Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
de blauwe dieplader van van elk is van faymonville.
kijk maar op hun site bij type megamax. de van elk combi is gebruikt voor het filmpje!
ergo....[/QUOTE]
Hmmmmm, ergo.....![]()
![]()
Wat bedoel jij hiermee ???
Hoi Piet,
Nou het blijft nog steeds een imposante combinatie.
Persoonlijk vind ik het een goede keus om naar een 5-assige dieplader te gaan, de lengte gaat anders een probleem worden.
De bochten bij jullie op de baan zijn ook kleiner als in het echt, en ik zag op de foto's de nieuwe flyover, daar kom je volgens mij geeneens door de bocht.
Ik vind een compacte zwaartransport combinatie ook erg mooi, dus de dieplader achter de Actros zonder de jeepdolly zal absoluut mooi staan.[/QUOTE]
Hallo William,
Tja, de Fly-Over kan ik wel vergeten met deze combinatie, de bochten zijn veel te krap, maar de hellinghoek is ook de groot, hierdoor loopt waarschijnlijk het smalbed vast op het wegdek.
Bovendien zullen ze bij de MBVP niet blij zijn als ik er met een totaal gewicht van ± 100 kg oveheen ga rijden.
(Cat 385CL-RE ± 70 kg, dieplader + jeepdolly + Volvo trekker 30 kg)
Ik ga Zo ie Zo 2 afkoppelbare zwanenhalzen maken, 1 zwanenhals voor de jeepdolly en 1 zwanenhals die rechtstreeks op de 4 assige Volvo F16 en op de 5 asssige MB Actros past.
Wel extra werk, maar zodoende wel multi-functioneel inzetbaar !
P.S.
Heb je de lantaarnpalen op de Fly-Over gezien ?? (20 stuks), die heb ik gemaakt van messing.
De elektronica (verlichting)is er door Alex ingebouwd.
Ik moet er trouwens nog 8 stuks bijmaken !!
Hoi Piet,
Nee de lantaarnpalen waren mij nog niet opgevallen.
Heb net even gekeken op de site. Het maakt het allemaal wat echter.
Misschien een leuk idee om van dat soort accessoires een klein bouwverslag te plaatsen.
Er is wel een diorama topic op dit forum, maar daar valt het nauwelijks op.
Word ook bijna niks geplaatst.
Dat is natuurlijk, als je foto's hebt van de paaltjes.
Het is denk ik wel leuk om ook wat aandacht te geven aan de aankleding van de baan.
Komen er misschien nog goede tips hoe je straatklinkers of gemetselde muren kan maken en dergelijke.
Maar daarmee dwalen we wel af hier, ik ben benieuwd hoe de combinatie wordt.[/QUOTE]
Hallo William,
Volgens mij heb ik al eens de bouw lantaarnpalen op het MBF gezet, ik zal het eens even nakijken.
Ik heb ook nog een oud type flitspaal gebouwd van messing, hierin moet nog een camaraatje, een flitser en een snelheid-passeermeetpunt ingbouwd worden, zodat deze ook echt werkt als je er te hard langsrijdt.
Een MBVP lid heeft mij ooit eens beloofd om dit voor mij in te bouwen, maar het is er nog nooit van gekomen !
Ik zelf ben echt een nul op het gebied van elektronica.
Dat jij iets afdwaalt vind ik niet erg hoor, dat moet gewoon kunnen, ikdoe hier niet moeilijk over !
Even gekeken op het forum : kijk hier maar even :
Niet de hele bouw van de lantaarnpalen zijn hier te zien, maar wel hoe ze er ongepoten eruit zien en hoe ze staan op de Fly-Over.
Foto's zijn wel enige tijd geleden genomen door mij !
De MB Actros rijdt op de Fly-Over probleemloos naar boven zonder snelheidsvermindering !!
miniatuur-en-spellenspektakel-zwolle
...en met die flitspaal wordt de hobby bekostigd....? hahaha
even een puntje aandacht voor de bouw piet:
als ik me niet vergis is de laatste as van de dolly een stuuras. (verbeter me als ik het mis heb)
leuk detail om erin te verwerken??!!!
ik ben benieuwd wat je er van gaat maken! maar dat zal vast en zeker goed komen.
ben vooral benieuwd naar alle hydraulische componenten die je van plan bent te gaan gebruiken!!
m.v.g. jordi