VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

hallo
zie project of gallery,
het zijn voornamelijk amerikaantjes,
bij zn te koop/ebay staan chassis 5 en 6 asser,
mvg markioo

Nog als aanvulling op de componenten van de zwaartransportmodule.

Een groot deel word gebruikt voor de dieseltank, deze past niet tussen de assen omdat er vaak 4 of 5 van zijn, en zo'n truck lust wel een slok, en met een grote last erachter kan je de pomp niet meer inrijden.

De oliekoeler en olietank zijn voor de WSK.

Een WSK is een hydraulische overbrenging die nodig is om langzaam weg te kunnen rijden, een gewone koppelingsplaat zou gewoon verbranden.

Overigens zit de gewone koppelingsplaat er nog wel, de WSK gebruik je alleen bij zware lasten.

Bij automatische versnellingsbakken zit de WSK er zowiezo in, vandaar dat met name Volvo's, die al lang met automaat te krijgen zijn, ook vaak als zwaartransporttrekker gelevert worden.

Bij een automaat zit er uiteraard geen koppelingsplaat, want die heb je niet nodig.

Hier een toren van een Actros Titan, komt van Ditzj.de - Home een prachtige site met veel bijzondere vrachtauto's.

Titan.jpg

Rechtsonder zit de dieseltank, rechtsboven de oliekoeler en linksboven de olietank.
Daartussen de accu's en de luchtketels.
Linksonder nog een opbergkist.

kan aan mij liggen, maar zie geen foto's...

Hallo Vinnygogo,

Excuses voor dit ongemak, komt vanzelf weer goed hoor, even geduld hebben !!

Het is weer zover, ik zit weer boven de maandelijkse limiet van PhotoBucket, ik word hier een beetje ziek van, maar eens kijken naar een andere oplossing !!

Anders zelf maar een een Fotoaulbum op een website zetten, waar 100.000 foto's op kunnen !

Nog als aanvulling op de componenten van de zwaartransportmodule.

Een groot deel word gebruikt voor de dieseltank, deze past niet tussen de assen omdat er vaak 4 of 5 van zijn, en zo'n truck lust wel een slok, en met een grote last erachter kan je de pomp niet meer inrijden.

De oliekoeler en olietank zijn voor de WSK.

Een WSK is een hydraulische overbrenging die nodig is om langzaam weg te kunnen rijden, een gewone koppelingsplaat zou gewoon verbranden.

Overigens zit de gewone koppelingsplaat er nog wel, de WSK gebruik je alleen bij zware lasten.

Bij automatische versnellingsbakken zit de WSK er zowiezo in, vandaar dat met name Volvo's, die al lang met automaat te krijgen zijn, ook vaak als zwaartransporttrekker gelevert worden.

Bij een automaat zit er uiteraard geen koppelingsplaat, want die heb je niet nodig.

Hier een toren van een Actros Titan, komt van Ditzj.de - Home een prachtige site met veel bijzondere vrachtauto's.

Rechtsonder zit de dieseltank, rechtsboven de oliekoeler en linksboven de olietank.
Daartussen de accu's en de luchtketels.
Linksonder nog een opbergkist.

Hallo Wliam,

Bedankt voor de aanvulling !!

De Ditzj.de site kende ik al, maar is wel leuk voor de andere forumleden !!

Mensen allemaal bedankt voor de uitleg van de Zwaartransportmodule.

Ben er weer een stuk wijzer van geworden. :D

Dacht in eerste instantie dat het iets Europees was.
Ik heb ze modules namelijk nog niet op US trucks of road-trains gezien.
Maar daar zouden ze dus in principe ook op gebouwd kunnen worden.

Lijkt me wel een apart en stoer idee. :lol:

Wie weet doe ik dat bij mijn US-truck waar ik nu me bezig ben nog wel eens.

Hallo allemaal,

Helaas kan ik nog steeds geen nieuwe foto's plaatsen, dus ook niet verdergaan met mijn bouwverslag van de Volvo F16 Zwaartransporttrekker !
Ik heb al naar het fotoalbum gekeken van dit forum, maar in dit fotoalbum mogen de foto's niet groter zijn dan 97kb.
Dat betkent dat ik al mijn foto moet verkleinen, hierdoor wordt de foto niet mooier van, bovendien een hele klus !
Ook heb ik gekeken naar Mijn Fotoalbum, maar ook dit album heeft een limiet, zoals PhotoBucket heeft, dus ook geen optie !!
Verder heb ik gekeken naar Imageshack, ook dit album heeft een limiet, dus ook geen optie !!
Alwin heeft aangeboden om mijn foto's op zijn server te zetten, hiervoor wil ik hem bedanken, maar ik wil hem liever niet belasten met mijn problemen, betreffende de foto's !
Als enigste optie blijft over om zelf een website te openen met een groot fotoboek !

De komende tijd maar eens even nadenken wat ik precies wil.

Helaas allemeel nog even geduld hebben, betreffende de voortgang van de bouw van de Volvo F16 Zwaartransporttrekker.

ag piet heb een fair use policy server zolang het niet te gek wordt maakt het weinig uit run er zelf ook al een fotoboek op van de asfalt rockers De Asfalt Rockers :: Home
www.wetronic.nl draait er ook op.
www.winius.net
www.asfalt-rockers.nl *binnenkort.

haal nu de 10gb tot 50gb zal ik mijn kennis niet horen klagen ;)

op dit moment zitten we met de clubsite op
Average Unique Daily Visitors: 37.7

Hallo Alwin,

Weet wat je zegt hé, ik heb nogal grote fotoalbums hoor !!

Nu bij PhotoBucket al meer dan 2800 in 3 albums !!

Hallo Alwin,

Weet wat je zegt hé, ik heb nogal grote fotoalbums hoor !!

Nu bij PhotoBucket al meer dan 2800 in 3 albums !!

Hoi Piet,
kijk eens naar deze link:
TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Heb de spelregels daar nog eens door zitten spitten en kan daar niets over een data-limiet vinden.

Werk er zelf nu meer dan 2 jaar mee, en heb er nu bijna 900 foto's (1024x768 ) in 7 mappen ondergebracht.
Nog geen problemen gehad tot nu toe.

Mss een kijkje waard.;)

Laatst bewerkt:
piet 2800 fotos maar hoeveel kb per foto is belangrijker? en welke resolutie verwacht jij nog te kunnen plaatsen? ik hanteer in princiepe forum grote 800x600 resolutie. dan hoeven fotos niet groter dan 100kb te zijn.

op asfaltrockers staan ook al gauw 2000+ fotos.

opslag heb ik opzich onbeperkt, data limiet een flexibele grens. zolang het niet te gek wordt je loopt nu tegen de 10gb aan dataverkeer aan.

weet wel dat je met fotos van 100k net zoveel ziet en dat je data limiet erg bespaard bljft op die manier. mogelijk dat je nu ook vrij grote bestanden gebruikt.

Laatst bewerkt:
piet 2800 fotos maar hoeveel kb per foto is belangrijker? en welke resolutie verwacht jij nog te kunnen plaatsen? ik hanteer in princiepe forum grote 800x600 resolutie. dan hoeven fotos niet groter dan 100kb te zijn.

opslag heb ik opzich onbeperkt, data limiet een flexibele grens. zolang het niet te gek wordt je loopt nu tegen de 10gb aan dataverkeer aan.

weet wel dat je met fotos van 100k net zoveel ziet en dat je data limiet erg bespaard bljft op die manier. mogelijk dat je nu ook vrij grote bestanden gebruikt.

Hallo Alwin,

Normaal zijn mijn foto's ongeveer 2Mb groot
Ik verklein mijn foto's met IfranVieuw naar 640x480 en zijn dan ± 900Kb groot
Ik heb niet zoveel verstand van foto's verkleinen en comprimeren,enz.

Inderdaad heb ik mijn 10Gb vol bij PhotoBucket.

Hoe kan ik de foto's verkleinen naar ongeveer 100Kb ??

Want als ik die 2800 foto's kan verkleinen naar ongeveer 100Kb , dan kan ik voorlopig weer vooruit !

Tja, ik ben een oude man hé, die niet overal verstand van heeft !!!

Graag even jou advies hoe ik de foto's kan verkleinen ??

Hallo Cheeta,

Ik meende te begrijpen uit Piet zijn verhaal, dat hij graag zonder ze zelf te verkleinen ergens wil plaatsen.

Heb jij ook een online hulpje voor Piet mbt het verkleinen van de foto's ? zoals bv bij Tinypic (zoals Verklein 640x480 ).

Denk namelijk dat Piet daar tegenaan "hikt" of niet Piet ?

Grt,
Robbert

die 900kb per foto is inderdaad de bottleneck waar je tegen aan loopt.

Easy Thumbnails Software -- Free thumbnail utility from Fookes Software
ik gebruik dit programma zeer simpel en doeltreffend. verkleind alle fotos en zet er tn_ voor (thumbnail)

screenshot_mainscreen.gif

1 malig instellen op 800x800 in de settings en gaan.

screenshot_settingstab.gif

met make all maakt die alle fotos in die map kleiner *orginelen blijven altijd behouden.

met make maakt die de geselecteerde fotos kleiner.

ctrl ingedrukt houden bij selecteren geeft je de mogelijkheid willekeurig fotos te selecteren.

shift ingedrukt houden geeft je de mogelijkheid vanaf een bepaald punt te verkleinen.

dit is de verkleinde foto (78kb)
album_pic.php

dit het orgineel: (4,47mb! 4500kb)

genomen met mijn Panasonic Lumix DMC-FZ28 op lopik 2009.

zoals je ziet nog maar 2% van het orgineel betreffend de bestandsgrootte. tuurlijk lever je kwaliteit in. maar om nou te zeggen dat dit voor een forum echt zichtbaar is. op poster formaat wordt het een ander verhaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik zelf altijd AJ Compress, een gratis te downloaden programmatje.
Werkt heel erg simpel.

Je zou natuurlijk ook wat minder "bijna dezelfde" foto's kunnen plaatsen :cool:

Je zou natuurlijk ook wat minder "bijna dezelfde" foto's kunnen plaatsen :cool:

Eeuhh Ahum,

Liever niet PIET !!

Want soms zit er maar weinig verschil in de foto's en als je toch eventjes verder kijkt, Dan zit vaak toch net even een detail extra op.
Dus wat betreft het foto maken........Dat doe je Uitmuntend Piet ! :)

Grt.
Robbert

Eeuhh Ahum,

Liever niet PIET !!

Want soms zit er maar weinig verschil in de foto's en als je toch eventjes verder kijkt, Dan zit vaak toch net even een detail extra op.
Dus wat betreft het foto maken........Dat doe je Uitmuntend Piet ! :)

Grt.
Robbert

Hoi Robbert,
deel je mening helemaal.
Kan het niet beter verwoorden. :thumbsup:

Hallo allemaal,

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken, ik zal even kijken met welk programmaatje ik het beste uit de voeten kan !

Adam en Alwin, bedankt voor de informatie betrffende de programmaatjes !

Ruud en Robbert,

Niet ongerust maken, ik ga zeker niet minder foto's maken, maar ook niet minder foto's plaatsen, want inderdaad zit er per foto net even iets verschil in het detail, waardoor het duidelijk wordt hoe ik het heb gebouwd.
Hopelijk kan ik altijd wel iemand dienen met de detail foto's, waardoor iemand iets kan nabouwen, of kan leren van mijn bouwwerken.

Back