VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

hallo piet
u kunt ook de toren rood met grijs combineren,
chroom uitlaatje ernaast,
tipje ter informatie,
in de lidl folder stond chroom spiegel sticker folie,
bijv voor de spiegels of brandstoftank,
mvg markioo

hallo piet
u kunt ook de toren rood met grijs combineren,
mvg markioo

Hallo Marco,

Hmmmm, dat is misschien ook een optie !
Ik zal dit in gedachten houden.

De staande uitlaat zal straks verchroomt zijn !!!

Spiegels maak ik zelf van aluminium en worden dan gepoetst met Belgom, waardoor ze als speigel er uitzien !!

Update : 0082

Hallo allemaal,

Weer even een update van de Volvo F16 zwaartransporttrekker :

Begonnen met de bouw van de brandstoftank, hierin wordt de snelheidsregelaar ingebouwd.

De plaatjes hiervoor op maat gefreesd en gezet in de zetbank.
full

full

Daarna de brandstoftank in elkaar gesoldeerd.

full

full

full

De losse dekseltjes gemaakt om later toch nog in de brandstoftank de snelheidsregelaar te monteren.

full

Gaatjes in de rechterplaat geboord en verzonken, zodat de schroefjes mooi vlak liggen in de plaat.
full

Inde onderplaat moeten de gaatjes nog worden beboord.

full

Het dekseltje aan de linkerkant in de brandstoftank gesoldeerd en mooi afgewerkt.

full

full

De naad in de brandstoftank aan de bovenkant precies pasgemaakt, zodat je na het solderen en het mooi afwerken, geen naad meer ziet aan de bovenkant van de brandstoftank.

full

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou Piet,
je zei eens een keer tegen mij dat ik de gang er goed in had met de bouw van de truck, maar jij weet ook aardig wat tempo maken is. :lol: grapje.

Geniet weer volop bij het zien van je werk.
In één woord "Perfect" :thumbsup:

hallo piet
gaat u deze tank dan verchromen met dat potje van mij???!!
en dan de toren frame grijs en de kasten rood,
mvg markioo

Hoi Piet,

Ziet er weer mooi uit.

Grappig, ik heb mijn tank op een soortgelijke manier gemaakt.

Plaat omgezet en twee kopdeksel waarvan 1 met schroefjes M1,4.

Brandstoftank-2.jpg

Hier de hele tank.

Brandstoftank.jpg

Ik heb trouwens de uitlaat gemaakt, hier een foto.

Uitlaat-VolvoF12-2.jpg

En nog een.

Uitlaat-VolvoF12.jpg

De uitlaat is van buis en aan weerszijden dichtgelast.
Achter het rooster heb ik de plaat 0,5mm dieper gedraaid tot aan de schroefjes, waardoor je een mooi effect krijgt met schaduw achter het rooster.

Hoi Piet,

Ik heb trouwens de uitlaat gemaakt, hier een foto.

Uitlaat-VolvoF12.jpg

De uitlaat is van buis en aan weerszijden dichtgelast.
Achter het rooster heb ik de plaat 0,5mm dieper gedraaid tot aan de schroefjes, waardoor je een mooi effect krijgt met schaduw achter het rooster.

Halllo Wiliam,

Tja, dat is ook toevaliig van de brandstof tank !!
Die tank van jou ziet er heel mooi uit hoor, Super !!

Maar de uitlaat is ook heel mooi geworden !
Deze kan ik mooi namaken !!!:cool: ;)
Beter goed gejat, dan............ :-D :) ;)

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Door alle commotie op het Truckersforum zal ik voorlopig geen updates meer plaatsen op het Truckersforum !!

Ik betreur dit ten zeerste voor al mijn trouwe fans, zo mag ik jullie toch wel noemen, dat ik genoodzaakt ben om (voorlopig) te stoppen.

De bouw van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker gaat gewoon door !!!

Laatst bewerkt:
nopompom.gif

Dat spijt me zeer om horen, ik heb heel wat tips en kennis opgepikt van u juist omdat er zo veel uitleg en gedetailleerde foto's op staan.
Hoop dat u uw beslissing nog een keer wilt overwegen en wij weer mogen genieten van uw kennis.

hallo piet
denk er nog een nachie over na om te stoppen,
doe het voor mij en veeeele medemodeltruckforummers,
met vriendelijke groeten markioo

Hallo Piet
Ik vind dat door de kritiek van sommigen ons niet in de kou mag laten staan want het staat buiten kijf , iedereen hier op het forum profiteerd van uw topics waar kunnen wij anders iets leren , zodus Piet laat u niet ontmoedigen en blijf ons steunen
Groeten Fred

Hallo,

ik wil toch ook even zeggen dat ik het echt heel heel spijtig vind dat je (voorlopig) stopt met updates. Dit geld ook voor Arm1948 (opa Wil) en anderen ...

Ik ben ook een beginner maar heb al heel veel van jullie geleerd, en ik keek er altijd naar uit.
Elke dag kwam ik wel eens kijken of er wat nieuws stond en heb jullie topics altijd vol bewondering gelezen.
Ik vind de vele foto's en details geweldig (vooral bij de 6-assige semi-dieplader, omdat ik zelf een semi-dieplader wil maken en ik uit dat topic veel geleerd heb en veel info heb uit gehaald).

Voorlopig toon ik ook geen verbouwingen, maar dit komt alleen maar omdat ik aan mijn semi-dieplader nog moet beginnen en ik nog volop materiaal en informatie aan het verzamelen ben (ook voor de verreiker).
Van zodra ik er aan begin zal ik het ook tonen in een topic.
Maar ik voel mij als beginner zeker niet bedreigd ofzo door jullie (als jullie dit zouden denken), ik vind het nl geweldig dat er ook mensen met veel ervaring tussen zitten.
En ik reageer misschien niet zo veel, maar ik geniet elke dag van de updates.

Sorry, maar moest dit even kwijt ;)
hoop dat deze tekst niemand stoort, is echt goed bedoeld.

Ik kan alleen maar hopen dat jullie door gaan met updates zodat ik nog veel van jullie kan leren en bekijken.

Vriendelijke groeten,
Michaël.

Laatst bewerkt:
ook ik als kraanbouwer vind het erg jammer om 2 vaste leden hier te zien stoppen door de commotie op het forum.

Ik zie niet in dat beginners dit soort topics als te dreigend kunnen zien overkomen.

Ik ben zeer van mening dat dit soort topics juist erg helpt om meer animo naar dit forum te krijgen waardoor hun naast de hulp van de zeer gewaardeerde leden ook nog extra bezoek krijgen van toeschouwers.

Hallo allemaal,

Allereerst allemaal hartelijk bedankt voor jullie hardverwarmende reacties, via dit topic, maar ook via P.B.tjes en e-mailtjes, dit heeft me goed gedaan.

Ik heb er een aantal nachtjes over kunnen slapen en ik heb besloten om gewoon weer verder te gaan met het bouwverslag van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker.

Waarom zou ik jullie mijn bouwverslag van de Volvo F16 moeten onthouden door een paar negatievelingen op dit O zo mooie Truckersforum !!!
Want ik heb inmiddels begrepen dat er toch veel modelbouwers zijn, die iets van mijn bouwkunsten kunnen leren, dat doet me goed om te horen en te lezen.

Hopelijk onthouden dit soort mensen zich in het vervolg van commentaar, want ik zit er in ieder geval niet op te wachten en laten wij het voorgevallene zo snel mogelijk vergeten en weer vrolijk met z'n allen verder bouwen, want daar is naar mijn inziens dit Truckersforum toch voor bedoeld !!!

Binnenkort zal ik weer even een update plaatsen, maar eerst wel weer even wat bouwen, anders kan ik geen vorderingen laten zien ! ;)

Back