Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

Haha.. we zullen ze eerste maar eens in elkaar gaan zetten zodra ze binnen zijn.
En wellicht moeten we de uitdaging maar eens aangaan Dirk.
En inderdaad, ik heb alle verhalen gelezen van Asterix en Obelix. De oude Belgen waren de dappersten, maar Ideefixke blijft mijn held...

Tegen die uitbreiding kan ik weinig bezwaren hebben, ;-) van zodra de stuurprint terug is uit herstelling kan ik aan het vermenigvuldigen van de Zlins beginnen.
Misschien komt het wel eens tot een Derby van de lage landen, ik moet de noorderburen wel waarschuwen want de oude belgen waren de dapperste van alle galliërs, en..... ik wordt iedere dag ietsje ouder..... :-D

Dirk

Soms hakken de oude Belgen mekaar elkaar wel eens in de pan, he Dirk ;-)

Hela hela, geen ruzie maken hé ;)
Van zodra de boel hier weer draait zal ik drie schiften draaien zodat jullie nog genoeg tijd van de winter over hebben om te bouwen.

Dirk

Ben vandaag begonnen aan de productie, er liggen 36 blokken klaar om rompen uit te snijden maar eerst naar Axalp en dan kan ik er vrijdag hopelijk aan beginnen.

Als je overweg kunt met een Fun Cub kun je hier ook mee overweg. Het zijn toestelletjes met een behoorlijk lange "evolutiefactor". Hiermee wil ik zeggen dat ze eenvoudig kunnen gevlogen worden in compacte circuitjes en behoorlijk traag kunnen vliegen. Maar je kan er ook redelijk de registers opentrekken qua lage passages, rugvlucht en alle klassieke bestaande acrofiguren (loops, rolls, cubans, vrilles, meskant vliegen...).

Moeten er nog Zlin's zijn,

Onder het mom van een clubproject heeft de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht in het grootste geheim een squadron Zlin's besteld.
Het heeft me vorig weekend bloed zweet en tranen gekost om de nieuwe "oude" PC er van te overtuigen dat het voor hem het beste is om mijn snijmachine zonder al teveel problemen aan te sturen, het leek lang een verloren strijd maar na een gouden tip van Dries is het me dan toch gelukt.

Hier enkele beelden van de productiehal,
de rompen nog warm van het snijden,
Zlin 110 by Dirk Wouters, on Flickr
voor en na het uitsnijden van de uitsparigen voor motor, accu en RX
Zlin 23 by Dirk Wouters, on Flickr
Zlin 24 by Dirk Wouters, on Flickr
en voor het eerst de geheime apparatuur op foto,
Zlin 22 by Dirk Wouters, on Flickr

wordt vervolgd

Dirk

Strike!

Het gaat nog een echte België - Holland worden! The Little Wings/Dakota versus MBC Weert!!

Aangezien het op het EK niet gaat lukken, dan maar met de Zlins ;-)

En nu zie ik ook hoe je de batterijruimte etc gemaakt hebt :D, blokje MDF met een gloeidraadje.

Ja Dries, zal ik de Belgische versie van een stalen neuslijst voorzien? :D

Die blokjes met staaldraad heb ik in verschillende vormen, komt altijd wel eens van pas als je geregeld met isimo werkt, is ook veel properder dat met een mes uit te snijden of met een dremel weg te frezen.

Dirk

Back