Winter/sneeuw vliegen.

wij hebben ons ook rot geamuseert:

DSCN7534.JPG

geen swifts werden geraakt....:p

geweldig gisteren met mijn funcub en een 5000 mah lipo zijn vluchten van 30 minuten zeker mogelijk, alleen bij deze koud had ik niet het volledige vermogen, geeft niks...
en dan het weer ...... wel koud maar in de zon heeeeeerlijk.
dus vandaag ( zondag ) ook even vliegen, 10 minuten gevlogen en dan het hele spul in de auto en naar huis, tjonge wat koud ik had geen gevoel meer in mijn vingers, heel anders
dan gisteren, als je de sticks van de zender niet meet voelt kun je beter stoppen

Ha, herkenbaar. Dat had ik vorig jaar ook.

Maar dit jaar van oude handschoenen de vingertoppen eraf geknipt. Ideaal! Maar inderdaad, vandaag was het veel kouder met dat windje en geen zon.

vliegen op ski's

in één woord, zalig!!!! door die maagdelijke sneeuw ploegen, de sneeuw die opstuift achter't toestel, onbetaalbaar!!!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi man.

Vandaag er ook nog even van geprofiteerd.

Mooi weer bijna geen wind, een lekker zonnetje. Dat gaf een temperatuur van 0 graden.

full

Cessna weer gemaakt en kan weer vliegen. Je krijgt zo mooie plaatjes.
De sneeuw was nog steeds erg rul. Maar het is toch gelukt.

Na een geslaagde landing krijg je mooi spoor.

full

Dikke pret in de sneeuw

2 weken geleden stonden we ons "blauwbekkend" en met koude "jatten" toch al te vekneuteren, zullen we weer sneeuw krijg?, heb je je ski's al klaar? Voor mij was het gisteren zover :D, zoals je op de foto kunt zien was er de dag ervoor ook al veel gevlogen. Op zondag is het bij ons, en vooral in de winter, doorgaans rustig gisteren was ik echter alleen :(. Hoewel het uit veiligheid overweging niet aan te raden is om dan toch te gaan vliegen liet ik me deze kans niet ontnemen. Het ging geweldig.

full

Nou niet vragen wat voor rare propeller zit er op dat toestel he, .... foto is genomen bij draaiende motor :o. Deze puma is al een oud beestje maar vliegt nog zo lekker! :D

Zondag ook nog even gevlogen.
Met mijn zenderhoes en verwarming geen last van koude vingers, wel koude tenen....

Gewoon met wielen eronder was het geen probleem.
ploegde er zo doorheen, remt alleen wat harder.

Buiten dat skies wel leukzijn is het dus niet perse nodig zolang het stuifsneeuw is.
Als het echt 10cm sneeuw is die aardig plakt dan weet ik niet of het
nog lukt met wielen..

Blijft leuk op het ijs/sneeuw vliegen. Na 10 minuten wel problemen met vinden van knoppen op mijn zender door koude vingers. Foto's zijn van gisteren op het Zwet bij Wormer.

Net voor zonsondergang;

foto3.JPG

IMG_1130.JPG

IMG_1136.jpg

IJs/rijp op de vleugels;

IMG_1137.jpg

Sneeuw vliegen is zeer leuk.
Vroeger hadden we een vuurtje bij en maakten we van sneeuw die we smolten in een keteltje koffie.
Maar dat waren toen nog methanol motortjes, die het koude gevoel aan de handen nog wat lieten toenemen.
Electro heeft dit wat minder, het is gewoon zaak de lippo's warm te houden.
Maar niettegenstaand even prettig.
Geniet nog van de sneeuwmomenten.

Johan.

Blijft leuk op het ijs/sneeuw vliegen. Na 10 minuten wel problemen met vinden van knoppen op mijn zender door koude vingers. Foto's zijn van gisteren op het Zwet bij Wormer.

Net voor zonsondergang;

foto3.JPG

IMG_1130.JPG

IMG_1136.jpg

IJs/rijp op de vleugels;

IMG_1137.jpg

Zo zeg, erg fraaie plaatjes. T is net echt .... :-)

Even het draadje omhoog gooien.
Want ze geven SNEEUW op.
Wielen er af.:banana::music::banana:

Back