Loud ende clear 
Dank voor je toelichting. Wordt een zeer fraai schip, en ook faai bijeen bedacht! Top!
Groetjes Bas

Dank voor je toelichting. Wordt een zeer fraai schip, en ook faai bijeen bedacht! Top!
Groetjes Bas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank je Mathieu, ik waardeer je inspanning wel degelijk. Maar ik ben ook een beetje doorgeschoten in de details zeg maar. In de metaal, weet natuurlijk niet of je daar in thuis bent, heb je bij "normale" bochten een bepaalde straal van de bocht. De meest gangbare zijn de 1,5 D bocht en de 2,5 D bocht, waarbij de D staat voor de diameter. Een 8"bocht ( diameter 220 mm uitwendig) met een straal van 1,5 D heeft een werkende lengte van 1,5 x 220 = 330 mm Dit omgerekend naar de schaal 1:50 betekent dat een bocht van 4,4 mm ( 220:50) een werkende lengte mag hebben van 6,6 mm. Dat is niet te realiseren. Ik zal dus sowieso consessies moeten doen. Koper buis met een veer erin tijdens het buigen werkt niet. Althans zeker niet met de diameter die ik ga gebruiken. De bocht moet zo krap dat je de veer er niet meer uit zult krijgen, Daarnaast moet je ook nog een aantal bochten achter elkaar zien te buigen. Daarom ben ik erg benieuwd hoe Jan dit heeft gedaan.
Bedankt voor je reactie Marc, ben een tijdje niet met het verslag bezig geweest, dus je reactie wat later gelezen.netjes ! je maakt me alvast benieuwd.
Brunel remleidingen die voor auto reparaties gebruikt worden zijn makkelijk in krappe bochten te buigen zonder te gaan knikken.
Klopt het nou dat in werkstand de pijp de aanzuig roosters deels blokkeert?
Ik volg je, mooie en goede tips voor mijn multicat project
Mvg,
Roald
Had aan die Senseobalgjes gedacht. Er moet hier nog eentje liggen en een ander afgesneden deel heb ik bedacht als motorkoppeling. Mooi soepel rubber. Mocht je nog eentje nodig hebben Sjoerd dan zoek ik die eind volgende week op. Gr. Klaas.
Het WID systeem begint nu echt vorm te krijgen, met die balgjes heb je mooi geluk.
Ik zou het anders ook niet zo snel weten, misschien nog van die doorvoerbalgjes die op model speedboten gebruikt worden? Of zijn die te klein?
Dus onder/achter die dwars verbinding komt nog een balk met de waterjets.
Zijn die nog verstelbaar of staan ze onder een vaste hoek? Ik kan me voorstellen dat ze verstelbaar zijn in verband met werken in verschillende waterdieptes.
Was je er al uit wat voor pomp je gaat gebruiken of ga je er zelf 1 maken?
Succes met de verdere bouw.
Groet,
Mathieu
Je vind deze slang wel met wat zoeken bvb:
https://www.grandado.com/products/u...bing-pijp-29-5ft-9-m-lange-zwart-gegolfd-buis
nu is jou oplossing wel mooier vind ik, me moet maar geluk hebben he...
Prachtig model wordt dit, het is zoiets helemaal anders ik vind dat wel cool!