welke ? 700 / 700+ heli ?

ja,?,

ik ben even bezig met mijn dealer voor een deal,
het gaat om een Logo, zo als die is
of een Gaui, met ombouw Scorpion en Edge ..

maar kijken wat da komt

Groet
Uwe
 
Gaui X7

Hallo,

het is een Gaui X7 geworden,
hij is al bestelt en heeft nog wat tijd nodig,
tot alles uit Taiwan hier naar toe is gekomen,

reden is a) het uiterlijk,
b) de prijs en
c) de prestatie zo als gezien op de Heli-Masters,
verder heb ik al een Gaui, met die ik 100 % tevreden ben.

De nieuwe vlot bestaat nu uit 2 Vario, 2 Align en 2 Gaui.

set-up ... kleine voorbeschouwing:

stok-kid met Power Dekker Scorpion motor en 130 A Opto ESC
en 693 mm Edge bladen en 115 mm Edge heck bladen,
voor de power zorgt een 6 A BEC met 2500 mAh 2s lipo
en voor de motor zitten
2 x 6s 5000 mAH 60 / 120 C Gens Age Power paks.

Bouwverslag en foto's als de boel binnen is.

Groet
Uwe
 
Gefeliciteerd met de keuze Uwe, is vast een goede keuze geweest. Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen, in ieder geval al heel veel probleemloze uren vliegplezier toe gewenst ermee.
 
bedankt @RuudM:

ik vind hem zo ook o.k.
en 'n beetje wachten kan,
ga ik nog wat oefenen met mijn Rex 700e

Groet
Uwe
 
s p a n n e n d

< over een week zou de Gaui X7 al binnen komen >

maar voor bouwen heb ik dan nog geen tijd,
augustus is de drukste maand in het jaar voor mij,
en dan eerst maar met de Camper op vakantie,
en daarna kan in de eersten avonduren geknutseld worden!

Groet
Uwe
 
< over een week zou de Gaui X7 al binnen komen >

maar voor bouwen heb ik dan nog geen tijd,
augustus is de drukste maand in het jaar voor mij,
en dan eerst maar met de Camper op vakantie,
en daarna kan in de eersten avonduren geknutseld worden!

Groet
Uwe

Hij vliegt niet weg Uwe, lekker voor de donkere dagen bewaren ;)

Als ik het goed begrijp heb je HV servo's? als dat zo is waarom gebruik je dan een BEC en niet direct 2S lipo? (minder verbindingen .. minder kans op storing?!)
 
..het gaat om de ontvanger,
de gewone 7 kanaal kan geen 8,4 volt aan
en bij de s-bus versie staat daar nog een "?" achter,

en die 7 kanaal heb ik (heb ik vertrouwen in)
dus ik ga voor deze versie
en ik heb aan de BEC LED indicator lampjes,
die mij precies de toestand van de lipo zeggen,

uiteindelijk gebruik ik dan 6 volt voor de ontvanger en de servos

ik vlieg niet maar zo een lipo leeg,
maar meest een stuk of 4 of soms meer,

maar bedankt voor de tip

Groet
Uwe
 
..nog eens gekeken,
die HV servos werken met 4,8 volt, 6,0 volt en 7,4 volt ...

ik heb gekozen voor de versie met 6,0 volt via een BEC met LED's

alleen nog over na denken of s-Bus ook nog een optie is
i.p.v. de gewone 7 kanaal (minder kabel dus)
en hoe betrouwbaar is die , 99 % of 100 %, ha ha

bedankt,
Uwe
 
Ik heb alleen nog maar met S-bus gevlogen in mijn korte (2-jarige) heli carrière. Bij mij was het tot hiertoe 100% betrouwbaar.

Als je toch met een werkt waarom neem je dan niet meteen stroom van een flightpack. Je bespaart gewicht en loopt nooit de kans dat je ontvanger lipo leeg raakt.
Ik heb op de 6hvU en 7hv ook de bec rechtstreeks op een flightpak en ook hier tot nu toe 100% betrouwbaar.

Proficiat trouwens met je nieuwe aanwinst.
 
Bedankt Kristof,

dat is duidelijk,
alleen .. stroom van een flightpack ?
je bedoelt dan van de vlieg-lipo,
maar als dan wat mis met is of leeg?

Ik weerom heb overal een aparte BEC lipo
voor de ontvanger en de servo's,
ook nooit problemen gehad.

Groet
Uwe
 
Ja ik werk ook met 12S lipo voor regelaar+motor en een apparte 2S lipo voor ontvanger, servo's en koeling.
Als backup van de 2Slipo gebruik ik Ultra guard van Opti power, die schakeld in bij spannings dip (dacht 0,5V) en laat vervolgens een extreem felle led knipperen.
 
O.k. , ook dat is 'n goede idee,

ik vlieg gewoon 2 tot 4 pakjes leeg,
geen probleem voor de ontvanger lipo,
dan woord ook die verwisselt,

en bij elke nieuwe vliegdag nieuw geladen lipos.

Groet
Uwe
 
Bedankt Kristof,

dat is duidelijk,
alleen .. stroom van een flightpack ?
je bedoelt dan van de vlieg-lipo,
maar als dan wat mis met is of leeg?

Ik weerom heb overal een aparte BEC lipo
voor de ontvanger en de servo's,
ook nooit problemen gehad.

Groet
Uwe

Als het goed is, heeft zelfs een tot de draad leeggevlogen "vlieg-LiPo" voldoende power voor je besturing...

De ENIGE situatie waarin je voordeel hebt bij een losse ontvangervoeding, is wanneer je een draadbreuk of andere volledige onderbreking hebt in je vlieg-LiPo...

Maar voor het overige, werkt het allebei even goed, mits met de juiste keuze van componenten...

Groet, Bert
 
Ik bedoelde inderdaad de vlieg lipo.
Persoonlijk zie ik echt geen reden om een aparte lipo te gebruiken.

Maar ik weet ook dat daar al heel wat discussies over geweest zijn dus het zal veel met persoonlijke voorkeur te maken hebben.
 
..juist,

daarom gaan we ook niet verder over discuteren,
bij mij als elektro en brandstofvlieger heb ik dan overal hetzelfde systeem
met 2s lipos (bijna overal, die Varios vliegen nog met NiMH)

Groet
Uwe
 
Back
Top