Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ kris: dat is niet een smurf maar een poppetje in toy story :)
En ik ben niet naar de smurfen maar naar cars2, had nog een paar vrijkaarten liggen :yes:

Ik heb al 1 stomp en dat vind ik meer dan genoeg. Hou de rest maar. ;)
:rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling: :rolling:

Minder brandstof is ook minder smering ......
Vlammetjes dan maar? :yes: :thumbsup: Zowel brandstof als even later lekker doorsmering. Ondanks het schrale gevoel loopt het toch lekker door. :mrgreen:

Hier nog een filmpje van Nic uit Belgie.
En hier een filmpkje van Henk uit Nijmegen... :? :hammer:

Laatst bewerkt door een moderator:
best lastig afstellen de walbro carb .

kan ook andere oorzaken hebben .

ik heb er aspen benzine in gemieterd , daar vloog de Extra ook mee .
voordeel van deze benzine is dat hij minder stinkt en het een schonere brandstof is .
ik kan nl de vlieger met gewone benzine niet meer op mijn zolder kamer zetten , dat gaat meuren .
aspen is wel 4 E de liter , maar liever dat dan die stank .

heeft iemand verstand van walbro carbs ?

nu heb ik Hi needle op 3/4 slag open vanuit dicht
en LO op 1 slag open vanuit dicht.

dit volgens de afstellingen der internets .

maar hij blijft inhouden als ik het gas open of half open zet , stationair loopt hij mooi , maar rookt ook niet veel .

kan ook andere oorzaken hebben .

ik heb er aspen benzine in gemieterd , daar vloog de Extra ook mee .
voordeel van deze benzine is dat hij minder stinkt en het een schonere brandstof is .
ik kan nl de vlieger met gewone benzine niet meer op mijn zolder kamer zetten , dat gaat meuren .
aspen is wel 4 E de liter , maar liever dat dan die stank .

heeft iemand verstand van walbro carbs ?

nu heb ik Hi needle op 3/4 slag open vanuit dicht
en LO op 1 slag open vanuit dicht.

dit volgens de afstellingen der internets .

maar hij blijft inhouden als ik het gas open of half open zet , stationair loopt hij mooi , maar rookt ook niet veel .

Wat voor uitlaat zit erop? Een potje, of een pijp? Indien het laatste, is de afstand wel kloppend? Kan zijn dat je wat moet spelen met de afstand tussen de bocht en de pijp zelf.

Kom op, op je Baja zat ook een Walbro. :yes: Twee naalden, LSN en HSN. Aan geduid met een L en een H. Eerst de H afstellen, bij inhouden rijker zetten. Als dat niet lukt, plaats een luchtfilter op de carb zodat de lucht niet uit de carb gezogen wordt door de propellorwind (een tuitje naar achteren gaat ook niet werken, trekt net zo vacuüm. :yes: Pas als de HSN goed staat, kun je de LSN af gaan stellen. Net als bij de Baja... :teacher:

Wat voor uitlaat zit erop? Een potje, of een pijp? Indien het laatste, is de afstand wel kloppend? Kan zijn dat je wat moet spelen met de afstand tussen de bocht en de pijp zelf.
Als dat nog niet helpt, deugt de uitlaat niet (teveel tegendruk). Zet er een Dominator of Jetpro op. Lekker schreeuwen. :mrgreen:

Grappig, mijn saldo bij HK wordt langzaam aan steeds meer terwijl ik er niets voor doe. Al een tijdje is er een puntensysteem waarbij iemand jou kan beoordelen en hoervoor krijg je een aantal cent vergoeding als iemand jouw antwoord nuttig vond. Recentelijk zijn er wat oudere spullen weer op voorraad gekomen en kennelijk hebben er een zooi lopen clicken... :? :D :yes:

Ik ben altijd blij met je nuttige antwoorden ;)
Wacht op mooi brommertje uit HK :p

Dat is denk ik op elke camping in zuid frankrijk zo , hier dus weinig anders hoewel de afgelopen dagen wel veel nederlanders vertrokken zijn en er meer fransen staan nu .

Gister was een mindere dag hier met wat regen en zwaar bewolkt maar vandaag is weer een stralende dag rond de 30 graden , net als de komende week en de week daarop , daarna mag het minder worden want dan ben ik hier niet meer ;)

Hier moet je wel betalen voor de wifi maar dan kun je wel gewoon op je plek blijven en hoef je niet naar voren met nog 500 andere gasten :-?

Nou, ik ziet voor onder de luifel van de klapkar.

zit een lange pijp op .

Kom op, op je Baja zat ook een Walbro. :yes: Twee naalden, LSN en HSN. Aan geduid met een L en een H. Eerst de H afstellen, bij inhouden rijker zetten. Als dat niet lukt, plaats een luchtfilter op de carb zodat de lucht niet uit de carb gezogen wordt door de propellorwind (een tuitje naar achteren gaat ook niet werken, trekt net zo vacuüm. :yes: Pas als de HSN goed staat, kun je de LSN af gaan stellen. Net als bij de Baja... :teacher:

Als dat nog niet helpt, deugt de uitlaat niet (teveel tegendruk). Zet er een Dominator of Jetpro op. Lekker schreeuwen. :mrgreen:

ja , dat weet ik ook , en mee gepield ,maar geen goede resultaten behaald ;)

dit is een walbro van 15 jaar oud , dus misschien andere afstellingen ? , misschien is schoonmaken ?

en anders in da kliko , koop gewoon een nieuw blok :idea:

en weer anders , ik laat er op het veld wel ff naar kijken :idea:

dit is een walbro van 15 jaar oud , dus misschien andere afstellingen ? , misschien is schoonmaken ?

en anders in da kliko , koop gewoon een nieuw blok :idea:

en weer anders , ik laat er op het veld wel ff naar kijken :idea:
Begin maar met de pakking tussen de motor en carburateur te vervangen. De kleinste lekkage zorgt al voor drama's. Was ook met de Baja zo. :yes: Zit er een isolator tussen de carb en het blok? Warmteoverdracht kan ook problemen veroorzaken. :( Lekke pakking tussen de carterhelften? Lekkende oliekeerringen op de krukas.... Allemaal dingen die ook bij de Baja speelden.

Begin maar met de pakking tussen de motor en carburateur te vervangen. De kleinste lekkage zorgt al voor drama's. Was ook met de Baja zo. :yes: Zit er een isolator tussen de carb en het blok? Warmteoverdracht kan ook problemen veroorzaken. :( Lekke pakking tussen de carterhelften? Lekkende oliekeerringen op de krukas.... Allemaal dingen die ook bij de Baja speelden.

zal eens kijken , maar met mijn baja heb ik nooit zulke defecten gehad , dat was altijd RTR :cool:

tikkie lopen ;)

maar ik berg hem lekker op , en ga eerst met de xtra vliegen , met vertrouwde 20cc 4T nitro techniek :idea:

zal eens kijken , maar met mijn baja heb ik nooit zulke defecten gehad , dat was altijd RTR :cool:
Ja, die drie rondjes die jij ermee hebt gereden.... :mrgreen: Alle motoren hebben onderhoud nodig. Zeker als ze al lang stil hebben gestaan. Rubber hard uit. Dus een lek in de oliekeerringen bij de krukas of een uitgedroogde pakking kan het zeker zijn.

ik denk eerlijk gezegd ook dat daar het probleem zit .

kan ik dat testen door hem zonder pijp te starten ? , weliswaar met oordopjes in :rolleyes:

ik vind ook dat de uitlaat gassen er met weinig druk uitkomen , had meer weerstand verwacht als je je hand erachter houd .

Laatst bewerkt:
Ja, die drie rondjes die jij ermee hebt gereden.... :mrgreen: Alle motoren hebben onderhoud nodig. Zeker als ze al lang stil hebben gestaan. Rubber hard uit. Dus een lek in de oliekeerringen bij de krukas of een uitgedroogde pakking kan het zeker zijn.

opties ziet het blok er droog uit , geen zweetplekken of lekkages , inwendig weet ik het nog niet .

kortom , ff nieuw blok scoren , das wel de snelste weg en goed voor de economie ;)

opties ziet het blok er droog uit , geen zweetplekken of lekkages , inwendig weet ik het nog niet .

kortom , ff nieuw blok scoren , das wel de snelste weg en goed voor de economie ;)

denk niet dat dat nodig is laat m maar ff lekker 1a2 tankjes zo rond de 1500 rpm draaien word i lekker warm komt alles weer goed:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back