Winter/sneeuw vliegen.

Ik zou zeggen, roostertje er onder, braadworstje er op
Dan nog links of rechts langs de zender nog een houder voor de mosterd en de mayo.

Namiddag even gaan sneeuwvliegen met de Polaris en de Magnum....:banana:
Berekoud op de piste zeg !:cool:
Sam had een paar kiekjes genomen, zal ze straks wel posten...

De foto's zijn met Sam zijn mobieltje gemaakt ...

2013-01-16+14.27.39.jpg

2013-01-16+14.20.38.jpg

2013-01-16%2B14.21.01.jpg

2013-01-16+14.27.18.jpg

2013-01-16+14.27.42.jpg

Het was ook tamelijk mistig ...

Laatst bewerkt:
Wauw, heerlijk gevlogen vanmiddag. Diepe sneeuw dus met landen echt op zijn staart. Met opstijgen VEEL up geven!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ja ja (naam genoot)

hele mooie beelden ..ik was vandaag ook nog even wezen vliegen ..maar wat was het koud zeg!!! en erg mistig hier in de Betuwe,
alleen even drie foto's gemaakt voor het vertrek naar het veld

het landen gaat erg goed ..maar het starten!!:???: pfff hij graaft zichzelf helemaal in...moest hem eerst een flinke ''zet'' geven toen wilde hij wel over het sneeuwdek glijden ..anders echt niet :rolleyes:

IMAG9366_zps9bea64a6.jpg

IMAG9367_zps11d497d5.jpg

IMAG9368_zpsbed12dab.jpg

Ben schreef :

het landen gaat erg goed ..maar het starten!!:???: pfff hij graaft zichzelf helemaal in..

Dat deed mijn Magnum ook ... Misschien zijn de drijvers niet glad genoeg of de sneeuw te vers/mals ?

2013-01-16%2B14.21.01.jpg

Gewoon uit de hand gestart en het landen was dan wel een eitje op de sneeuw:yes:

Ben schreef :

het landen gaat erg goed ..maar het starten!!:???: pfff hij graaft zichzelf helemaal in..

Dat deed mijn Magnum ook ... Misschien zijn de drijvers niet glad genoeg ?

Gewoon uit de hand gestart en het landen was dan wel een eitje op de sneeuw:yes:

de drijvers zijn aan de onderkant van Hard-plastic ..en zo glad als een spiegel!..
maar de sneeuw was erg los , het leek wel poeder ,op een plat gereden (sneeuw) stuk ging het helemaal goed ..

en ja klopt hand start geen probleen de super cub kiest zonder probleem het luchtruim ..ook met de drijvers eronder

Dat zal het wel zijn , te losse sneeuw...
Met de Polaris was dit géén probleem.
Ik ga de drijvers van de Magnum voorzien van een gladde onderkant, misschien dat dit zal helpen ?
Zien we morgen of overmorgen wel :smile:
Overigens, bij mijn vorige Polaris ( tweetal jaar geleden ) was de onderkant romp ( 6 mm depron ) reeds voor de helft weggesleten/geschuurd doordat de sneeuw bevroren was. Bij deze nieuwe Polaris heb ik de onderkant voorzien van een laagje glasmat met epoxy .Is ook glad en schuurt niet zo snel weg...

Dat zal het wel zijn , te losse sneeuw...
Zien we morgen of overmorgen wel :smile:
.

jazeker ..morgen en overmorgen ben ik vrij..:banana:..
en de lipo's zijn weer op volle sterkte ...de Super Cub staat warm in de slaapkamer ..dus alles staat weer klaar voor de volgende vlucht...
maar nu neem ik wel even handschoenen mee..mijn vingers waren blauw van de kou....pfff :(

Wel even de lipo's op temperatuur brengen , dat scheelt een hoop in vermogen...
Ik gebruik mijn verwarmingskoffer ervoor...

user4882_pic91062_1324418829.jpg

user4882_pic91063_1324418829.jpg

In opwarmfase ( 20,4 °C ) ... Lipo's maak ik handwarm :yes:

Deze gaat morgen of overmorgen op de sneeuw ..

HPIM4365.JPG

Is eigenlijk een " multi-task " vliegtuig . Op een tiental minuten kan hij omgebouwd worden van gewoon vliegtuig naar watervliegtuig of met een ski landingsstel

HPIM3360.JPG

HPIM4387.JPG

Laatst bewerkt:
Dirk, ja het was de hele dag wat nevelig, maar halverwege de middag kwam er een lichte verbetering, toen ben ik naar het veld gegaan.
Op het veld was het korte tijd een stuk beter, er was boven het veld een prachtige afscheiding te zien tussen twee wolkenlagen, maar toen het echt donker werd, begon het weer in te zakken.
Ik heb voor het eerst gevlogen met dunne (fleece) handschoenen, is best goed te doen! Van de week gekocht bij de Hema voor 7,5 euro.

IMG_1002.JPG

IMG_1001.JPG

@Richard
mooie foto's wat zijn die toestellen toch prachtig in de sneeuw!!

@knife-edge
nou nou ..hun eigen ''magnetronoven'' ..die van mij heb ik op de warme dashboard van de auto ..meer kan ik er ook niet van maken

ik zal proberen iemand mee de kou in te krijgen voor van foto's en een mooi filmpje

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, want Maandag ben ik weer thuis.....
(en mijn heli's hebben al ski's.....)

Groet, Bert

Back