Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Nieuw gekocht,

HSS schroevendraaier 1,3 mm

voor de T Rex 250:

niet alleen die schroeven worden gammel,
ja ook de (oude) schroevendraaier word rond,
ben benieuwd, hoe dat model

"nieuwe hexagoon schroevendraaier 1,3 mm" werkt

Groet, Uwe

picture.php

ik ga mijn zoon leren vliegen.

Leuk man! Heeft hij er zin in?
Ik ben (als ik aan land ben) bezig mijn vrouw te leren vliegen, en tot mijn stomme verbazing vind ze dat héél leuk (ze heeft er alleen nog niet super veel aanleg voor)

Groet, Bert

Mijn laatste aanschaf :D

glamour.png

Ben er super tevreden mee, en ook de spraakfunctie is helemaal geweldig van deze zender.

mvg. Freddie

Bij mij is de dx9 ook onderweg.

Ik vlieg voornamelijk futaba maar heb ook al veel plezier gehad met de bnf toestellen van parkzone en Blade dus een Spektrum zender is voor mij een must.

Toen ik mijn huidige dx8 kon verkopen voor een mooie prijs heb ik dan ook niet lang getwijfeld om over te stappen naar de dx9.

Hoe ligt de dx9 in de hand vergeleken met de dx8?

De DX9 ligt het zelfde in de hand als de DX8.
Vind de gimbels ( zo noem je dat geloof ik) wel een stuk fijner als van de DX8.

Mvg. Freddie

Bedankt voor je snelle reactie Freddie.

Ik had gehoopt dat hij iets kleiner zou zijn. Ik heb vrij kleine handen dus dat was voor mij misschien wat beter geweest.

Ben in elk geval benieuwd. Jammer dat mij lokale shop blijkbaar geen prioriteit krijgt bij de uitlevering.

Mooie zender Freddie!

Dank je Joop.
Ben er ook super blij mee. Wil de komende tijd de draadloze leraar/leerling verbindeng testen zo dat ik volgend voorjaar mijn broer kan helpen als hij ook wil beginnen met de hobby. Maar wat ik er over lees op het net werkt dat super.

mvg. Freddie

Hoi Freddie,

leuk die zender, en mooi, dat die goed in de hand ligt,

suc6 mee,
interessant met de leraar / leerling draadloos,
denk zo aan mijn vriendin, die het eigenlijk niet aan durft, ha ha

groetjes van Uwe

Setje elektronica voor de tweede TDR, mijn eerste TDR draait op een Pyro 700 bij 12S, maar die setup zit continu op zijn maximum bij speedflying, en het toerental zakt wat in, omdat de motor +5kW moet leveren dan. Stapje verder dus met nummer 2: Thunderpower 2x7S set, Kosmik 200 en een Pyro 750 competition, naast aangepaste mechaniek e.d. Dit zou 2000 RPM moeten kunnen aanhouden bij 15 graden pitch hoop ik, wordt nog lachen volgend seizoen. :)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Anderhalf jaar geleden aangekocht, een Bell Huey Cobra van Dieter Schlüter / Hegi, in ellendige staat maar wel volledig, met de originele FP kop maar ook de optionele CP kop. De eerste in serie gebouwde modelheli naar het schijnt. Dit exemplaar dateert uit 1974.

full

Nu bijna klaar met grondig restaureren, enkel de kap ontbreekt nog op de foto, en er komt ook nog een zender/ontvanger uit die tijd bij te staan.

full

Tussen haakjes, een volledige bouwthread staat hier:
Schluter Bell Huey Cobra: just bought one - HeliFreak

Hoi Redbird300,

Mooie aankoop!!!!
Ik ben ook in het bezit van een Bell Huey Cobra van Dieter Schlüter / Hegi.
Mooi stukje nostalgie:D:D

Ik heb hem vliegklaar staan, binnenkort maar even proberen.........

Hier de mijne:

full

Hoi Redbird300,

Mooie aankoop!!!!
Ik ben ook in het bezit van een Bell Huey Cobra van Dieter Schlüter / Hegi.
Mooi stukje nostalgie:D:D

Ik heb hem vliegklaar staan, binnenkort maar even proberen.........

Hier de mijne:

full

Ik volg die van jou al een hele tijd ! :D
Heeft me trouwens inspiratie gegeven om de mijne te restaureren, echt waar.
Knap stukje werk dat je gedaan hebt ! And keep in touch ! :D

Setje elektronica voor de tweede TDR, mijn eerste TDR draait op een Pyro 700 bij 12S, maar die setup zit continu op zijn maximum bij speedflying, en het toerental zakt wat in, omdat de motor +5kW moet leveren dan. Stapje verder dus met nummer 2: Thunderpower 2x7S set, Kosmik 200 en een Pyro 750 competition, naast aangepaste mechaniek e.d. Dit zou 2000 RPM moeten kunnen aanhouden bij 15 graden pitch hoop ik, wordt nog lachen volgend seizoen. :)]
Heftig spul man :cool: Wat voor snelheden hoop je komend seizoen te halen met deze setup?

Toch nog wat eer van mijn werk doordat daardoor nog iemand een Cobra gerestaureerd heeft.

Ik heb de Cobra destijds gekocht, opgeknapt en later aan Arjan verkocht. 95% origineel incl Veco motor. De mijne kwam uit 1972. De cobra was inderdaad de allereerste rc heli die op de markt kwam. Pure nostalgie.

Heb de mijne toen nog een remaiden gegeven, even in de hoover gehad ( pittig met een 10cc FP zonder gyro ;-) )

Het bewijs:

Uploaded with ImageShack.com

Edit: kap kan je bestellen via helioldie.de. De mijne was ook niet te redden en heb via onze Duitse vrienden zowel een repro van de originele canopy gekocht alsook een exacte repro set van de stickers uit Zwitserland.

Ziet er zeer geslaagd uit die van jou Redbird.

Heftig spul man :cool: Wat voor snelheden hoop je komend seizoen te halen met deze setup?

Met de vorige setup en een Voltron data logger (maar heb mijn bedenkingen bij de nauwkeurigheid er van, zeker onder extreme G-krachten) vorig seizoen regelmatig pieken tussen 230 en 240 km/u, aan zo'n 1900 RPM (ingestelde waarde). De Jlog2 op de Jive toonde echter dat ik 200-250 RPM verloor tijdens het hardste deel van de runs, waar de heli een paar seconden lang piekt aan 130-140A, en het waren niet de packs die inzakten. Met de nieuwe setup, een speedkap van Jan, en nog wat andere maatregelen zoals hittebestendig tandwiel e.d. moet er dus toch iets meer in zitten, we zien wel, ik doe het gewoon voor de fun. :grin:

Back