Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
weet de ambtenaar die de vergunnig al-dan-niet afgeeft exact wat er wel en niet mag? Waarschijnlijk niet.
De UKAB, de Britse bond die zich bezig houdt met bijna-ongelukken, spreekt van de hoogste alarmfase met een 'serieus risico' op een botsing.
Is wel van een tijdje geleden. (22 jullie)
Vorig jaar nog meegemaakt. Vogel erin. Vliegtuig terug.....inspectie. En vloog daarna binnen een uur weer terug. Ik vond het niet prettig om mee te maken, maar het was verre van ernstige schadeEen drone kan zeker wel grote schade aanbrengen aan een vliegtuig. Denk maar als ie in de motor word opgezogen.
Net zoals een vogel ook grote schade kan veroorzaken.
Zoek naar eens op YT op bird strike airplane
Maar buiten dat helpt dit soort berichten niet echt in ons voordeel.
Bericht is van vandaag hoor. Of bedoel je het incident zelf?
Tasz, het gaat om de kans dat een enkele drone precies in een motor komt.
Tasz
Leven heeft risico. Je kunt niks doen zonder. Een vlucht uitvoeren zonder risico is gewoon niet mogelijk, het blijft afwegen van de gevaren.
Ze doen idd ook testen met kippen die ze er tegenaan schieten, naast brokken ijs. [media=youtube]_jfXX7qppbc[/media] Ze kunnen dus best wat hebben, ik denk dat een Phantom oid er hooguit wat deukjes in een fanblad veroorzaakt.
Dat moeten de bladen kunnen houden, maar als ze dan toch afbreken moeten ze binnen de motor blijven en niet de cabine in schieten. Dat doen ze dus met die explosieven test.
En ja, meermotorige vliegtuigen kunnen vliegen op N-1 (alle motoren minus 1), zelfs als ze op maximaal startgewicht zijn, dan kun je er nog veilig mee uitklimmen. Een 747 kan dat zelfs nog op N-2, maar dan gaat hij niet echt hard meer naar boven...
Nogmaals, niet dat dat niet erg is (en kostbaar/ cq potentieel gevaarlijk), maar het is een zeer kleine kans. Als je die kleine kans niet wil lopen, dan kun je beter stoppen met bemand vliegen, want er zijn véél grotere risico's.
Het grote probleem is dat zeg maar de "klassieke modelvliegers" doorgaans weten wat ze doen en zich verre houden van de bewoonde wereld. De nieuwe groep die nu in sneltreinvaart aan het groeien is, wil JUIST in die randgebieden vliegen, zoals binnen de bebouwde kom of boven een leuke braderie of popconcert. Geen enkele weldenkende modelvlieger die dat in zijn hoofd haalt, maar nu zijn er bossen vliegers bij gekomen die dat juist opzoeken. Uiteraard wordt het filmen van een stel koeien in een wei snel vervelend en is een mooie toren of brug veel spannender. En zo beginnen de problemen.
Richard zei:ik denk dat een Phantom oid er hooguit wat deukjes in een fanblad veroorzaakt.