Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
integy

heej allemaal ik had een vraag

wil nieuwe shocks voor me savage kopen.

nu zit ik te twijfelen tussen de integy piggy back shocks (msr4)

of de bige bore shocks

vind de integy mooier

maar wat zijn de voor en nadelen van deze en welke is beter.

mvg ronald
 
Mijn 2 speed ging niet stuk door de motor, die was toen nog een standaard gemodificeerde 3.5cc.. het probleem ging hem zitten in dat die tussend e 2 versnellingen bleef hangen tijdens het overschakelen tijdens het stilstaan, dan geef je gas en gaat die tandjes poetsen;), een klein beetje laten rollen, net voordat die stilstaat is beter, de 2 bak heeft toch een one way..
 
Ben je daar zeker van? Normaal is dat gewoon 1 doorlopende as door de versnellingsbak als ik me niet vergis?
Rijdt de auto wel gewoon normaal?
 
niemand die big bore's of integy schokdempers onder zijn savage heeft??

ik heb big bores op mijn savage flux en ben er zeer tevreden over een heel stuk beter dan die veringen op de nitro versie..
voor 55euro heb je er al 4 ( 4 zijn meer dan genoeg) met die integy heb ik geen ervaring maar zien er wel leuk uit :D
 
sh

ik heb big bores op mijn savage flux en ben er zeer tevreden over een heel stuk beter dan die veringen op de nitro versie..
voor 55euro heb je er al 4 ( 4 zijn meer dan genoeg) met die integy heb ik geen ervaring maar zien er wel leuk uit :D

okee bedankt voor je reactie.

het pootje liften gebeurt niet meer bij jou?

en minder over de kop slaan?

welke dikte olie heb je erin?

mvg ronald
 
okee bedankt voor je reactie.

het pootje liften gebeurt niet meer bij jou?

en minder over de kop slaan?

welke dikte olie heb je erin?

mvg ronald


een monster truck zal altijd over de kop blijven slaan tenzij dat je de vering verlaagt. maar het gebeurt wel minder.
ik heb nog steeds de olie erin zitten die er standaard inzat, weet dus niet welke het is.

rij je on -of off road? als je on road rijd moet je ook een kijken naar de phaltline tires van hpi daar sla je zo goed als niet meer om
 
De bigbores van de flux zijn anders! dan de gewone bigbores van hpi, die van de flux zijn RTR spec, dus plastic+nylon, de upgraded versies zijn van alu +TiN gecoate schokdemperstangen, iets hardere veren en wat betere zuigers;)

Ik zou ze laten liggen voor die 90 eurie die je er voor betaald.. zoveel beter is het niet, en als je dan toch big bores wilt, haal dan de HN bigbores, die zijn nog 2 keer zo groot, en ga dan een beetje hobbybobben met je auto..;)
 
Hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen, mijn naam is Foppe en eigenlijk heel mijn leven wel als hobby modelbouw gehad. Alleen 1 probleem ik maak nooit iets af :shock:.
Zo heb ik een prachtige zeesleper gehad, hij vaarde wel, maar de bovenbouw bleef maar liggen (vond ik trouwens ook een erg gepriegel). Toen kwam er een Taxi II hoogdekkertje. De romp is af, nu alleen de vleugels nog.
Een tijdje later kwam er een Tiger 42C speedbootje. Die heb ik na 10 jaar weer eens van stal gehaald en eindelijk die is (bijna) af. Hij vaart goed, erg goed wel te verstaan. Met zijn 2 mabuchi 540 race motoren ligt er altijd wel een schroef half uit het water. Hij tilt gewoon de hele boot uit het water. Dit wil ik later nog eens oppakken aankomende winter of zo en verbeteren, want Pompebled heeft een paar hele leuke tips gegeven. kijk maar eens hier.

Okee okee ik weet het ik ben nu echt off-topic :sleepy: ik schakel even heel snel in de goede modus ::::::: :ontopic:

Ik heb een tijdje terug een tamiya tb-01 gekocht, maar onroad is niks voor mij. Zo'n ding kan niet eens over klinkers rijden nl. :rolleyes:
Dus ik dacht doe maar eens een offroad :D en dan meteen zo'n nitro ding :mrgreen: en wat denk je dat het geworden is :thumbsup:

Ik heb een leuke SS gevonden op marktplaats, met een picco omega 0.26. Met een nieuwe sleeve en zuigertje, en aluminium behuisde spiderdiffs, dus dat vond ik wel een goede koop.
Zo'n 2 weken terug ben ik aan het inrijden geslagen, en na het 5e tankje vond ik dat ik hem wel kon beginnen met afstellen. Erg gaaf zeg als ie op een gegeven moment gaat schakelen, hij gaat dan echt als een brandweer. Ik ben er nog niet volgens mij, want het lukt nog niet om wheelies te trekken en dat mot dat motortje wel kunnen volgens mij. D'r zitten trouwens wel oversized wielen op met een ik dacht 17 tands clutchbel of zo (misschien ook wel 15, maar dat weet ik even niet). Misschien dat de originele wielen erop moeten. Dan moet ik de grotere clutchbel ook monteren, maar daar wacht ik nog even mee.

Ik moet zeggen, ik ben helemaal besmet met het Savage virus prachtig zeg, lekker sleutelen aan dat ding en raggen :tank: natuurlijk.

De HSN sproeier afstellen lukte redelijk, maar met de LSN sproeier heb ik erg zitten kloten :nosmile:. Telkens als het gas dicht ging, sloeg ie bijna af, om na 2-3 seconden weer normaal te gaan lopen. Nu inmiddels weet ik dat de LSN dan ook te rijk staat en ook met stappen van 1/8 geknepen kon worden.

En daar kwam even een onachtzaam moment....... wat doet dat betonnen paaltje daar ? :puppydogeyes: :nooo: Keihard ertegenaan geknald. Dat wordt een nieuwe turnbuckle en een steering linkage lever (85051-3). Hij staat nu al de hele tijd boven op zolder :evil:.

Dus ik had alle tijd afgelopen 2 weken om dit topic eens even goed door te nemen. :eek: Het was een hele klus maar wat ik heb daar erg veel van geleerd zeg ! :cool:
Echt alle voorkomende problemen zijn minstens 1 of 2 keer behandeld, supergaaf om te lezen allemaal. Daarvoor wil ik iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan dit topic, zoals Mattijn (de overloper, nee hoor geintje), Burp, sleurhutje, Bart banaantje en al die anderen die later zijn gekomen. :thumbsup: Sorry jongens, ik kan jullie niet allemaal opnoemen.

Trouwens Burp, sleurhutje en Bart, ik zou jullie wel eens op de camping willen zien, een boerend aapje in een caravan :schrik: en dan bashen maar :!:
zeg het maar op welke camping jullie staan, dan kom ik wel even langs met een paar biertjes :rolleyes:. Da wor vas wel gesellig :celebrate:
 
Na 5 tankjes je Picco al af gaan stellen is te snel !!!

Je moet er zeker een liter op je gemak doorheen tuffen voor je echt gaat afstellen , anders is het snel over met de pret.
 
Hé Savage,
Volgens de WOT methode heb je gelijk, maar volgens de HPI methode valt dat dan toch best wel mee?
ik dacht dat op de HPI dvd bij het 3e tankje geleidelijk aan meer gas werd gegeven. Zo heb ik het ook rustig aan opgebouwd.

De WOT methode is beter, dat weet ik , maar ik heb ook gelezen dat de HPI methode goed werkt. Iemand aan het begin van deze post had bij 20lt ook nog een prima lopend motortje.
 
een monster truck zal altijd over de kop blijven slaan tenzij dat je de vering verlaagt. maar het gebeurt wel minder.
ik heb nog steeds de olie erin zitten die er standaard inzat, weet dus niet welke het is.

rij je on -of off road? als je on road rijd moet je ook een kijken naar de phaltline tires van hpi daar sla je zo goed als niet meer om


ik rij altijd off road met de savage

ik wil gewoon zo min mogelijk omslaan heb al wat bredere wielen en nou wou ik de shocks doen

de integy vind ik ik egt mooi maar als de big bores een betere wegligging geven is mijn keuze snel gemaakt

mvg ronald
 
beste mensen, heb even een vraag.

Wil aluminium draag armen monteren, maar nu is het volgende, als ik de plaat aan de onderkant eraf haal met de schroeven, dan blijft hij klem zitten aan 2 pillekes. Hoe krijg ik die plaat eraf. Hoop dat jullie het een beetje snappen.
 
Heel simpel de draagarmen op de kast laten liggen.. is totaal nutteloos, als je crasht kan je een nieuwe bulk halen en steviger als de standaard plastic draagarm IS DIE NIET!

@danny, na 5 tankjes wot staat die zo bagger rijk dat je het armer draaien niet eens merkt.. laat staan afstellen mag noemen, ik begon mijn GO te knijpen bij 1.5 liter, en je merkt dat die nog niet los is.. dus hou hem sowieso maar aan de rijke kant!!!!
 
anko ik weet niet wat jij tegen allu hebt maar je zult het verschil echt wel merken in rijgedrag.
@ rob.

ik denk dat je nog 2 schroefjes moet losdraaien aan de zijkant van je zijplaten
 
Hallo allemaal,
Ik heb een leuke SS gevonden op marktplaats, met een picco omega 0.26. Met een nieuwe sleeve en zuigertje, en aluminium behuisde spiderdiffs, dus dat vond ik wel een goede koop.
Zo'n 2 weken terug ben ik aan het inrijden geslagen, en na het 5e tankje vond ik dat ik hem wel kon beginnen met afstellen. Erg gaaf zeg als ie op een gegeven moment gaat schakelen, hij gaat dan echt als een brandweer. Ik ben er nog niet volgens mij, want het lukt nog niet om wheelies te trekken en dat mot dat motortje wel kunnen volgens mij. D'r zitten trouwens wel oversized wielen op met een ik dacht 17 tands clutchbel of zo (misschien ook wel 15, maar dat weet ik even niet). Misschien dat de originele wielen erop moeten. Dan moet ik de grotere clutchbel ook monteren, maar daar wacht ik nog even mee.

Na het 5de tankje al zover zijn dat ie gaat schakelen is echt niet goed hoor Anko ;) Dan ben je hem echt niet met de WOT-methode aan het inlopen , wel WOT aan het rijden maar niet met een baggervette afstelling...

Als ie bij het 5de tankje al aan het schakelen gaat staat ie al te krap en ben je al veeeeeelste snel aan het gassen met zo'n blokje... Als je het netjes doet komen ze na een liter of 4 los weet ik uit ervaring met 2 stuks.

Deze mogen waarschijnlijk al blij zijn als ze de 4 liter halen .......
 
Sjezus ... Wat is dat toch met al die mensen die maar denken dat alu draagarmen beter zijn ????

Dat die beter rijden of voor een betere wegligging zorgen is ook een bullsh*t verhaal :!:

Als dat zou was zouden ze er in de onroad wereld allemaal wel mee rijden ... En wat schets de verbazing ... Ook die jongens rijden allemaal met kunstof ...

Alu is alleen maar de *bling* factor waar sommige figuren helemaal geil van worden.... Voor de rest heb je er geen f*ck aan... Als je straks met je alu armen ergens tegenaan rijdt help je je bulkheads of als je pech hebt chassis omzeep... I.p.v. een draagarm van een paar euro die je in 5 min. tijd kunt vervangen...
 
Back
Top