welke ? 700 / 700+ heli ?

Helaas zijn hier in het noorden niet veel vliegclubs waar ik die machtige heli's kan bezichtigen en om er een eind voor te moeten rijden heb ik weinig zin in.
Maar via zulke topics krijg ik wel enig idee wat er zoal bij de heli vliegers omgaat bij de aanschaf van een andere heli.
In de jaren 1990-2000 hadden wij bij vliegclub Assen de meeste heli vliegers van het land!
Rondom 40 leden maar ja tijden veranderen.
Ga dit jaar naar de oldie meeting te Eibergen waar ook wel leden met snelle kisten komen.
 
als je sbus gaat gebruiken heb je normaal gesproken ook sbus servo's nodig. de servo programeer je dan op een kanaal waar hij op gaat reageren. dit omdat je met sbus alles via 1 kabel laat lopen.

maar volgens mij heb je geen sbus servo's nodig icm de vbar, omdat de vbar eens ingesteld zelf de juiste kanaal uit het inkomende signaal haalt die bij de betreffende functie hoort.

correct me if im wrong. ben ook net over gestapt naar futaba.
 
als je sbus gaat gebruiken heb je normaal gesproken ook sbus servo's nodig. de servo programeer je dan op een kanaal waar hij op gaat reageren. dit omdat je met sbus alles via 1 kabel laat lopen.

maar volgens mij heb je geen sbus servo's nodig icm de vbar, omdat de vbar eens ingesteld zelf de juiste kanaal uit het inkomende signaal haalt die bij de betreffende functie hoort.

correct me if im wrong. ben ook net over gestapt naar futaba.

eh man, dat lijkt me logisch,
ik denk ik probeer het gewoon,
ik zou toch niet de enigste zijn die HV servos wil
en nog met een f7c vliegt,

trouwens bij b.v. Helicommand heb je niks verder nodig aan zender,
de helicommand neemt de stickbeweging over,
alles andere regelt de HC zelf, niet de zender.

bedankt @Crash-Expert:
ik vind futaba betrouwbaar en goed, en ligt goed in de hand !

Groet
Uwe
 
als je sbus gaat gebruiken heb je normaal gesproken ook sbus servo's nodig. de servo programeer je dan op een kanaal waar hij op gaat reageren. dit omdat je met sbus alles via 1 kabel laat lopen.

maar volgens mij heb je geen sbus servo's nodig icm de vbar, omdat de vbar eens ingesteld zelf de juiste kanaal uit het inkomende signaal haalt die bij de betreffende functie hoort.

correct me if im wrong. ben ook net over gestapt naar futaba.

Onzin! Je sbus ontvanger kan geloof ik 18 servo's aansturen. Je hebt 1 kabel tussen de rx en fbl unit die alles aanstuurt. Scheelt een hoop bekabeling.

En het het hoeven geen s bus servo's te zijn. Elke digitale servo werkt!


Send from my T8FG in an inverted hurricane with my 6hvU.
 
... denk ik ook,
wat ik boven schreef wat HC doet,
een signaal van ontvanger naar de fbl-unit sturen, die doet dan het verdere ..

Groet
Uwe
 
Ik gebruik de V stabi silverline met S BUS gebruik de gewone BLS 451 servo`s
S Bus op de Vstabi aansluiten met 1 kabel.
de servo`s aansluiten volgens de aangegeven positie en klaar.

Jan
 
Onzin! Je sbus ontvanger kan geloof ik 18 servo's aansturen. Je hebt 1 kabel tussen de rx en fbl unit die alles aanstuurt. Scheelt een hoop bekabeling.

En het het hoeven geen s bus servo's te zijn. Elke digitale servo werkt!


Send from my T8FG in an inverted hurricane with my 6hvU.

dat bedoelde ik toch ook? eerste stukje had alleen zonder tussenkomst van een vbar tussen moeten staan.
dus van ontvanger direct naar servo via sbus.
 
Ik zou voor de Logo 700 gaan.
Prijzig, maar is het zeker waard! ;)

Fantastische heli & vliegt super!
Mijn keuze zou dan snel gemaakt zijn. :p
 
Ik zou gewoon voor de Duitse degelijkheid gaan ! De Logo hoef je niet te upgraden of na 50 vluchtjes lagers te gaan vervangen. Hij is prijzig, maar als je zo veel vliegt is hij dat zeker waard. Je kunt hem best vergelijken met een Vario.


Duitse degelijkheid? de frames zijn 1mm omdat het anders te zwaar werd en het flext als een gek, ik heb bij meerdere gezien dat de onderkant van het frame en de lipotray gewoon zwabberen!
Van die duitse degelijkheid is weinig over gebleven.. ;)
 
De logo700 is met het 'gewone frame' wel wat aan de zware kant, mijn maatje komt uit op bijna 5800gram...

Verder een prima heli vind ik
 
Bij HM noemen ze 5,5 kg voor een Logo 700 en 4,9 voor een T Rex 700

ik denk dat geen van de twee helis tijdens vliegen kapot gaat,
@Anko: denkt dan wel wat anders met zijn 3D vliegstijl dan ik,

voor mij is een heli, die goed vliegt en niet binnen 5 uren alle kogellagers opvreet, o.k. :yes:

Groet
Uwe
 
set-up / LIPO

nog even een aanvulling voor het set-up:

net gekeken voor de lipos,
Gens heeft een mooie 5000 mAh 60 C lipo,
die van afmeting ook makkie in de T Rex 700 passt,
met een paar ouden 6s lipos heb ik bij de T Rex 700 soms wel problemen,
dat ze bijna niet in passen.

Groet
Uwe
 
even off-topic vraagje: wat is het het vlieggwicht van jouw 770 ? Het is geen competition uitvoering?

gr
Bas

het is de gewone uitvoering. het exacte gewicht weet ik niet, de weegschaal die ik heb wil het niet doen als ik de heli er op zet.
maar als ik hier en daar op hf kijk zit de 770 tussen de 5,9 en 6,25 kilo rtf.
 
Zo als vele al gelezen hebben,
is toch wat verandert in mijn hangar,
i.p.v. een minder 500er komt nog een erbij,

maar dat is om te testen, en ook leuk voor mij,
ik ga dus het project LOGO uitstellen tot na de vakantie,
maar dat betekend niet, dat het niet door gaat !!

Tja en over lipos gesproken,
het kan alles van 5000mAh tot 10000mAh en 25 C tot 60 C en 90 € en 200 € per stuk

Groet
Uwe
 
ha ha, en Uwe heeft weer wat verzonnen,

..die gaat iets eerder naar vakantie,
..trouwens
wat spreekt tegen de Logo 800,
nu maar behalve de 7s lipos ... ?

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
Vindt de logo 800 een prachtige heli, heb hem nu een paar keer zien vliegen.
Maar denk dat ik er zelf niet gauw 1 zou kopen.
Vind de 800 size voor mij persoonlijk te groot en te onpraktisch.
Maar het blijft een genot om er 1 te zien vliegen.

Mvg. Freddie
 
Back
Top