Welke carbonband voor staarts+TeXtreme +bouwpraat

Hi Kristof,
Thx voor de uitleg! Ik heb me een beetje laten inspireren door de (eigen)stabiliteit van driehoeken. Het carbon latje is inderdaad alleen voor de duurzaamheid dwz dat de onderzijde van het kielvlak niet te snel knikt. Vooral bij veel wind heb ik al meerdere kielvlakken geruineerd. Daarom staat het ook dwars in het kielvlak.

Ik wil een romp mal maken voor mijn Synergy vleugels. Op de foto de laatste creatie met meeuwvorm en opstaande tippen.
full

De plug is bijna klaar en ik heb glas en epoxy etc besteld. Voor ik verder ga heb ik echter een paar vragen.
- Met welke lak kan ik de plug het beste afwerken? Hij is opgebouwd uit Balsa neus, vishengel als boom. Afgewerkt met epoxy en voorlopig gespoten met spuitplamuur.
full

-Welke ballonnen heb ik nodig?
-Verdere tips?
Wauw!Wat een gave vleugel! Dat verdiend een draadje!

Laatst bewerkt door een moderator:
Robert
Ik heb er een stukje 1.5 mm verenstaal tussen gezet met dezelfde hoek als de scharnierlijn. In het binnenstuk vastgezet en in het andere stuk kan het bewegen in een stuurlijn buisje. De tip staat iets omhoog en wordt niet aangestuurd. Ik heb er een stukje verenstaal van achterdoor het aileron ingeprikt zodat het in de middenstand rust. Aan de onderkant van het middelste aileron een klein plaatje gelijmd dat bij het omhoogbewegen ook het buitenste stuk meeneemt.
Werkt prima. Geen flutter met gooien.

Groet Jeroen

@Jeroen
Thx weer wat geleerd. Ziet onwijs gaaf uit. Neem je hem mee 9 december naar Terlet? Mss kom ik ook! Beetje kijken hoe het weer wordt!

@Jeroen
Thx weer wat geleerd. Ziet onwijs gaaf uit. Neem je hem mee 9 december naar Terlet? Mss kom ik ook! Beetje kijken hoe het weer wordt!

Dit onwijs gaaf ding vliegt al een tijdje : 0mgogVn0Pi8[/media] Air Show 2007 Stealth Bomber Fighter Aircraft Jet - YouTube

Ik denk dat ik er ééntje ga kopen om mijn boodschappen te doen. Misschien verbruikt hij wel wat teveel, maar ja de perfektie is in de hemel.

Wat is jouw kommentaar speciale schilder ??? "van kalm to Wilder" (zonder "s" want anders praten we terug over politiek, ha ha !

Yves (AIP)
Abstract Irrational Painter:banana:

Nogal off-topic maar... is het mogelijk om de berichten van een gebruiker in één keer weg te filteren uit alle discussies?

Humor?!?doe ff normaal, daar doen we niet aan toch?;)

Neen geen grapjes, we blijven altijd bloedernstig.

Terloops Loet : Kate is zwanger - proficiat ! maar...was die dan ook in Vercelli afgelopen April ?

Net mijn nieuwe Blaster 3 gekregen. Helemaal geel, lijkt wel een kanarie. Ik ga een Mercedes staart monteren om spec paint konkurrentie te geven.

Yves
No context, no fun :p

Ik ben gek op context maar iets minder humeur kan ik best aan.

...
Robert, bedankt voor de tip. Het werkt perfect.

Laatst bewerkt:
@papa hotel,

Ron van sommeren die had iets van een negeerlijst gevonden waar je mensen aan kan toevoegen. Je kunt hem een pm sturen en dan verteld hij je het wel.

:-)

Allemaal de beste wensen en veel vliegplezier gewenst in het nieuwe jaar.

Ik ben rond kerst begonnen met nieuw project. Vleugel naar ontwerp van Justin van RC groups.
Vanmiddag uit de zak gehaald.

full
full
full

ziet er goed uit. Word de aileron nu op 2 punten doorgesneden om goed te kunnen schanieren of ga je dit anders oplossen?

Back