeuwen :banana:

lekker thuis rommelen ,afgewisseld met floor erop uit in da snow met de slee , helemaal goed !!

sneeuw ragding al klaar ?
Nee, wel een opdrachtje van 200k uw order gescoord. 8O :D 8) Moest alleen een paar uur stapvoets naar Maarssen en weer stapvoets terug. Een dag onderweg voor een babbeltje, bakkie leut en een handtekening. :(

neehoor , deze volvo rijder past zich netjes aan , heeft veel v/d bovengenoemde opties , maar rijd op nieuwe zomerbanden :bday:

dus stilstaan wanneer ik dat wil ,gaat niet gebeuren , dus afstand houden en zeer rustig optrekken, en constante snelheid aan houden ;)

hoe breder de banden ,hoe minder grip , ik heb er aardige sloffen op liggen , maar dat is leuk voor de zomer .
Bij brede banden hoopt sneeuw en ijs zich breder en eerder op waardoor je makkelijker gaat glijden. Zolang je de wielen niet blokkeert gaat alles goed. Overigens hebben we het vanavond even getest maar een Santa Fé met 19" winterbanden glijdt even ver als een Santa Fé met 19" zomerbanden (ikke). Beiden met 30km/u aanrijden, vol op de rem trappen en ingetrapt houden op een lege weg op een industrieterrein. Met deze omstandigheden draait alles om beheersing, mentaliteit en anticiperen.

-edit-
AAAAAAAHHHHAHHAHAHHHHHHH!H!H!HH!H!H!!!!!11!!111!!!ONE11EEN!!
Het einde is nabij, code rood

Laatst bewerkt:
Nee, wel een opdrachtje van 200k uw order gescoord. 8O :D 8) Moest alleen een paar uur stapvoets naar Maarssen en weer stapvoets terug. Een dag onderweg voor een babbeltje, bakkie leut en een handtekening. :(

Bij brede banden hoopt sneeuw en ijs zich breder en eerder op waardoor je makkelijker gaat glijden. Zolang je de wielen niet blokkeert gaat alles goed. Overigens hebben we het vanavond even getest maar een Santa Fé met 19" winterbanden glijdt even ver als een Santa Fé met 19" zomerbanden (ikke). Beiden met 30km/u aanrijden, vol op de rem trappen en ingetrapt houden op een lege weg op een industrieterrein. Met deze omstandigheden draait alles om beheersing, mentaliteit en anticiperen.

-edit-
AAAAAAAHHHHAHHAHAHHHHHHH!H!H!HH!H!H!!!!!11!!111!!!ONE11EEN!!
Het einde is nabij, code rood

Mee smalle bandsies heb je meer druk per vierkante cm contact oppervlak,zakt daardoor iets makkelijker door de sneeuw/regen etc.
In het zand ben je dus met grote brede bandsies wel weer in het voordeel.

Ga zo sneeuwballen gooien:banana:

Ha!..

Ik zit in de woonkamer, zelfde jochies van gister lopen voorbij. Een paar hebben sneeuwballen in de hand. Willen wederom gooien.. Hoor ik een van die gastjes zeggen. Ho, stop.. niet doen joh! Die man is thuis...

Later liepen er nog wat jochies rond hier.. maar geen sneeuwballen meer gezien..

Mee smalle bandsies heb je meer druk per vierkante cm contact oppervlak,zakt daardoor iets makkelijker door de sneeuw/regen etc.
In het zand ben je dus met grote brede bandsies wel weer in het voordeel.
Mag je op de ijsbanen van vandaag wel stalen velgen zonder rubber nemen want dat maakte ook geen ene ruk uit. Als er eenmaal ijs ligt glij je net zo vrolijk. Door het opwarmen van de banden ontstaat een film van water waardoor je prima kunt glijden met heel weinig wrijving. En op de treinen zitten ook dunnen wielen maar die konden niet eens normaal rijden vandaag. :?

vraag;

er zitten glasvezel scharnieren bij de imagine , kan ik deze gebruiken ,of zal ik plastic scharnieren gebruiken ?

bij 2e optie kan ik niet verder bouwen ,want heb deze niet genoeg ,en ga denk ik niet door da snow naar lynx morgen .

dus roep maar in koor ; glasvezel scharnieren :D

er zitten glasvezel scharnieren bij de imagine , kan ik deze gebruiken ,of zal ik plastic scharnieren gebruiken ?
Dat zijn mylar scharnieren (zat vroeger aan de binnenkant van floppy disks). Kan wel maar let er op dat er geen CA op de stukjes komen die scharnieren. Hierdoor worden de stukjes hard en zullen eerder scheuren.

+1 voor het weer. Ook ik vind het fantastisch!!

Tsja, banden breed of smal, winter of zomer maakt niets uit als je over ijs rijdt. In de sneeuw maakt het een enorm verschil.

Mijn winterbanden met stalen velgen blijven wel lekker nieuw, ze liggen nog in de garage, morgen maar even monteren als het droog blijft. :shock:

Etentje ging niet door, reden is niet moeilijk te raden. Lekker op de bank zitten, tapbiertje in de hand en filmpje kijken. Lekker een week vrij dus laat de sneeuw maar komen :yes:

@satstok, dank voor de airbrushtips, Doe nu wat langer met de verf....

Baggerweer. Morgen van plan naar vehikel te gaan in utreg, hopen dat verder iedereen thuis blijft...

Moet wel meerijden met iemand, eigen auto komt de dijk niet af.

Binnenkort het landroverbeest maar weer eens opstarten.

+1 voor het weer. Ook ik vind het fantastisch!!

Tsja, banden breed of smal, winter of zomer maakt niets uit als je over ijs rijdt. In de sneeuw maakt het een enorm verschil.

Mijn winterbanden met stalen velgen blijven wel lekker nieuw, ze liggen nog in de garage, morgen maar even monteren als het droog blijft. :shock:

Etentje ging niet door, reden is niet moeilijk te raden. Lekker op de bank zitten, tapbiertje in de hand en filmpje kijken. Lekker een week vrij dus laat de sneeuw maar komen :yes:

ik zou een weekje vrij nemen , ben er ff aan toe , maar helaas , spoed klus tussendoor , en moet voor de verhuizing af :(, maarja , anders sta ik vliegtuigen te bouwen :wink:

Dat zijn mylar scharnieren (zat vroeger aan de binnenkant van floppy disks). Kan wel maar let er op dat er geen CA op de stukjes komen die scharnieren. Hierdoor worden de stukjes hard en zullen eerder scheuren.

check , ik ga de mylar scharnieren gebruiken over v/d mustang , deze zijn beter dan de mylars van de imagine .

hoop werk allemaal , maar de imagine begint langzaam maar zeker te vorderen .

Yoepieeeeeeeeeeeeeee het sneeuwt!!!!
Heerlijk die zooi,vanmiddag de kuipen in de bus en de spaan op stil.2 uur vanaf haarlem(afslag broekenboerderij)afslag velserbroek.Gelukkig nog op tijd voor het kerstconcert van mijn dochter.Van de rest heerlijk weer,even de Baja in elkaar zetten,en morgen voor de slee van die kleine binden :banana:

Heerlijk die zooi,vanmiddag de kuipen in de bus en de spaan op stil.2 uur vanaf haarlem(afslag broekenboerderij)afslag velserbroek.Gelukkig nog op tijd voor het kerstconcert van mijn dochter.Van de rest heerlijk weer,even de Baja in elkaar zetten,en morgen voor de slee van die kleine binden :banana:
Kijk dat zijn berichten lekker in de sneeuw spelen, de marder gaat morgen ook ff sneeuw happen.

@ de calmato vliegers.
vliegen jullie hem met de orginele setup of met de 4s en andere brommer?
Ik vloog hem met 4S 3000mAh, standaard motor en APC-E 10x6" maar je moet er dan wel een andere regelaar op zetten. De regelaar die er bij mij in zat zou wel op 4S moeten kunnen werken maar die ging spontaan na 2 meter taxiën in rook op. :( Gewoon een Turnigy Plush 60A gebruiken, zit je altijd goed. :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back