Wasabi 900 bouwen

ik heb dat steeds niet in de gaten hoor Jan, Sorry daar voor.
(heb nooit een wedstrijd of met meerdere gevaren)

ga morgen weer klooien, alleen is mijn prop stuk (hapjes eruit)
tot welke maat kan ik halen ?.

ik heb nog een 42mm liggen.
op het filmpje zit er een 40mm onder.
motor en esc waren koud, maar het water was ook niet echt warm :)
wat zou de maximale kunnen zijn.
dan haal ik morgen een 5tal maten, en dan weer stellen.
hij was ook een paar keer geflipt puur door het loslopen , dus dan weer aan de kant en stinger stellen.

Gr, Leon
 
Laatst bewerkt:
was op een plek waar een hoop troep in het water lag.
ga vandeweek naar een andere plek.
maar gaat iets beter, alleen door de planten resten werd de boot uit het water gedrukt
een redelijk mooie sprint (of hoe je het ook noemt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Leon,

Dat klopt, een boot werkt op magische wijze als een 'stofzuiger' voor alle troep die in het water ligt; je kunt niet alles zien en als je het ziet is de boot er al vóór je kunt ontwijken (om vaak dan wat anders op te pikken...).

Met een 40,5K wil de boot al amper rechtuit, met een grotere prop wordt dat alleen maar erger, dus pas op met een 42K, door de hogere eindsnelheid komt de wal ook sneller dichterbij...
Apropos eindsnelheid; laat de boot eens langer volgas rechtuitvaren, op het filmpje is de boot nog niet eens op snelheid als je het gas weer dicht doet voor een bocht, waarom?

Pas als de boot op snelheid is kun je ziet hoe stabiel het rechtuitvaren is.

Groeten, Jan.
 
Jan op het filmpje was het met een 45k
langer door gaan oke, zal het proberen.
moet niet vergeten dat dit voor mij al erg hard is hoor.
en waarom niet hard door een bocht.
vind het op die plek niet echt breed, zal het op een groter water wel proberen
maar ik moet het gevoel ook nog een beetje krijgen he ;)

Gr, Leon.
 
Hallo Leon,

Als je wat meer vertrouwd raakt met de boot dan durf je ook wat dichter langs de kant te varen met vol gas, dan heb je ruimte zat om met ietsje gas terugnemen(zodat je zeker weet dat het roer in het water zit) een ruime bocht te varen, halverwege de bocht ga je weer naar vol gas en blaast de boot het rechte stuk weer op.

Doordat je maar zo'n klein stukje water gebruikt wordt het snel ruw, in combinatie met de golfslag die van de harde wanden terugkaatst, wordt de boot al snel onvaarbaar.

Door langere stukken rechtuit te varen (100 meter) kan het water een beetje tot rust komen voor je weer op volle snelheid voorbij komt.

Goed, genoeg gezeurd, eerst met je de boot stabiel varend krijgen, de snelheid komt dan vanzelf.

Groeten, Jan.
 
vandaag weer wezen klooien, alleen was het slangtje van de water koeling los geschoten en door kortsluiting ging de boot voluit ervandoor met een mooie salto kwam hij tot stilstand.

gelukkig had ik een stuk poolnodel in de neus zitten want door de klap was de klep los gekomen.
dus alleen de punt stak boven water uit.

hier onder de schade.
lipo bol
esc.

IMG-4111.jpg

IMG-4115.jpg

IMG-4116.jpg


zo blijf je wel lekker bezig :)
 
ja ik flipte wel een beetje, maar achteraf valt het wel wel mee.
die esc vind ik niet jammer, maar die lipo wel.
was een goeie met pas 9 ladingen ofzo.

maar schrikken doe je wel.
toen ik hem aan de kant had, zag ik dat de kap naar de bodem zonk.
en er kwam allemaal geel/groen schuim uit de boot elco meuk :)

goeie leer momenten hoor. ;)
 
Ai, spijtig van je mooie soldeerwerk aan de regelaar.

De Lipo is waarschijnlijk nog wel bruikbaar, Lipo's moeten met dit weer warm (opgewarmd tot 35-40 graden) in de boot, als je ze koud gebruikt, gaan ze opbollen, ik had dat vanmiddag ook, de Lipo mankeert verder niks aan.

Heb je de kap nog kunnen redden?

Groeten, Jan.
 
de kap is weg, die zonk toen ik de boot uit het water tilde.
maakt niet zoveel uit ik wou toch een andere maken deze was best wel zwaar.
maak ik morgen even, en dan vandeweek in de epoxy zetten.


de lipo, daar heb ik de krimpkous los gemaakt en het valt nou wel mee.
de folie staat niet bol.

straks even opladen onder toezicht.

en de esc ja zonde van het werk.
maar ik soldeer het los en dan gebruik ik het voor de nieuwe die al besteldt is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de esc uit elkaar gehaald en wat een slagveld zeg.
erzitten gaten in de messing plaatjes
door de fet's die door gefikt zijn, best een intens fikkie geweest dan.
 
ja is een idee.
ik heb ook nog zat ander plat spul met drijf vermogen.
dat zal ik zeker gaan gebruiken.

dankje wel voor het idee, gebeurd dus ook geen tweede keer :)

Gr, Leon.
 
Laatst bewerkt:
vandaag gevaren met een gps erin (telefoon) en kom op een snelheid van 69 km
dit is met een 40mm prop.

maar de volgende V krijgt een kantelkamer :)
ben nog met een maxcat bezig maar ik denk dat ik eerst een andere Wasabi bouw met kantelkamer als denk ik dat het erg moeilijk word met een 4s setup

of gewoon een andere V romp, al moet ik daar even naar zoeken.
 
was vergeten erbij te zetten dat de lipo dwars ligt en verder naar voren
en hij vaart een heel stuk beter nou, net weer de lipo's leeg gevaren.
tussen de 15 a 17 min vaartijd. (40k prop)
 
Back
Top