koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

vertanding ifv lipo's?

Ik rij nu al een tijdje met een corally 10 X met
- corally 10.5T motor
- corally saddle packs: 4800 mAH , 20C of 25C of zoiets weet het niet zeker. Niet de nieuwe hardcase packs, de gewone rode packs.
De temperatuur van de motor ligt meestal ergens rond de 70gr C, soms naar de 75 gr C of zo. Dus een hogere rollout kan ik beter niet nemen om de temp niet hoger te laten komen. Maximum temp zou 80gr c mogen zijn. (Hoewel ik hier vanalles over hoor.)
Iemand vertelde me ook dat de corally motor zowiezo warmer wordt dan bvb een LRP 10.5T (maar dat de corally wel harder gaat met dezelfde lipo packs en zo)

Nu heb ik ook nog 2 saddle packs corally 4200 mAh, 35C hardcase gekocht. Hiermee zou de auto iets harder gaan gezien de lipo meer stroom kan leveren. (Dit werd me zo uitgelegd)
Maar als de auto weer harder gaat, dan zal de temp van de motor ook omhoog gaan? Dan moet ik weer anders gaan vertanden waardoor de snelheid weer afneemt.
Klopt deze redenering?
 
dit gaat een leuke discusie worden :)


mijn mening is dat het niks uitmaakt,je motor heeft het xtra wat je nieuw accu kan leveren niet nodig.

zou je rijden met een 2,5t of 3 t mororen zou je een verschil kunnen merken.

wel is het zo dat deze nieuwe accu het makkelijker heeft,kan met gemak meer leveren dan er gevraagd word en word zodoende niet zwaar belast.

edit:je hoeft waarschijnelijk(bijna zeker)je vertanding niet aantepassen,tenzij je de lipo leegrijd ;) in 5 minuten(4200 tegenover 4800)
 
Laatst bewerkt:
daar gaan we weer hehe.

Er zijn twee meningen.
1. Dat de c waarde niet uitmaakt als de motor minder vraagt dan dat de lipo kan leveren, met een 10.5t zul je even hard gaan met een 4800mah 20C als met een 4800mah 35C
2. Dat het wel uit maakt en dat je sneller bent met een lipo van 4800mah op 35C dan met een 4800mah van 20c.

Ik zeg dat het niets uit maakt zolang de motor minder vraagt dan de lipo kan leveren.

Dan moet ik er helaas wel vanuit gaan dat de C waarde op de verpakking klopt met de echte C waarde van de lipo. Helaas komt het vaak voor dat dat dus niet klopt en dat een 20C in realiteit een 15 C is bijvoorbeeld, dan kan de strekking van hoe meer C hoe sneller wel kloppen omdat de lipo dan mischien minder kan leveren dan de motor vraagt.

Dit is het enige wat ik erover wil zeggen. :-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zaterdag eens gaan testen met de nieuwe lipo's: corally 4800mAh 25C (of zoiets) tegenover de net aangekochte corally 4200mAh 35C.
Er lag wel wat te veel stof en dus te weinig grip om echt goed te kunnen doorrijden.
Maar voorlopig moest ik de vertanding niet aanpassen om de temperatuur van de motor te laten zakken. Een goed merkbare snelheidswinst zag ik ook niet. Met de 4800mAh lipo's reed ik ongeveer 8 min en dan stopte ik. Ik kon nog wel doorrijden tot de esc ingreep maar dat deed ik niet. Na 8 min met de 4200mAh had de esc nu ook nog niet ingegrepen. Maar dan wel met het feit dat ik een minder strak tempo moest aanhouden door de mindere grip dan normaal.
 
even twee vragen voor degene die een crc gen x 10 hebben.

Zou iemand de volgende zaken even kunnen meten voor mij?

-Wat is de lengte van de crc frictiedemper wanneer deze is geinstalleerd op het chasis?
-Wat is de onderlinge afstand van de twee buitenste bevestigings punten van de frictiedemper op de tweak plate? Dus van bevestigings punt op linker tweak plate naar rechter tweak plate.

Alvast bedankt!!
 
nog een vraag, heeft iemand ervaring met de oude crc damper tubes? Degene van de carpet knife geloof ik. Deze zijn wat langer dan de crc gen-x tubes. Ze zouden dus voor wat meer demping kunnen zorgen?
 
even twee vragen voor degene die een crc gen x 10 hebben.

Zou iemand de volgende zaken even kunnen meten voor mij?

-Wat is de lengte van de crc frictiedemper wanneer deze is geinstalleerd op het chasis?
-Wat is de onderlinge afstand van de twee buitenste bevestigings punten van de frictiedemper op de tweak plate? Dus van bevestigings punt op linker tweak plate naar rechter tweak plate.

Alvast bedankt!!

Kom op mensen. Help een collega rijder uit met bovenstaande vraag. Ik weet dat er verschillende crc gen 10x rijders zijn op de mach etc. Zouden 1 van jullie het even kunnen na-meten? Ik zou er zeer mee geholpen zijn.

Alvast bedankt!!!
 
Ik heb zo'n demper wel liggen geloof ik maar dus niet met de CRC bevestigingen en dus geen afstanden... Als je er wel wat aan hebt dan hoor ik het wel...
 
Joost zou je het ongeveer kunnen meten als het geheel in elkaar zit op het oog net zover erin als op een plaatje van de auto? Hoeft niet exact, op het oog is ook goed.
 
Helaas ga ik dat op deze korte termijn niet redden Martijn, had het wel erg leuk gevonden maar helaas...
 
Dat zou kunnen Martijn, ik hoorde er voor het eerst deze week van ;) Hoop evengoed dat het veld een beetje gevuld kan worden...
 
Tot nu toe reed ik met GRP banden op mijn corally 10 X. Wanneer er degelijk grip was reed ik met magenta rondom of purple voor en magenta achter.
Nu wist mijn winkelier te vertellen dat het leveren van GRP banden voor een pro10 wel eens moeilijk kon worden door de brang onlangs in hun fabriek. De pro10 banden zijn blijkbaar niet hun grootste prioriteit.

Zijn er nog andere merken die goed zijn voor pro10. bvb Jaco? En welke hardheden dan? De kleuren komen natuurlijk niet overeen tussen de diverse merken.

In verband met die GRP banden: ik merk dat er soms wat "slag" op de banden velgen zit. Een kennis merkte dit reeds bij vrij nieuwe banden. Ik veronderstel dat dit niet normaal. Of is dit door het af en toe verwijderen van de velgen (dus de vier schroefjes lossen) en terug vastzetten?
Ik veronderstel ook dat dit een negatieve invloed zal hebben op het rijgedrag.
 
de standaart schroeven van corally hebben een tedikke kop voor deze velgen.Deze drukt de velg ''uit verband''.

oplossing:inbus boutjes met smalle kop of van de bestaande schroeven de kop verkleinen dmv een dremel en een slijpsteen of iets dergelijks.
 
Zijn er nog andere merken die goed zijn voor pro10. bvb Jaco? En welke hardheden dan? De kleuren komen natuurlijk niet overeen tussen de diverse merken.

Corally misschien? Dat is zo een beetje het enige merk wielen dat nog gewoon te krijgen is... GRP is niet meer te krijgen en zal voorlopig ook niet te krijgen zijn. JACO heeft geen velgen op dit moment om wielen te maken. Dus Corally blijft over. Wij gaan GOLD en PURPLE proberen op de MACH...
 
Back
Top