Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voer boot of modelboot lekker belangrijk en Manus als je niet weet waar je over praat kan je beter niks zeggen en je eigen nuttig maken op een ander topic.
Ik heb in mijn vijfde bericht wat foto's geplaats
plonk lijst weer aan gevuld
kunnen we niet ineens een heel topic plonken ?????
Zal Robert wel ff vragen wie je ben
Zal Robert wel ff vragen wie je ben QUOTE]
Potjanstokjes...ik beef van angst....gggrrr...auw...arghhh...;-)
De boot is 65 x 30 cm en volgeladen ongeveer 5kg.
*twee graupner motoren (type kan ik niet lezen)(zie foto)
*twee graupner regelaars speed profi 40R (zie foto)
*twee lood accu's 6V 10AH(zie foto)
*schoefassen zijn 4mm
*schroeven zijn 5-bladen 35mm(zie foto)
Wat kunnen hier goede vervangende motoren en regelaars voor zijn liefst brushless omdat ik denk dat deze krachtiger en minder gevoelig zijn. Maar als jullie hier anders over denken hoor ik dat ook graag.
Controleer eerst het verbruik maar, zoals ik beschreven heb: boot in het water, vastgemaakt aan de wal, met een touwtje en een amperemeter tussen motoren en regelaar. Dat lijkt me verstandiger.Waarschijnlijk kan ik de motoren gewoon weer gebruiken dus.
Kun je doen. het zal de motor niet overbelasten. Ik denk dat het verbruik dan zelfs wat lager is. Maar denk eraan: de efficientie ook!Ik zal ze eruit halen en contoleren. Is het verstandig om de koker waar de schroeven in zitten eraf te halen kan dit de motor overbelasten nu?
Ligt niet alleen aan de hoeveelheid bladen, maar ook aan de spoed van de schroef.En de schroef was aan de grote kant kan ik dan beter naar drie bladen gaan of maakt dit geen verschil voor de motor? BVD