Hallo Diederik,
Behalve de foto's krijg ik weinig feedback op mijn vragen; ik kan een boel afleiden uit je eerste post, maar respons erop krijg ik niet...
1) Bedoel je inderdaad de 40 mm jet uit de link die ik in mijn eerste antwoord geplaatst heb?
2) Is de snelheid van de jetboten in de video's ongeveer wat je voor ogen staat?
Hier een korte video van mijn 110 cm M.A.S., varend op 4S met een 4250-800Kv buitenloper aan een Ø58 mm onderwaterschroef:
Bij vol gas kom ik aan 9000-10.000 toeren aan de prop en vaart de boot rond de 50 km/h.
Mijn voorstel voor jouw Ø40 mm jet van een 4260-500Kv buitenloper op 6S zal rond de hetzelfde toerental onder last uitkomen. In een romp, geschikt voor een jet aandrijving, zul je een soortgelijke topsnelheid mogen verwachten.
Hoe het in jouw romp zal uitpakken blijft afwachten, de rompvorm is niet geschikt voor hoge snelheden; de boeggolf zal tegen de zijkanten opklimmen en ontzettend remmend werken, tot het punt dat de motor te hard moet werken om de boot dóór (inplaats van óver) te duwen en hoge stromen zal trekken, waardoor motor, regelaar en Lipo warm zullen worden en de regelaar mogelijk thermisch zal afschakelen.
Als dat gebeurt ben je behoorlijk destructief bezig, want de regelaar kan met z'n 150A gemakkelijk de 70A continue van de motor hanteren, als de motor zó hard moet werken dat de stroom méér dan verdubbelt, zal ook die ongezond heet worden.
Mocht de romp wel opglijden en in plané gaan, dan hangt het van de rompvorm van de bodem af hoe (goed) dat zal gaan; is de laatste 30 cm recht, dan zal de boot willen glijden, is de kiellijn dat niet, maar zit er een ronding in, dan zal de boot gaan wippen. Als het tegen zit wordt deze beweging zó erg dat de aanzuigopening lucht gaat happen waardoor de jet droog komt te staan en de snelheid wegvalt, tot de jet weer gevuld is met water en het spelletje opnieuw begint.
Bochten op snelheid is een ander verhaal; zorg dat de opening (water)dicht is en plak de randen af, want dwars slaan en op de kop terechtkomen is een reële mogelijkheid.
Groeten, Jan.