Zeehaen - 1:37.5 - From Dutch Explorer Abel J. Tasman

Mijn ropewalk heb ik gemaakt van verschillende artikelen en foto's.
1a1 ropewalk articles.jpg

1 Ropewalk lego pcs.jpg

My ropewalk
1a2 my ropewalk.jpg

1a3 ropewalk lego wheels.jpg

Ik heb ook verschillende pagina's met informatie over wat voor garen men gebruikt. Als iemand er geïnteresseerd in is kan ik het emailen, dus stuur my een bericht.
Marcus

Dat is een woest apparaat zeg:)

Proxxon heeft er een die draadloos is en kost $260.00. Deze is van Wen en op Amazon was deze $40.00 en heb daarbij 40 schuur banden van verschillende korrel grote voor $10.00
Goeie prijs. Ik kan het ook voor andere kluisjes gebruiken.

De romp begin t mooi te worden. Die imperfectie maakt het juist heel reëel. Die lichte kromming over de lengte. Ik zag afbeeldingen van de pasgevonden fluit, die had dat ook.
Mooi Marcus

Bedankt Stephan. Ben er zelf okk tevreden mee.
Marcus

Met dit gereedschap ben je zo klaar met schuren. Oppassen want het kan wel snel gaan. Eraf schuren is dan niet meer het probleem maar het teveel afschuren geeft weer hoofdpijn. Schip zit er geweldig uit.

Marcus, de romp is erg mooi geworden, :wave

Bedankt.

Mooie vorderingen.

Bedankt Mees.

mooi Marcus en best een groot schip als je zo op het tafeltje ziet staan .

amazone, gelijk heb je. Ik moet er niet aan denken waar ik haar neer zet als ze af is.

Met dit gereedschap ben je zo klaar met schuren. Oppassen want het kan wel snel gaan. Eraf schuren is dan niet meer het probleem maar het teveel afschuren geeft weer hoofdpijn. Schip zit er geweldig uit.

Bedankt voohet commentaar.
Daarom gebruik ik dit woest apparaat
ook alleen voor delen waar nogal wat af moet. Ik ben er zeer voorzichtig mee en hou het met beiden handen goed vast. Niet toevalig met de elleboog op de tafel uitglijden en dan de romp door tweeën schuren. :eek::eek::eek:

Bedankt voor het commentaar en de likes.

Tuin werk houd langzaam op. Het laatste werk is nog wat fruit en groente oogsten, en de bollen in oktober in de grond. Ik begon 20 jaar geleden met 500 bollen, veelal narcissen. Over de jaren heen vermeerderen de bollen zich tot dat ze niet meer bloeien. Dus de laatste jaren op verschillende plekken de bollen uit de grond, schoon maken en dan weer in oktober van hetzelfde jaar weer in grond. Na 20 jaar van 500 naar ongeveer 4000 bollen en dit jaar heb ik zoveel ik weet niet meer waar ik ze moet plaatsen.

Wegeven aan de Trumpers? Nee, doe ik niet. Ik vind wel ergens een plaats.
Van Maart t/m Mei is mijn voor tuin volledig in het kleur.

Ben weer begonnen aan de fluit. Begonnen aan de derde laag berghouten en zijn 6mm breed en 2mm dik. Vijf aan elke kant. Daarna een berghout van twee, 2mm x 2mm.
277 Fluit, Zeehaen 3rd wale layer.jpg

278 Fluit, Zeehaen 3rd wale layer.jpg

279 Fluit, Zeehaen 3rd wale layer.jpg

Nadat deze planken zijn vast gelijmed dan met de dremel 1mm gaatjes boren op de plank en met zwarte spelden vast zetten.

Marcus

Back