Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Ik doe mn best om de economie draaiende te houden.. Maarja foutieve fabrieksproducten heb je niet in de hand he

Laatst bewerkt:
Met de McpX kun je het cp vliegen goed onder de knie krijgen. Is toch weer wat anders dan de 120 sr die je nu vliegt. Als je boven gras vliegt zijn de eventuele crash kosten met de McpX te verwaarlozen.
Negen van de tien keer is het de heli weer recht op zetten en verder gaan zonder schade. Ook kan de McpX de nodige wind verdragen (verbaast mij iedere keer weer)
Maar goed als geld geen probleem is kun je ook voor een 450 size CP heli gaan. Alleen brengt dit wel weer wat meer gevaar met zich mee door zijn grootte.
Succes met het maken van jou keuze.

mvg. Freddie

Beste,

Ik heb besloten om niet naar die 450 size te gaan want zoals dan heb je veel meer kosten maar zou jij een aantal kleinere heli's kunnen aanraden van blade liefst waar ik later ook nog iets me ben.

alvast bedankt

Volgens mij doen We allemaal ons best om de economie een duwtje te geen haha..,! Ik vind het wel een goeie al blijf je realistisch...

Ik ben aan het dubben voor een nieuwe zender of externe telemetry. Nu heb ik een 8fg.

C6903

2 lipos 6s 3300 mAH 30 C voor de Blade 500X

maar wat is weer,
alle cellen op 3,8 volt +/- ok,
maar bij een lipo een cel op 2,8 volt ?????

wat doen, terug of proberen te laden en vliegen ??
en wat is met garantie ... iemand een idee

bedankt, Heli-Uwe

- Master CP Tail motor
- Master CP Main motor
- Master CP tail gears
- Master CP bearing set

- Super CP diverse spare parts voor een voorraadje ( servo's / gears / frame / swash / head / shaft )

En weet iemand waar ik hier in NL nog leuke bit-setjes o.i.d. kan vinden met sizes zoals inbus 0.7mm ?
Dus echt inieminie formaatje zeg maar..

bij conrad

2 lipos 6s 3300 mAH 30 C voor de Blade 500X

maar wat is weer,
alle cellen op 3,8 volt +/- ok,
maar bij een lipo een cel op 2,8 volt ?????

wat doen, terug of proberen te laden en vliegen ??
en wat is met garantie ... iemand een idee

bedankt, Heli-Uwe

2,8 volt is het absolute minimum voor een lipo na ontlading! Normaal is een lipo op bewaarniveau 3,7 Volt!

Bedankt, Tom,

dus ik kan proberen hem te laden,
het is een nieuwe lipo, niet geladen en niet gebruikt,
dus uit de doos en gemeten,
de andere waas alles met 3,8 volt ok.

Groet, Uwe

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt Uwe maar overleg eerst met de winkel...als hij straks toch rot blijkt heb je in ieder geval de afspraak dat tie terug kan. Ik had vorig jaar ook een vreemde lipo waarbij de heli na 2 min opeens geen power meer had, toen gemeten en 2 cellen zaten op 3,9 en 1 op 2,8.....de lipo toen gebalanceerd geladen en hij doet het nog steeds.

Uwe, omdat de lipo nieuw is, en zoals al aangegeven door andere, direct contact opnemen met de winkel. Als ze een beetje service leveren krijg je gewoon een nieuwe.

Een verschil van 0,4V komt soms voor. Maar dan mag de cel niet onder de 3,0V komen. Niemand kan dan namelijk nog garanderen dat de cel nog 100% gezond is.

Hier is nog wel een mooi stukje over lipo's van sls. Erg zinvol:
http://www.stefansliposhop.de/liposhop/LiPoFAQV15c.pdf

nieuwe lipo stuk ?

Bedankt voor de reacties:

vanochtend gebeld na de dealer,
die vertelt, dat wij dat wel regelen met .... (dat is de merk van de lipo).

Met afspraak de lipo geladen met 1 C, 20 minuten .. pauze .. 20 minuten ...
maar na 3 uren komt die ene cel niet boven 3,85 volt.

Dus gaat die dinsdag terug, jammer dat zo iets gebeurt bij de dealer in de straat,

naja, is maar zo, het is toch een lipo, die je niet voor een tientje even maar koopt.

Groet, Uwe

jammer dat zo iets gebeurt bij de dealer in de straat,

Integendeel: wees juist BLIJ dat dit gebeurt met een Lipo van een dealer bij jou in de straat... Dan heb je tenminste nog een goede kans op garantie.
Met een LiPo uit Hong Kong kun je dat op je buik schrijven...

Groet, Bert

Yes,

maar je weet met wat voor gevoel je dan da heen gaat,
koopt zijn Varios in Duitsland,
en met de Blade lipos reclamatie komt die bij mij langs,

hmm, dat ben ik :nooo: (Uwe), trek mij de schoenen zelf aan, moet ik niet doen :yes: ...

Groet, Uwe

Ik heb een trex 500ESP in mijn helicollectie maar kon het niet laten om voor een mooi prijsje er een Align Trex 500 Pro voor in de plaats te kopen :D:D

goed, 1 plus punt,
en hij heeft inderdaad een andere heli, ha ha ha

.................................
en ik heb ook een idee in de groep brandstofhelikopters
.................................
Groet, Uwe

Laatst bewerkt:
Heli Uwe,

Het verschil is dat de Trex 500 Pro veel meer doordacht is.
Betere servo`s (de M serie) en staartservo niet meer op de staartbuis maar in het frame.
Verder aluminium servoheveltjes en meer aluminium parts op de heli en 500MX 1600 Kv motor.

De 500 ESP die ik nu heb is de eerste versie dus met grijze frameplaten.
En.......hij heeft al de nodige crashes meegemaakt......wel nieuwe parts eropgezet maar in zijn geheel wordt de heli er ook niet beter op........
Denk dat ik de goede onderdelen eraf haal (die op de Pro passen) als spare parts voor de pro..........
De swash vertoont ook veel speling, komt doordat ik flink aant 3D en ben geweest met deze heli (er komen dan toch krachten vrij!!!! helemaal op de swash!!!)

Hoi,

da zit wel wat verschil tussen,
en die ontwikkeling en verbeteringen zijn ook niet voor niks,

en als een heli maar ouder is en veel crashes gehad heeft, ...

ik heb dat bij de oude 250er gehad,
eens maar niks meer gerepareerd en een nieuwe gekocht,
totaal verschil,
en is dan ook maar leuk, iets nieuws te hebben, zonder plak, ha ha

Groet, Uwe

Back