Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

Riep er iemand "stoomboot"? Komt 'ie!

full

full

full

Afgelopen weken een 2e rookgenerator in de Titanic gezet en aangesloten.
De voorste schoorsteen heeft nu haar "eigen" rookgenerator, de 2e en 3e schoorsteen moeten er eentje delen.
Met een 2-kanaals-schakelaar kan ik nu beide rookgeneratoren los van elkaar aan- en uitzetten.
Joetjoep laadt momenteel op, filmpje volgt.
En het was lekker weer buiten... Het zonnetje was te voelen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi filmpje, heel helder water. Dacht eerst dat de titanic gewoon op de kant in de modder lag.

ps. Was bij de originele titanic de 4e schoorsteen ook een neppert? Deze vraag omdat je schoorsteen nummer 4 niet voorziet van stoom.

Fraaie zondag

Allemaal bekende namen op dit deel van het forum. Ik was hier nog niet eerder wezen kijken. Laat ik gelijk een duit in het zakje doen! Gevaren (proefvaart) met de LCU L14 onder begeleiding van P57:

full

full

full

full

full

Hoi Rolf,
Dat ziet er fantastisch uit!!!

Vandaag even naar "het Haventje" geweest, ondanks de kou en de straffe no. wind.
Ik heb nl. de blusboot voorzien van een nieuw waterpompje.
De oorspronkelijk Graupner(failliet of niet?) pomp bleek 10V. te zijn en niet zelfaanzuigend. Spuitafstand daardoor amper 1m.
Mijn nieuwe Chinese pompje, uit Duitsland ;), voor 15 euro incl. verzendkosten, is wel 7,2V en wel zelfaanzuigend. Spuitafstand.............................................meer dan 6m!!! :eek: :p
Hieronder het bewijs.

full

Mooi Bertus.
Zie dat ik niet meer kan schaatsen daar. . .
Vanmorgen nog wat bladeren uit mijn vaarbak gehaald, maar dat is toch maar niks hoor "net vloeibaar water".
Veel te koud. :D

De oorspronkelijk Graupner(failliet of niet?)
Schijnt dat Graupner nog maar acht mensen heeft werken en door een Duitse overheid (gemeente, deelstaat of rijk, weet ik niet) voorlopig overeind wordt gehouden.
Dit heb ik van horen zeggen, ik weet dus niet zeker of en wat er waar van is.

Back