Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 7 september 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
@pietervisser

Blij dat je jezelf er in herkent, blijkbaar heb ik de situatie goed beschreven.

Al verbaast het me wel dat je er op reageert: ik had tenslotte geen namen genoemd, of een kist beschreven….
En inderdaad, ik was niet de eigenaar van die kist. Maar ik heb voor mijn ogen een Polaris aan flarden zien malen die net zo goed van mij had kunnen zijn.
Toen ik de piloot van dit model (jij blijkbaar) vroeg waarom hij zijn motor niet uit zette kreeg ik alleen een belediging naar mijn hoofd: Daar heb jij toch geen verstand van…….

Nu heb ik een behoorlijk goed technisch inzicht, en meerdere jaren ervaring met verbrandings motoren. Maar ik snap niet waarom je een motor die al meerdere seconden stationair draait niet af zou kunnen zetten, ik bedoel je hebt geen turbo aan boord of zo.

Voorlopig kan ik alleen maar concluderen dat je je motor niet af hebt willen zetten, en dat je dus moedwillig een kist van iemand anders in de vernieling hebt geholpen.
(heeft die persoon nog een schadevergoeding voor die ESC van je gehad trouwens ?)

Over die andere “leuke” opmerkingen: Ouwehoeren is leuk, maar andermans materiaal echt de vernieling in helpen, nee, daar kan ik niet om lachen.
Mocht je dat doen dan ben je in mijn ogen een arrogante (lelijk woord) die niet thuis hoort op een meeting.

Maar goed, mocht ik het mis hebben: Ik leer graag van je.
 
Ha Sjors,

Nu weet ik ook weer wie jij bent en welke opmerking ik gemaakt hebt.
Ik blijf van mening zoals ik toen ook al gezegd heb dat je geen verstand had van de instellingen op mijn zender en de combinatie prop motor. En nee de motor staat niet in 2 omwentelingen stil zoals beweerd werd door jou.

En ja de schade is netjes afgehandeld.

Misschien is een ander lelijk woord voor jou van toepassing. Betweter.
Maar wees gerust die kist is verkocht en de nieuwe eigenaar vliegt er niet mee vanaf het water.
 
Heren ,

Anders even verder via pm. Dit geeft niet veel toevoeging aan het onderwerp van dit draadje.

Mvg,

Bart
 
Maar wees gerust die kist is verkocht en de nieuwe eigenaar vliegt er niet mee vanaf het water.

En ik heb de drijvers ervan ze zijn toppie........... tijd om ze te gebruiken dus wat Bart zegt........op naar een ander draadje en leg de bijl neer ;)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had de drijvers alleen iets verder uit elkaar gezet....gauw een 10cm extra als ik het zo zie. Scheelt enorm bij bvb zijwind en algemene stabiliteit op het water.

Een grove maatstaf bij het bepalen van de grootte (drijfvermogen) van de drijvers is dat iedere drijver het totale gewicht van het model (dus incl beide floats) moet kunnen dragen.

Maar het blijft toch erg leuk dat watervliegen als je weer zo'n plaatje ziet, met model of mandragend, ik had het geluk een 8-tal uren op 1/1 waterkisten te kunnen vliegen zoals een Beaver, C180 en C172.
Ze behoren bij de leukste ervaringen die ik gehad heb met sportkisten!
(de mandragende reageren op water identiek als modellen....)
 
Yep, da wazzum, beruchte fiets die 6km nodig heeft over een stukske van 3 km!
Maakt nu Amsterdam onveilig, heb onlangs een andere gekocht, eentje met een alcoholslot er op...:eek:
(sorry, even off topic, is alleen voor insiders...)
 
@pietervisser
schade: mooi, netjes van je. ik had toen nog niet begrepen dat dit geregeld was.

2 omwentelingen: nee gaat niet lukken, snap ik. alleen binnen 2 seconden moet dit wel mogelijk zijn.....

@bart83, ja je hebt gelijk ik ga hier niet op door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top