Wat hebben vandaag in elkaar gestoken of aangepast.

Deadcat weer eens in elkaar gezet:

HYZQw2q.jpg

Vroeg wakker vanmorgen, dus voor een nette look heb ik de motorassen ingekort evenals de schroefdraad van de propmeenemers. Aangezien ik deze F450 alleen voor acro gebruik, is de kans op een kromme as ook wat kleiner geworden daardoor....

IMG-20141106-WA0024.jpg

En nu is het schtterend weer, dus het is weer FPV-tijd voor de MCZH:cool:

Effe vandaag de FPV cam op de hulk gezet. Toen effe de eerste test, motor 6 had moeite met opstarten....daar had ik de stroom van de bluetooth opzitten en van de esc alleen de signaal draad...dat vond hij toch niet leuk maar nu opgelost door de bluetooth met een step down te voeden. En nog wat foto's gemaakt...de keuken wordt te klein :-)

20141109_135905.jpg

20141109_135915.jpg

IMG_3622.jpg

IMG_3627.jpg

@schiksie: das een hele vloot inmiddels :-D

Afgelopen zaterdag m'n mini h afgebouwd en rond zonsondergang nog net de maiden kunnen doen. Dat ging prima, maar hij was wel erg sloom op yaw (zeker als je heli's gewend bent ;-)).

Zondag een aantal keren meee op het veld gevlogen en nog wat aan de instellingen gesleuteld. Met name de yaw rate opgeschroef naar 0.75 en dan vind ik hem nog steeds wat sloom.

Verder is horizon mode enorm wennen als je heading hold van een heli gewend bent (acro zeg maar). Maar strakke bochten in acro mode zijn een behoorlijke crime dus toch maar op horizon gevlogen. Er zou eigenlijk een combi tussen horizon voor het bochtenwerk en acro moeten zijn ;-)

Al met al moet ik eerlijk bekennen dat ik heli vliegen persoonlijk leuker vind (wellicht niet de juiste plek op het forum om dit te zeggen ;-)), maar het is wel lachen.

Zo staat hij er nu bij. De verlichting wordt nog vervangen door high power leds, maar daar heb ik nog niet alles voor binnen.

20141109_135711.jpg

20141109_135607.jpg

Ziet er goed uit Floris !

Hier nog een filmpie van de Thorax maiden van gisteren. Even nog zonder FPV gear maar die zit er inmiddels ook op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een FPV cam (Globeflight kx-171) van Helijunk overgenomen en gemonteerd achter de MinimOSD:
dabbcda9d6f8ce2adadd081f30df21be.jpg

deee8e10c2dc24c365717dd0ef2f2d65.jpg

Een Effio cam is onderweg, maar het duurt nog ff voor dat die er is. Het beeld valt me niet tegen tov m'n pz0420h (die ik heb afgeschreven in een ongeplande landing)

Een FPV cam (Globeflight kx-171) van Helijunk overgenomen en gemonteerd achter de MinimOSD:
dabbcda9d6f8ce2adadd081f30df21be.jpg

deee8e10c2dc24c365717dd0ef2f2d65.jpg

Een Effio cam is onderweg, maar het duurt nog ff voor dat die er is. Het beeld valt me niet tegen tov m'n pz0420h (die ik heb afgeschreven in een ongeplande landing)
Relaxte oplossing zo, kan je lekker ver omhoog laten kijken!

Andere chase-lights aan de achterkant van m'n slotracers.nl mini gemonteerd. Twee van deze in serie. Allemagies, wat zijn die fel.. Ik zie nog vlekjes [emoji6]
9f27bc60deedf47a9f1fe914c12af5da.jpg

Back