vertanding ifv lipo's?
Ik rij nu al een tijdje met een corally 10 X met
- corally 10.5T motor
- corally saddle packs: 4800 mAH , 20C of 25C of zoiets weet het niet zeker. Niet de nieuwe hardcase packs, de gewone rode packs.
De temperatuur van de motor ligt meestal ergens rond de 70gr C, soms naar de 75 gr C of zo. Dus een hogere rollout kan ik beter niet nemen om de temp niet hoger te laten komen. Maximum temp zou 80gr c mogen zijn. (Hoewel ik hier vanalles over hoor.)
Iemand vertelde me ook dat de corally motor zowiezo warmer wordt dan bvb een LRP 10.5T (maar dat de corally wel harder gaat met dezelfde lipo packs en zo)
Nu heb ik ook nog 2 saddle packs corally 4200 mAh, 35C hardcase gekocht. Hiermee zou de auto iets harder gaan gezien de lipo meer stroom kan leveren. (Dit werd me zo uitgelegd)
Maar als de auto weer harder gaat, dan zal de temp van de motor ook omhoog gaan? Dan moet ik weer anders gaan vertanden waardoor de snelheid weer afneemt.
Klopt deze redenering?
Ik rij nu al een tijdje met een corally 10 X met
- corally 10.5T motor
- corally saddle packs: 4800 mAH , 20C of 25C of zoiets weet het niet zeker. Niet de nieuwe hardcase packs, de gewone rode packs.
De temperatuur van de motor ligt meestal ergens rond de 70gr C, soms naar de 75 gr C of zo. Dus een hogere rollout kan ik beter niet nemen om de temp niet hoger te laten komen. Maximum temp zou 80gr c mogen zijn. (Hoewel ik hier vanalles over hoor.)
Iemand vertelde me ook dat de corally motor zowiezo warmer wordt dan bvb een LRP 10.5T (maar dat de corally wel harder gaat met dezelfde lipo packs en zo)
Nu heb ik ook nog 2 saddle packs corally 4200 mAh, 35C hardcase gekocht. Hiermee zou de auto iets harder gaan gezien de lipo meer stroom kan leveren. (Dit werd me zo uitgelegd)
Maar als de auto weer harder gaat, dan zal de temp van de motor ook omhoog gaan? Dan moet ik weer anders gaan vertanden waardoor de snelheid weer afneemt.
Klopt deze redenering?