koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

dat zou ook best kunnen :-). Ik dacht dat ze mischien de rechten hadden gekocht of zo.

Je kunt trouwens ook de crc ophanging aanschaffen. De schroeven en afstand van de schroeven komen ook exact overeen met de associated.
 
Laatst bewerkt:
Ahem, ook de ophanging van CRC (en dan niet de Pro-strut) is Asso... Zelfde verhaal als bij Corally... Gewoon ander zakje/labeltje...

de Pro-Strut van CRC is wel van hunzelf overigens dus...

Joost.
 
Ok had al een link gekregen met winkeltje met veel oude onderdelen op de site waar het tussen stond voor 2eurotjes :p.
Na het weekend effe bellen of ze het op stock hebben.
Zoniet weet ik nu met zekerheid dat die van Corally en Crc ook bruikbaar zijn.

Heb zoals gevraagd ook even een foto genomen hoe hij er nu bijstaat.
Heb er nog niet echt aan verder gedaan aangezien ik de rest van de bakken aan het doorzoeken was of er geen meer tussenzaten. Van de originele nog 5 sets gevonden waarvan 4 nog nieuw in het zakje ;).
Zolder ligt nu vol dus heb er bewust slechts klein deeltje opgezet.

sized_RC10Lsorteren1.jpg


sized_RC10Lsorteren2.jpg


sized_RC10Lsorteren3.jpg
 
Dat schreeuwt gewoon om een carbon chassis dat nog in tact is haha ;)

Laat maar weten...

Nieuwe achteras kan je via IRS makkelijk regelen... Moet je anders even aan Thomas vragen welk bestelnummer je nodig hebt. Die heeft mijn as en de zijne ook besteld dus...

Joost.
 
Dat schreeuwt gewoon om een carbon chassis dat nog in tact is haha ;)

Laat maar weten...

Nieuwe achteras kan je via IRS makkelijk regelen... Moet je anders even aan Thomas vragen welk bestelnummer je nodig hebt. Die heeft mijn as en de zijne ook besteld dus...

Joost.


Kan je geen ongelijk geven maar zou het rustig aan moeten beginnen aangezien ik geen flauw benul heb hoe die eerste rondjes gaan gaan.

Hoewel ik het vermoeden heb dat het eerder hard gaat tegenslagen :mrgreen:!!!

Rustig motortje erin zal alvast een basis zijn en langzaam op zoek naar een lijn die rijbaar is.

Had hier nog een nieuwe as liggen dus hopen dat die meer dan een rondje/crash meegaat :rolleyes:.
 
Ja, een rustige motor erin en alles zo neutraal mogelijk afstellen... Dat is de beste basis om te beginnen. Zorgen dat alles iig goed in elkaar zit en recht is en dan rustig aan je rondjes maken. Dan komt de rest vanzelf...

Joost.
 
Ik ben dit weekend nog een paar keer gaan rijden met de pro10. Ik had enige rijd geleden wat afstelvraagjes gesteld omdat de auto nogal weinig grip had langs achter (en ook wel wat vooraan). Ondertussen is er serdertdien al meer gereden op de piste en gaat het rijden ook een stuk beter zonder iets aan de afstelling te hebben gewijzigd. Het feit van weinig grip lag dus vooral aan de baan zelf. Het stof van deze winter is ondertussen weg, er is al een clubwedstrijd gereden en dus ligt er al wat grip.

Nu moet ik nog de juiste tandwielverhoudingen zoeken om een goeie combinatie van snelheid en acceleratie te vinden. Sneller mag ik waarschijnlijk niet want na 8 minuten rijden heeft de motor zo rond de 70 graden. Ik heb me wel later vertellen dan een corally 10.5T motor zowiezo warmer wordt dan bvb een LRP 10.5T. Klopt dit?

Voor wat betreft de banden: moeten de voor en achterbanden even groot zijn of moeten de voorste kleiner zijn als de achterste? Of speelt dit geen rol?
 
Of de Corally warmer wordt dan een LRP weet ik niet, heb nog niet met een Corally gereden...

Over de banden, meestal zijn ze of dezelfde diameter of voor iets kleiner dan achter. De meeste die dat doen houden een factor 2 aan. Dus de voorwielen 2mm kleiner dan de achterwielen. Als de voorwielen groter zijn dan de achterwielen kan er een raar stuurbeeld ontstaan...

Joost.
 
Of de Corally warmer wordt dan een LRP weet ik niet, heb nog niet met een Corally gereden...

Over de banden, meestal zijn ze of dezelfde diameter of voor iets kleiner dan achter. De meeste die dat doen houden een factor 2 aan. Dus de voorwielen 2mm kleiner dan de achterwielen. Als de voorwielen groter zijn dan de achterwielen kan er een raar stuurbeeld ontstaan...

Joost.

En ik heb nog nooit met een ander merk gereden... dus persoonlijke ervaring heb ik ook niet.

Dat van die banden vroeg ik mij gewoon af omdat ze uit de doos gelijk zijn. Ik vroeg me dan af of de voorste niet iets kleiner moesten zijn. Dat de achterste niet kleiner mogen zijn dan de voorste is begrijpelijk, dat is bij alle klasses zo. Maar soms zijn de voorste zowiezo kleiner dan de achterste (bvb 1/8ste nitro, is dan wel 4x4).
 
Dikker foam is wat zachter dus zou wat meer grip geven dan een dunner foam. Bij een voorband zou je na gelang de slijtage dus meer moeten smeren. Of je het diameter verschil van voor en achter kwa stuurgedrag of grip niveau merkt in de praktijk weet ik niet. Voor zou je meer van de band moeten smeren. Ik denk dat het hetzelfde is als alle andere instellingen zoals bumpsteer en ackerman. Na gelang het rijders niveau zou je wat kunnen merken denk ik. Het gripniveau is zowiezo altijd wel wat wisselend buiten. Het is niet iets waar je als beginnend rijder zorgen over hoeft te maken lijkt me. Dan is het meer een zaak om de auto tweak vrij te houden, de rollout gelijk te houden, de juiste lijn te rijden, opletten voor de rijhoogte, het doseren van het gas en het smeermiddel lang genoeg in te laten trekken (20-30min).
 
Dikker foam is wat zachter dus zou wat meer grip geven dan een dunner foam. Bij een voorband zou je na gelang de slijtage dus meer moeten smeren. Of je het diameter verschil van voor en achter kwa stuurgedrag of grip niveau merkt in de praktijk weet ik niet. Voor zou je meer van de band moeten smeren. Ik denk dat het hetzelfde is als alle andere instellingen zoals bumpsteer en ackerman. Na gelang het rijders niveau zou je wat kunnen merken denk ik. Het gripniveau is zowiezo altijd wel wat wisselend buiten. Het is niet iets waar je als beginnend rijder zorgen over hoeft te maken lijkt me. Dan is het meer een zaak om de auto tweak vrij te houden, de rollout gelijk te houden, de juiste lijn te rijden, opletten voor de rijhoogte, het doseren van het gas en het smeermiddel lang genoeg in te laten trekken (20-30min).

Normaal rij ik met een 1/10de 200mm nitro. Ik heb dus wel ervaring met mousse banden. Alleen bij de nitro mogen we die niet smeren, toch niet als je wedstrijden rijdt. En bij een 4x4 is het diameter verschil ook wel belangrijker dan bij een enkel achterwiel aangedreven auto. bij mijn serpent 720 rij ik bvb met 3mm verschil.

Het rijden gaat al vrij behoorlijk. Het enige wat ik nog moet leren is het doseren van het gas. Bij een nitro 4x4 is het alles open na of al in een bocht maar bij een pro10 moet je hier toch wat voorzichtiger zijn.

Een ander nadeel is dat ik op de club de enige ben die momenteel pro10 rijdt. De anderen die er één gekocht hebben, hebben het al wat opgegeven. Ik heb zodus ook geen vergelijkingspunt. Het enige waar ik mee kan vergelijken is een electro TC met LRP 10.5T en lipo's. Hoe zouden de snelheden van beiden zich normaal moeten verhouden? Of ronderijden op een ruime buitenpiste?
 
De snelheden van een TC met 10.5/lipo en een Pro10 met 10.5/lipo liggen wel ver uit elkaar hoor. Denk dat een Pro10 op het rechte stuk minimaal 10km/U harder moet lopen dan een TC. Wij rijden met de Pro10 met 10.5 gemiddeld toch wel 80+ op het rechte stuk dus...

Alleen wat je met een Pro10 wint op het rechte eind lever je iets in in de bochten, een TC is nu eenmaal wat sneller in de bochten door de 4wd. Maar afgelopen weekend heeft er een bij ons op de open club ook een 17,6 gereden en dat is best vlotjes. Modified TC zit om en nabij de 16,0 dus...

Joost.
 
De snelheden van een TC met 10.5/lipo en een Pro10 met 10.5/lipo liggen wel ver uit elkaar hoor. Denk dat een Pro10 op het rechte stuk minimaal 10km/U harder moet lopen dan een TC. Wij rijden met de Pro10 met 10.5 gemiddeld toch wel 80+ op het rechte stuk dus...

Alleen wat je met een Pro10 wint op het rechte eind lever je iets in in de bochten, een TC is nu eenmaal wat sneller in de bochten door de 4wd. Maar afgelopen weekend heeft er een bij ons op de open club ook een 17,6 gereden en dat is best vlotjes. Modified TC zit om en nabij de 16,0 dus...

Joost.

De snelste TC was met 5 cellen en 10.5 slechts 0,4 langzamer...LOL....Ik vond het nog niet echt spektakel...maargoed, de klasse moet nog even groeien, zal tijdens de ZAC wel meer spektakel geven met 15 auto's??

groet,

eric
 
Ja ik was er zelf niet bij op de OC dus ik kan niks op feiten baseren dus als ik het ietwat verkeerd heb dan is dat mijn fout. Op de laatste ZAC ging het iig wel een stukje harder dan de 10.5 TC's ;)

En zoals ik al zei, de meeste leveren in de bochten nog veel in met een Pro10 dus qua ronde tijden zal dat ongetwijfeld kloppen wat je zegt. Op het rechte stuk scheeld het wel...

Joost.
 
Normaal rij ik met een 1/10de 200mm nitro. Ik heb dus wel ervaring met mousse banden. Alleen bij de nitro mogen we die niet smeren, toch niet als je wedstrijden rijdt. En bij een 4x4 is het diameter verschil ook wel belangrijker dan bij een enkel achterwiel aangedreven auto. bij mijn serpent 720 rij ik bvb met 3mm verschil.

Het rijden gaat al vrij behoorlijk. Het enige wat ik nog moet leren is het doseren van het gas. Bij een nitro 4x4 is het alles open na of al in een bocht maar bij een pro10 moet je hier toch wat voorzichtiger zijn.

Een ander nadeel is dat ik op de club de enige ben die momenteel pro10 rijdt. De anderen die er één gekocht hebben, hebben het al wat opgegeven. Ik heb zodus ook geen vergelijkingspunt. Het enige waar ik mee kan vergelijken is een electro TC met LRP 10.5T en lipo's. Hoe zouden de snelheden van beiden zich normaal moeten verhouden? Of ronderijden op een ruime buitenpiste?

Op een forum is het altijd lastig het rij-niveau in te schatten. Met beginner bedoelde ik eigenlijk beginner met pro10 200-235mm. ;-)
 
Op een forum is het altijd lastig het rij-niveau in te schatten. Met beginner bedoelde ik eigenlijk beginner met pro10 200-235mm. ;-)

Inderdaad.

Ik ben pas eind vorig seizoen begonnen met een pro10. Vorig seizoen heb ik dan ook maar misschien 4 keer gereden. Dit jaar al heel wat meer. En zoals met iedere klasse, hoe meer training, hoe beter het gaat.
 
TAtataaaa
ik sluit me aan bij dit topic, en met recht en rede !
Kom ik deze tegen op een 2dehands site. Na wat aarzellen gebeld, blijkt de verkopen hier een paar straten verderop te wonen.

De auto was compleet, inclusief bewaar stof. Ik heb ook de spur vervangen door een 48dp want de orginele was 32dp.
Op de volgende training gaan we testrijden.
Oh ja als er mensen zijn die wat meer info kunnen omtrent deze auto.
Alles welkom
Het is een bolink eliminator, maar het lijkt of deze uit het pré internet tijdperk komt.
Ik weet niet eens of het een topper was of een instapmodel.



full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top