VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

hoi,

is die ventilator niet wat groot? ik schat dat die om en bij de 50mm meet?
Op schaal zou dit om en bij de 700mm meten?
Kan ook gezichtsbedrog zijn natuurlijk.
Ziet er wel schitterend uit! !

hoi,

is die ventilator niet wat groot? ik schat dat die om en bij de 50mm meet?
Op schaal zou dit om en bij de 700mm meten?
Kan ook gezichtsbedrog zijn natuurlijk.
Ziet er wel schitterend uit! !

Hallo Sg6,

Dat is gezichtsbedrog, de ventilator is 40mm vierkant.

De oliekoeler is 47,5mm breed omgerekend naar de 1:1 =703mm

Bij de echte Volvo F16 is de oliekoeler 700mm
dus de maat klopt redelijk goed hoor, 3mm verschil, nou daar lig ik niet van wakker !!

aja da valt idd mee dan.

ik ga gebruik maken van 2 ventilatoren 25mm in vierkant onder elkaar.
de opstelling blijft nog een vraag. ben nog aan het nadenken hierover.

hallo piet
3 mm verschil??!!
dat zit hem in of de verf dikte of temperatuurverschil,dan zet het wel eens wat uit of krimpt,of je meetlint rekte wat uit of hing iets door bij het meten:D:D:D
mvg markioo

Laatst bewerkt:
Update : 0101

Hallo allemaal,

Even weer een kleine update van de 4 assige Volvo F16 zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met de oliekoeler.

De steuntjes voor de ventilator gemaakt en op de oliekoeler gemonteerd.

full

full

Daarna de ventilator gemonteerd op de oliekoeler en de oliekoeler gemonteerd in de behuizing van de oliekoeler.

full

full

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tjonge mooi hoor.

Ik heb wel weer wat te zeuren, waarom heb je niet twee ventilatoren op de koeler geschroefd. Met een ventilator is meer dan de helft van de koeler niet gebruikt. Dat oogt wat raar. En jij als Pietje precies neemt hiermee toch geen vrede?

Tjonge mooi hoor.

Ik heb wel weer wat te zeuren, waarom heb je niet twee ventilatoren op de koeler geschroefd. Met een ventilator is meer dan de helft van de koeler niet gebruikt. Dat oogt wat raar. En jij als Pietje precies neemt hiermee toch geen vrede?

Hallo Stefan,

Daar heb je wel gelijk in, maar bij de 1 op 1 truck zit ook maar een ventilator met 2 dichte kappen, zodat deze ventilator over de hele oliekoeler blaast !!

Deze kappen komen er nog op hoor !!!, dus je was even iets te snel met je reactie !!! :rolling: :rolling:

Ik moet wel nog even een 0.5mm dik messingplaatje bestellen voor deze kappen en dan nog even maken en monteren.

Dus Stefan nog even geduld hebben ! :cool: ;)

Ik ben inderdaad een Pietje precies, dus bouw ik de oliekoeler na naar het 1 op 1 model !!
Mijn mijn zegt het ook al hé !!! :cool: ;)

Laatst bewerkt:
Maar als er nog kappen omheen komen, moet de ventilator niet strak tegen de koeler geschroefd zitten, anders kan de lucht niet goed verdelen over de volledige lengte van de koeler.

Maar als er nog kappen omheen komen, moet de ventilator niet strak tegen de koeler geschroefd zitten, anders kan de lucht niet goed verdelen over de volledige lengte van de koeler.

Hallo Stefan,

Blijf kijken, het komt goed !!! ;) ;)
Niet ongeduldig worden !! :cool: :rolling: :cool: :rolling:
Je moet me wel enige tijd gunnen om de kappen te maken, maar ik moet eerst de 0.5mm plaat nog bestellen.
Maar de plaat wil ik te gelijkertijd met het materiaal voor de Caterpillar 385 CL RE bestellen.
Ik ben tussen de bedrijven door aan het meten wat ik allemaal moet bestellen, dat is nogal wat, wat ik aan materiaal moet hebben.

De ventilator komt straks boven op de kappen geschroefd, zodat er ruimte tussen de oliekoeler en de ventilator aanwezig is !
De kappen worden met langere boutjes vastgeschroefd, waarmee nu tijdelijk de ventilator zit vastgeschroefd.
Er komen ook nog 2 lamellen binnen in de kappen om de luchtstroom vanaf de ventilator te begeleiden, zoals bij de 1:1 VOLVO F16 Zwaartransoprttrekker.

Zolang ik de plaat nog niet heb, ga ik wel verder met andere onderdelen maken voor de zwaaartransportmodule.

Hopelijk heb ik voldoende uitgelegd hoe gaat worden.
Stefan, als er nog vragen zijn hoor ik het wel !

Hallo piet,
Tja ik natuurlijk kunnen weten dat jij het niet zo zou laten en dat dit tijdelijk was. Ik ken jouw langer dan vandaag. Maar wanneer begin je nu aan de Cat?

Hallo piet,
Tja ik natuurlijk kunnen weten dat jij het niet zo zou laten en dat dit tijdelijk was. Ik ken jouw langer dan vandaag. Maar wanneer begin je nu aan de Cat?

Hallo Stefan,

Niet ongeduldig worden hé, hahahaha !! :cool: ;):rolling:

Ik had in het begin van het topic van de Caterpillar 385 CL RE geschreven dat de bouw medio september/oktober 2010 zal starten !!
Maar niet ongerust worden hoor, de CAT 385 CL RE zal zeker gebouwd gaan worden !!

Maar ik denk dat het wel iets later word, want eerst moet deze Volvo F16 helemaal klaar zijn !!
De bouw van de Volvo F16 gaat wel iets uitlopen, omdat ik steeds weer nieuwe dingen tegenkom, die ik nog wil toevoegen op de Volvo F16. :cool:

Update : 0102

Hallo allemaal,

Weer even een kleine update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker.

T.z.t ga ik verder met de kappen maken voor de ventilator op de oliekoeler, want ik moet de 0,5mm messing plaat nog bestellen.

Begonnen met de leiding te maken vanaf de olietank naar de oliekoeler toe en van de oliekoeler naar de "motor" toe.

Weer veel foto's gemaakt.

full

De bovenkap en de onderkap op de oliekoeler gemonteerd waarop de aansluitingen zitten voor de 4 olieleidingen.

full

full

full

full

full

Begonnen met de olieleiding te maken en te monteren op de oliekoeler.

full

full

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Ongeloofelijk mooi hoor ,
ik sta echt versteld Piet , is nu al mooier dan een type Scale-Art,
bravo.

grt Fabi

Update : 0103

Hallo allemaal,

Weer even een kleine update van de 4 assige VOLVO F16 Zwaartransporttrekker :

De olieleidingen afgemaakt van de oliekoeler naar de olietank en van de oliekoeler naar de motor toe.

full

De olieleidingen vast gezet met een beugeltje

full

full

De olieleidingen met 2 beugeltjes vastgezet.

full

Met knelkoppelingen de leidingen aan elkaar gezet vanaf de olietank naar de oliekoeler

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

Update : 0103

Even wat foto's toegevoegd

Hallo allemaal,

Weer even een kleine update van de 4 assige VOLVO F16 Zwaartransporttrekker :

De olieleidingen afgemaakt van de oliekoeler naar de olietank en van de oliekoeler naar de motor toe.

full

De olieleidingen vast gezet met een beugeltje

full

full

De olieleidingen met 2 beugeltjes vastgezet.

full

Met knelkoppelingen de leidingen aan elkaar gezet vanaf de olietank naar de oliekoeler

full

full

Zie de knelkoppelingen

full

De ombouw van de oliekoeler gemonteerd, zodat het 1 mooi geheel is.

full

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.

...

Hoi Piet,

het ziet er weer gelikt uit wat je hebt gemaakt.
Eigenlijk wel zonde dat er een behuizing om de oliekoeler zit.

Hierdoor worden de fijne details een beetje aan het oog onttrokken.
Verder klasse! :thumbsup:

MVG,

Raymond.

Hey Piet,

Weeral zit ik te kijken van het mooie bouwwerk dat je tentoon stelt.
Respect.

Maar ik heb toch een vraag naar u toe
* Waar haal jij je kleine boutjes en uw messing?

Reden van mijn vraag is dat ik een hydraulic tank wil gaan bouwen voor mijn kiptrailer daar de standaard tank enorm lekt.

Groeten Jimmy

Back