Winter/sneeuw vliegen.

Hoezo, ze geven sneeuw op, het is hier bijna wit na een half uurtje sneeuwen................. Maar ja, met zo een grote vlokken is dat ook niet zo moeilijk Zo heb ik de vlokken al jaren niet meer gezien.

Nu zal de NS wel helemaal te laat komen...............

Hey Bertus,
Gaan we binnekort slepen in de sneeuw? :)

Gerben

Zal ik eens eerlijk zijn?
Ik heb nog nooit van mijn leven met ski's gevlogen.
Als het vriest ga ik liever schaatsen wat mij betreft eerst een flink pak sneeuw dan strenge vorst.

Ik heb ski's besteld. Ik krijg ze morgen thuis. Vorig jaar gevlogen met de zwever in de sneeuw, dit jaar hopelijk met de Supercub en FPV J3

Zal ik eens eerlijk zijn?
Ik heb nog nooit van mijn leven met ski's gevlogen.
Als het vriest ga ik liever schaatsen wat mij betreft eerst een flink pak sneeuw dan strenge vorst.

Weet je Bertus, dat is nou net wat ze "boven" niet begrijpen.
Eerst een flink pak sneeuw en dan vriezen. Meestal is het andersom.

Er is een weerspreuk. "Sneeuw op slik (modder), binnen 3 dagen ijs, dun of dik"
Dat geeft dus aan dat het vaak eerst sneeuwt na een regen periode en dan gaat het wat vriezen. Dat is vaak maar even. Dat zijn van die kwakkelwinters.

Hopelijk krijgen we dus wat jij voorsteld; een lekker pak sneeuw en dan 6 weken een graadje of 5 vriezen s'nachts.
Ik heb nog ergens Noren liggen.:cool:

Hoezo, ze geven sneeuw op, het is hier bijna wit na een half uurtje sneeuwen................. Maar ja, met zo een grote vlokken is dat ook niet zo moeilijk Zo heb ik de vlokken al jaren niet meer gezien.

Nu zal de NS wel helemaal te laat komen...............

Waar is "hier"?

In Eersel, bij Eindhoven viel een pietsie natte sneeuw.

Mijn Spacewalker en Polaris zijn er ook klaar voor....

HPIM4365.JPG

Dit landingsstel komt eronder om op sneeuw te vliegen...

HPIM4378.JPG

Zo heb ik met de Space-walker er een 'multitask' vliegtuig bij >>> heeft eerst 2 jaar in mijn kelder moeten staan eer ik het doorhad wat de mogelijkheden konden zijn van dit prachtig toestel 8)

HPIM3360.JPG

HPIM4387.JPG

HPIM4442.JPG

Het grote voordeel is : de Spacewalker ombouw van watervliegtuig naar gewoon landingsgestel of ski's duurt slechts een tiental minuten

Laatst bewerkt:
Heb gisteren zes felle witte ledjes op de Polaris geplaatst . Het zijn deze uit de waterdichte ledstrip van HK :cool: Dit zal de zichtbaarheid zeker bevorderen in deze donkere tijden en ook zeker bij sneeuwval ;-)

HPIM4478+-+kopie.JPG

Laatst bewerkt:
Back