VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

hallo
ik heb een douche en een sauna hier tot mn beschikking,
een bad niet,of jawel,dat opblaas badje van de kids??!!:D:D:D
was je je ook wel goed achter de oren:D:D:D
mvg markioo

Update : 0092

Hallo allemaal,

Weer even een update van de Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Weer veel foto's gemaakt

De olietenk en het kast gemonteerd naast de staande uitlaat, eerst vastgeplakt met plakband om de geboorde gaatjes af re tekenen in het zij schoot van het grote middenkastje

full

full

De gaatjes in het zijschot geboord.

full

full

De aansluitingen voo de olieleidingen in de olietank gemaakt, dez worden vastgezet met zelfgemaakte knelkoppelingen.

full

full

full

full

De loieleidingen gebogen, zodat ze mooi strak op de achterkant van de zwaartransportmodulle liggen.
full

full

full

full

2 beugeltjes gemaakt om de olieleidingen vast te zetten op de achterkant van het middenkastje.

full

full

full

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Das echt vakwerk die pijpjes :) Ziet er strak uit.
Denk dat wel menig loodgieter jaloers is haha, en ... electriciens (zoals ikke :rolleyes:)
Hoe doe je dat eigelijk ? Denk niet dat er van die inimini buigijzers bestaan.

Vraagje ... wat is die ronde schijf met 'boutjes' eigelijk bovenop dat olie ding ?

hallo
neen dit komt niet uit een fabriek,want daar worden fouten gemaakt zoals blijkt cilinder/giek wedico cat 245:D:D:D;)
mvg markioo

hey piet
even een vraagje
allereerst superdesuper complimenten voor al het werk wat je aan het maken bent
te gek wauw?????????????
en dan zomaar een vraagje tussen door weet jij waar wil is gebleven
richard

Das echt vakwerk die pijpjes :) Ziet er strak uit.
Denk dat wel menig loodgieter jaloers is haha, en ... electriciens (zoals ikke :rolleyes:)
Hoe doe je dat eigelijk ? Denk niet dat er van die inimini buigijzers bestaan.

Vraagje ... wat is die ronde schijf met 'boutjes' eigelijk bovenop dat olie ding ?

Ja, er zijn hele kleine buigijzertjes hoor, 3mm, 4mm, 6mm en 8mm.
Helaas wel een beetje duur !!
Per buigijzertje : voor de kleintjes 3mm en 4mm : 57,00 Euro
Per buigijzertje : voor de grote 6mm en 8mm : 73,00 Euro
Merk : Ridcid.

Hmmm, olieding, dat noemen we een olietank, hahaha !

De grote dop is de vuldop, om de olietank te vullen.
De grote plaat met schroefjes is het oliefilter.

Laatst bewerkt:
hey piet
even een vraagje
allereerst superdesuper complimenten voor al het werk wat je aan het maken bent
te gek wauw?????????????
en dan zomaar een vraagje tussen door weet jij waar wil is gebleven
richard

Hallo Richard,

Hoe is het met Wil ??
Wil tobt al enige tijd met zijn gezondheid, soms gaat het wat beter en kan hij weer wat knutselen en plaatst hij ook wel weer updates.

Ik heb wil de laatste tijd niet gesproken of gemaild.
Ik zal Wil binnenkort even mailen om te vragen hoe het met hem gaat !

Hallo allemaal,

Hé. hé, eindelijk de onderdelen van Osswald Modellbau,DE ontvangen.
Ruim 3,5 maand levertijd !!
Maar goed, ik had gelukkig op tijd besteld, want binnenkort ben ik er aan toe om de aandrijving in te bouwen.
Ik heb bewust voor Osswald onderdelen gekozen, omdat deze zwaar zijn uitgevoerd.
Extra zware kruiskoppelingen, extra zware aandrijfassen, zware tussenbak met geharde stalen tandwielen en kogelgelagerd, en een extra zware versnellingsbak met geharde stalen tanwielen en kogelgelagerd.

De versnellingbak heeft een behoorlijke vertraging :
Van de elektromotor naar de ingaande as van de versnellingsbak 14.4 :1
De eerste versnelling naar de uitgaande aandrijfas 4:1
De tussenbak 4:1
De differentieels 3:1

Dus een behoorlijke vertraging op de achterassen, waardoor de snelhied laag zal zijn, maar wel een enorme trekkracht.
Maar die heb ik ook wel nodig, omdat de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker straks 6 assige smalbed dieplader met de 3 assige Jeepdolly moet kunnen trekken, met daarop de Liebherr rupskraan van Stefan, gewicht 60kg, maar de volvo F16 moet ook de Caterpillar 385 C LRE van ± 70kg kunnen trekken !!

Zie de foto's van de onderdelen.

full

full

full

full

full

Wordt vervolgd.

Piet, de Liebherr van mij weegt 49kG, en zonder graafgiek en bak 44kG, dus dat valt nog wel mee.
Weet je zeker dat de tandwielen gehard zijn? meestal zijn geharde tandwielen wat verkleurd door de harding temperatuur. Tenzij ze daarna nog nabewerkt zijn.

Laatst bewerkt:
hallo piet
ik ben blij voor je dat je spullen eindelijk binnen zijn,
de postduif heeft er wel lang overgedaan,
misschien iets te zwaar geweest voor het arme beestje:D:D:D
mvg markioo

Piet, de Liebherr van mij weegt 49kG, en zonder graafgiek en bak 44kG, dus dat valt nog wel mee.
Weet je zeker dat de tandwielen gehard zijn? meestal zijn geharde tandwielen wat verkleurd door de harding temperatuur. Tenzij ze daarna nog nabewerkt zijn.

Hall Stefan,

Ja ik weet het zeker, dat de tandwielen gehard zijn, want ik heb hier speciaal om gevraagd en ook voor betaald !!
Dit staat ook op de factuur

Extra bearbeitung :
Zahnrader abhärten von die Hauptgetriebe 2 gang und die Verteilergetriebe 43,00 EUR

Excuses, ik dacht dat jou rupskraan 60 kg woog !!
Nou dat valt dan inderdaad weer mee !!

Ik denk zelf dat mijn Caterpillar 385 C LRE ongeveer 70kg gaat wegen, maar dat zal dan ook wel een stuk lichter zijn/worden, waarschijnlijk ongeveer 55 kg ???

Nou ja, de dieplader krijgt in ieder geval een laadvermogen van 70kg !

Laatst bewerkt:
Update : 0093

Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assig Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Hier nog even een foto van de beugeltjes, waarmee de olieleiding vastgezet wordt op de achterkant van de zwaartranportmodule.

full

Op de olietank een peilglas gemaakt, om te controleren of er nog genoeg olie in de olietank zit.
Het peilglas is nu nog leeg maar zal t.z.t nog gevuld worden met "echte" olie !!
Weer veel foto's gemaakt.

Met dank aan Adam voor het persflex voor het te maken peilglas.

In het persflex een gaatje van 1mm rond geboord om t.z.t te vullen met olie en daarna dicht te lijmen, zodat de olie er niet uitloopt
.
full

Zie de aftapdop in de olietank

full

full

full

De peilglashouder op maat gefreesd en de sleuf voor het peilglas in het peilglashouder gefreesd.

Het peilglas met de peilglashouder op de tank gemonteerd met 4 messing M1 boutjes, in de olirtank 4 gaatjes van 0,7mm geboord en M1 draad ingetapt.

full

full

Zie de olietank met peilglas gemonteerd op de zwaartransportmodule naast de staande uitlaat.

full

full

full

Wordt vervolgd.

Update : 0094

Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 zwaartransporttrekker :

1 steuntje gemaakt voor de Aan-Uit en Laad schakelaar en 1 steuntje gemaakt voor de 2 laadpluggen voor in het zijkastje naast de staande uitlaat.

Weer veel foto's gemaakt

full

full

full

De laadpluggen en de schakelaar gemonteerd

full

full

De steuntjes in het kastje gemonteerd

full

full

full

full

Deurtje dicht, niets meer te zien van de laadpluggen en de schakelaar, mooi weggewerkt.

full

Sommige foto's zijn helaas een beetje wazig.

Wordt vervolgd.

Back