Welke regelaar voor Xray T3 2011

Ach ik doe op het moment alleen nog off road wat bashen met de kids, maar als het alleen aan mij lag dan stond ik veel liever mijn rondjes te rijden op het asfalt circuit.

Heb in de jaren wel van alles gereden, van dNano op zolder tot aan een Evo4 op het circuit, van electro M18pro brushless tot 4takt ! 1:10 on road, maar de meeste lol heb ik nog gehad met gewoon de 1:10 nitro klasse. Verder dan een top 5 notering in klassement van de club ben ik nooit gekomen door tijdgebrek.
Ga wel al een ruime 30 jaar mee in het RC wereldje :-) Heb ooit nog eens een gastrijders rol mogen vervullen bij Bart Smit Racing team (jaja, die hebben dat echt ooit gedaan) met een Serpent 1:8 rookie klasse. Was toen 12 ofzo... Had toen zelf al een direct drive electro Graupner waar ik mijn rondjes mee maakte door de straten.. Dat waren nog eens tijden... lader ?... nee gewoon een paar weerstandsdraden op een auto accu en een NiCd packje laden en gaan... Hmm... dwaal wat af geloof ik :-)

Nee, dat deed ik trouwens wel als ik mijn handen weer eens verbrandde aan de kabels (want die werden wel heel erg heet :-))

Maar om Kurtje wat op weg te helpen, waar zou jij mee beginnen als je serieus wilt racen met een 1:8 ? Merk serpent, Mugen, Kyosho of anders ? welke motoren etc ?
Wat komt er nog bij kijken ? Gaf als voorbeeld al bandenafdraaimachine, Hudy stelset etc..

Owla da gaat hier snel!!! Dank je wel voor de tips...!!!

Inderdaad wat zou een kenner/expert hier durven aanraden. De shop hier in Hasselt verkoopt vooral de MRX5 van Mugen.

Tja, 'onze' Eric wilt dolgraag veel 'Mini shop' klasse autookes verkopen natuurlijk om wat leven te blazen in die klasse. Was je er al achter hoeveel tegenwoordig in die klasse rijden ?
Al moet ik zeggen, een Mugen MRX5 met een leuke picco is wel wat anders als de auto's die hij een paar jaar geleden gebruikte in die klasse.

Zag trouwens dat ze nieuw asfalt hebben en de kantine een lik verf gegeven, ziet er wel 10x beter uit nu !

Laatst bewerkt:
Gaat niet echt meer over een stockspec regelaar hier!...

Maar goed, wat ik zou aanraden. Serpent natuurlijk!... :p

De MRX5 is een hele mooie auto en als je die makkelijk aan kunt schaffen en onderdelen makkelijk voor je verkrijgbaar zijn, is dat een logische keuze, zul je geen spijt van krijgen.
Motor, inderdaad een Standaard Picco niet de Edo modifieds nog, maar om te beginnen zou een Novarossi Basic 7 poorts misschien nog wel een betere keuze zijn.

Bandenafdraaier is een must, 3racing maakt een hele mooie die betaalbaar is... een hudy is heel mooi, maar reteduur,wellicht 2e hands zoeken.

Een afstelset is ook echt wel nodig, maar wederom hoeft het niet hudy te zijn, of wellicht de plastic versie van ze als je die nog krijgen kan.
Ook kun je hem later eens aanschaffen, hoeft niet echt meteen

Als je echt alles nog moet aanschaffen, dan loopt het wel in de papieren hoor, zit je zo op de 1500,-

@ Kurtje, misschien idd wel idee om titel aan te passen zodat meer mensen met je mee kunnen denken ?

Valt me nog mee 1500 euro voor totaal plaatje, zeker omdat Kurtje al aardig wat zaken heeft (electronica, startbox etc) Een leuke 1:5 on road is stuk duurder mits ie een beetje leuk moet zijn.

Ja inderdaad Snoebel, Eric had me ook al verteld dat ik met 1500 euro een heel eind ga komen... Ga eens van dees dagen toch eens langs in zijn shop om eens wat te neuzen :)

@ M7H

Misschien dat ik nu een hele domme opmerking ga plaatsen, maar waarom heb je bij een 1:8 eigenlijk zo hard een bandenafdraaimachine nodig ?

Bij de 1:10 nitro zag je ze ookwel af en toe, maar voor zover ik weet deden de meesten het toch zonder, net zoals ikzelf trouwens. Tuurlijk, om wat andere diameter voor en achter te krijgen is het soms makkelijk (geeft ander gedrag qua rijden), maar misschien dat ik nooit goed genoeg ben geworden om echt dat verschil te merken.
Neem toch niet aan dat het bedoeld is om een schuine band weer recht te maken, als me dat gebeurde door verkeerde afstelling (want dat is het dan toch naar mijn mening) is de band bijna altijd zover weg dat het toch tijd is voor een nieuw setje.
En ja, tijdens kwalificatie gebruikte ik vaak 'ingereden' bandjes omdat die net wat sneller waren, maar tijdens de wedstrijd was ik meestal al blij als ik de race met een nieuwe set kon uitrijden, daar viel echt niks van af te draaien want dan zou ik zeker eindigen op de velg.

In Houthalen ligt inderdaad nieuwe asfalt met goede grip toen het droog was. Maar toen kwam de regen..
Van dat likje verf heb ik niets gemerkt :)
Heb op de tamiyacup men chassis in 2 gereden door die hard stenen afboording.. Slippertje in de bocht :)

Morgen met goei weer wordt het weer zeer leuk op Ruchpen! Zal Kurt dan eens laten rijden met een 10.5T

1/8 klasse is best spectaculair, gaat hard en heeft belachelijk veel grip tegenover onze tourings :)

Laatst bewerkt:
Ja, denk dat Kurtje snel zal kiezen voor de 1:8, maar da's mijn 'gevoel' zo goed ken ik hem nou ook weer niet :-) (Heb hem net 1x keer snel een handje kunnen schudden)

Tja, om te leren rijden is Houthalen echt niet makkelijk (en kostbaar) maar als je het daar kunt... dan kun je overal rijden !

Ja, denk dat Kurtje snel zal kiezen voor de 1:8, maar da's mijn 'gevoel' zo goed ken ik hem nou ook weer niet :-) (Heb hem net 1x keer snel een handje kunnen schudden)

Tja, om te leren rijden is Houthalen echt niet makkelijk (en kostbaar) maar als je het daar kunt... dan kun je overal rijden !

Er zijn mensen genoeg die op kleine circuits heel goed zijn maar op grote circuit hard afgaan...;) Maargoed daar draait het niet om! Ik vrees er wel een beetje voor, voor morgen aangezien ik met sticks rijdt en kurt met stuurwielzender. Sticks geeft een heel ander gevoel..

O, maar da's toch kleine moeite om ff zijn ontvanger in je auto te zetten, zou ik zeker doen.
Als je het ene gewend bent is het andere echt lastig, zeker als je de eerste keer echt wilt rijden op circuit. Nou is Rucphen wel lekker groot..

Had ik al voorgesteld;) Als hij zen zender meeneemt morgen dan installeer ik die natuurlijk ff. Ik weet enkel niet hoe ik de regelaar met zender calibreeR:) Weet het enkel bij de mamba's...

Hobbywing extreme stock. Naartschijnt ist zo simpel maar mij lukt het toch niet:rolleyes: Mene maat zal datte wel kunnen:cool:

wat wil je weten over de Hobbywing?...
Kom maar op, stuur maar een PB, ik kan je wel helpen denk.

Rucphen zag ik langskomen.
Komende weekend hebben we daar een NK 1/8, misschien leuk om te komen kijken!
Over 2 weken is daar ook een leuke race, de Benelux Electro. Ik rij dan mee in de Pro10 klasse.

@Snoebel, waarom afdraaien met de 1/8?
Met de 1/8 is het vrij belangrijk dat je met 6-7mm diameter verschil rijdt tussen je voor en achterbanden, doe je dit niet, heb je ofwel veel overstuur als het verschil groter is, ofwel onderstuur als het kleiner is. Ook zal je je voorsnaar slopen bij een te klein verschil en dus teveel onderstuur.

Ja ik ben met je eens, dat je je banden eventueel ook op "hoogte" kunt rijden (mits bij aanvang tenminste die 6-7mm verschil er is), maar dan ben je je eerst aan het irriteren omdat je een slecht rijgedrag hebt omdat je banden te groot zijn, met een eventuele crash tot gevolg, ook verbruikt je brandstof en je hebt motorslijtage, terwijl als je de banden op een goeie maat had afgedraaid je jezelf deze ellende bespaard!

Mene maat wist hoe je de esc moest calibreren:p.

Kurt en Stewie hebben goe gereden voor de eerste keer onroad!
Helaas was het met een 10.5T zonder vertiming want de aansluiting voor de sensorkabel in de motor was stuk. Na een hele hoop gezever kwam het daarop uit. Heb maar 1 lipooke gereden op 5 uur tijd:D Ze hebben allebei ffkes met vertiming gereden dat ging goed en normale 10.5t ging al te traag:).

Benelux race kan ik niet meedoen omdat ik moet werken helaas!

Inderdaad was zeer plezant Olii, nog eens merci voor ons te laten proberen!
Vond voor een eerste maal dat het zeker niet slecht ging :)
Een standaard 10.5t is idd te traag :$

grtz

Maar nu de twee hamvragen :

1. Hoe beviel het on road gebeuren ?

2. Als een 10.5T al langzaam wordt bevonden, wat wordt het dan voor jullie, electro of koningsklasse nitro ?

Back