Wie gebruiken er 9253 en andere 4.8V rated servo's op 6V?

Erwin Lokhorst zei:
Zendesigner zei:
hihi dit gaat leuk worden
Ik weet niet wat nen Belg onder bourgondisch verstaat, maar de "maaltijden" van zo'n budget-airliner doen mijn bourgondische maag eerder verkrampen.
507.gif

tuurlijk, maar 't was niet alleen eten twas voornamelijk het princiepe , ze kregen niet echt veel verkocht daar :)

Nederlanders zijn niet gierig , maar zuinig. en der is zeker een cultuur verschil. Bij belgen is de kost van iets zeker belangrijk , maar meestal ondergeschikt aan de kwaliteit. en wordt ook pas berekend in gezelschap na het feestje, niet ervoor :lol:

Even terzijde, zomaar even een losse opmerking, ik bedoel er natuurlijk niets mee ( ) : in de handleiding van de T14MZ staat toch, dat je alle apparatuur 1 x per jaar bij de servicedienst moet laten nakijken? Als de kosten dan toch ondergeschikt zijn... !

Je mag hem altijd nakijken jan , maar wel mooi oppoetsen dan he :wink:

of nee wacht misschien koop ik toch beter een nieuwe dan 8O

. en der is zeker een cultuur verschil.
Volgens mij heeft de splitsing tussen de belg en hollander al zo'n 500 miljoen jaar geleden plaats gevonden. :lol:

of nee wacht misschien koop ik toch beter een nieuwe dan
Ziet mijn cultuurverschillend, gierige inslag een voordeeltje aankomen? :lol:

Over die accu en diode waren we al uit toch? :wink:

Inderdaad, die 6 Volt zal nu wel van de baan zijn. Laurens is tenslotte een (Noord-)Hollander.

@Zendesigner,
Je moest eens weten hoe goed ik ben in het kuisen van zenders... Zo'n ding wordt proper, dat wil ge nie weten 8). Als 't ie dan toch voor een appel en een ei aan Erwin wordt overgedaan moet-ie er eerst wel netjes uitzien natuurlijk :| . De FX40 is veeeel mooier, dus nog een weekje wachten!

Wat doet trouwens een Bourgondische Belg op een vlucht van Transavia? Mocht het niet teveel kosten of zo?..... Sorry hoor, maar sommige voorzetten zijn zo vreselijk makkelijk in te koppen... :wink: .

Wij Nederlanders nemen inderdaad onze boterhammetjes mee in de handbagage om ze vervolgens volledig platgedrukt en naar volle tevredenheid op te eten in de wetenschap, dat ze aan ons niks te veel verdienen. Vervolgens blijkt dat de margarine (boter is duurder) door de warmte overal in terecht is gekomen en zijn we een vermogen kwijt om alles weer schoon te krijgen.

nou als ik het geld had voor die fx-40 dan had ik er toch zekers serieus over na gedacht. gewoon een pracht zender.

o en inderdaad jan is bijzonder goed in het kuisen van een zender.
als ge me fc-18 had gezien voor dat jan er zijn handen aan belegt had machtig wat een verschil had ge dan geroepen

Nog even ter zake:

Volgende week is de beurs van Neurenberg en dan worden alle noviteiten voor 2006 aan de vakhandel gepresenteerd. Tot aan die tijd is alles natuurlijk heel erg geheim, dus niet verder vertellen:

Robbe brengt als klein nieuwtje de 6 Volt Limiter LiPo. Niet echt nieuw, want de limiter was er al. Ik onthul dus eigenlijk niks. Wat de limiter doet:
- de spanning wordt begrensd op 5,7 Volt.
- op een 6 Volt NiCd/NiMH is de continu-belasting 5 A.
- op een 2s LiPo is de continu-belasting 3 A.

Corrien zei:
Laurens is tenslotte een (Noord-)Hollander.
Laurens zei:
laurens
Lid van de club van 1000
Leeftijd: 18

Nou, Jan... Qua electronica ben je in mijn optiek nog steeds de man, maar je topografische kennis... De grens ligt bij Vogelenzang, zo'n 18 km meer Noord ;)

Groetjes,

Ton.

De UBEC heb ik al en van wat ik lees moet 6V gewoon kunnen. Als het 1 -1.5 jaar op een 15cc werkt moet het ook op een electrohelitje werken;-)

Bijkomend voordeel is dat ik 70 gram heb bespaard op het totaalgewicht.

Skidz zei:
Corrien zei:
Laurens is tenslotte een (Noord-)Hollander.
Nou, Jan... Qua electronica ben je in mijn optiek nog steeds de man, maar je topografische kennis... De grens ligt bij Vogelenzang, zo'n 18 km meer Noord ;)
Er zijn nog steeds Nederlanders die 1830 emotioneel niet goed hebben kunnen verwerken en België stug 'Zuid-Nederland/Holland' blijven noemen en Nederland dus als Noord-Nederland/Holland betitelen ;)

ron van sommeren zei:
Er zijn nog steeds Nederlanders die 1830 emotioneel niet goed hebben kunnen verwerken en België stug 'Zuid-Nederland/Holland' blijven noemen en Nederland dus als Noord-Nederland/Holland betitelen

LOL!!! :D

laurens zei:
De UBEC heb ik al en van wat ik lees moet 6V gewoon kunnen. Als het 1 -1.5 jaar op een 15cc werkt moet het ook op een electrohelitje werken;-)

Bijkomend voordeel is dat ik 70 gram heb bespaard op het totaalgewicht.

Laurens, ik snap het niet meer: je laat je enerzijds zo makkelijk overtuigen van de mogelijkheden maar stelt dan toch de vraag ter bevestiging. Eventuele bezwaren leggen het hierbij af bij het noemen van wat voordelen.......

Je hebt die Ubec nou eenmaal want vooraf heb je je minder laten informeren dan dat je achteraf doet.... je keuze is mijns inziens grotendeels gebaseerd op het 'op voorraad' zijn van het artikel, niet op basis van technische specs.... snellere servo's op een Eolo...... met grotere hevels had je het ook kunnen bereiken.....

Inzetten die UBEC en volgende keer even wat langer nadenken alvorens te bestellen.....

Succes, vincent

ron van sommeren zei:
Er zijn nog steeds Nederlanders die 1830 emotioneel niet goed hebben kunnen verwerken
Neem van mij aan dat dit meer speelt voor de Belgen dan de Hollanders. Ik durf te zeggen dat ruim 99% van de Hollanders er niets van weet, tegen 99% Belgen van wel. :wink:

Erwin Lokhorst zei:
ron van sommeren zei:
Er zijn nog steeds Nederlanders die 1830 emotioneel niet goed hebben kunnen verwerken
Neem van mij aan dat dit meer speelt voor de Belgen dan de Hollanders. Ik durf te zeggen dat ruim 99% van de Hollanders er niets van weet, tegen 99% Belgen van wel. :wink:

Bwa zo geschiedkundig zijn we nu ook weer niet hoor erwin :-)

en we nemen toch dingen over he ,zoals flitscamera's, modelbouw forums, slechte spelling,.... :wink: :roll:

Zolang we s'middags maar geen melk moeten drinken is het al ok voor ons :lol:

Corrien zei:
Nog even ter zake:

Volgende week is de beurs van Neurenberg en dan worden alle noviteiten voor 2006 aan de vakhandel gepresenteerd. Tot aan die tijd is alles natuurlijk heel erg geheim, dus niet verder vertellen:

Robbe brengt als klein nieuwtje de 6 Volt Limiter LiPo. Niet echt nieuw, want de limiter was er al. Ik onthul dus eigenlijk niks. Wat de limiter doet:
- de spanning wordt begrensd op 5,7 Volt.
- op een 6 Volt NiCd/NiMH is de continu-belasting 5 A.
- op een 2s LiPo is de continu-belasting 3 A.

Het enige probleem met de Neuheiten von Robbe is dat voordat ze leverbaar zijn ze meestal al weer Altheiten zijn :D

Gr Hans

Erwin Lokhorst zei:
ron van sommeren zei:
Ik moest ook even opzoeken of het nou 1812 of 1830 was.

Bwa zo geschiedkundig zijn we nu ook weer niet hoor erwin :-)

en we nemen toch dingen over he ,zoals flitscamera's, modelbouw forums, slechte spelling,.... ::[/quote]
vooral die flitspalen hè , dat is t ergste van alles.

Back