Giek deel nr 3 , ja waar zal ik beginnen. De schegplaat die ik in een eerder post al klaar had , nog 3 x gemaakt . Je kan er wel eens naast zitten, iets over het hooftzien, en te makkelijk worden . De eerste was te klein, de tweede te dun, bij de derde boorde ik een gat 8mm ipv 7mm , en bij 4 ging het goed.
En toen het zetwerk voor de giek/schuif/delen. Ik was met aluminium begonnen . Maar dat aftekenen met soms maar 0,5 mm er bij of er af, voor het zetwerk. viel nog wel eens tegen.
Links wat gelukt is , rechts voor de oudijzerbak. Ik wilde 2 delen in mekaar zetten. (Zie foto)
Met iets onderling spelling. Uiteindelijk heb ik dat toch te strak willen maken, waar door er op een giek deel de verbinding los kwam. ook het dicht vouwen na lijm aanbrengen zorgde voor wat spanning . Opgelost door 4 boutjes er in te zetten.
Bij deze 2 componenten lijm is een ruimte van 1mm aantebevelen , overgens ben ik echt verbaasd hoe sterk deze lijm in op aluminium, dus mocht je nog eens wat zoeken voor aluminium, mms lijm, goed ontvetten en dik lijmen.
Bij het eerste giek deel wat tegen de schegplaat aan komt. 2 groote moeren gedraait, welke voor de verbinding van deze 2 delen zorgt.
nog lekker laten drogen 24 uur
bij het eerste giek deel een eind plaatje gemaakt zodat de giek dicht is. Ook daar heb ik nog 2 afgedraaide boutjes in gezet voor de safe, en aan het eind van dit deel zit een aluminium (ring) om heel de giek heen.
zo dat was het weer , de vakantie loopt te einde, dus de updates, zullen ook iets langer op zich laten wachten.
Vragen, stel ze . Mvg bertus