Hallo allemaal,
ik zal me even voorstellen, mijn naam is Foppe en eigenlijk heel mijn leven wel als hobby modelbouw gehad. Alleen 1 probleem ik maak nooit iets af :shock:.
Zo heb ik een prachtige zeesleper gehad, hij vaarde wel, maar de bovenbouw bleef maar liggen (vond ik trouwens ook een erg gepriegel). Toen kwam er een Taxi II hoogdekkertje. De romp is af, nu alleen de vleugels nog.
Een tijdje later kwam er een Tiger 42C speedbootje. Die heb ik na 10 jaar weer eens van stal gehaald en eindelijk die is (bijna) af. Hij vaart goed, erg goed wel te verstaan. Met zijn 2 mabuchi 540 race motoren ligt er altijd wel een schroef half uit het water. Hij tilt gewoon de hele boot uit het water. Dit wil ik later nog eens oppakken aankomende winter of zo en verbeteren, want
Pompebled heeft een paar hele leuke tips gegeven. kijk maar eens
hier.
Okee okee ik weet het ik ben nu echt off-topic :sleepy: ik schakel even heel snel in de goede modus :::::::

ntopic:
Ik heb een tijdje terug een tamiya tb-01 gekocht, maar onroad is niks voor mij. Zo'n ding kan niet eens over klinkers rijden nl.
Dus ik dacht doe maar eens een offroad

en dan meteen zo'n nitro ding

en wat denk je dat het geworden is
Ik heb een leuke SS gevonden op marktplaats, met een picco omega 0.26. Met een nieuwe sleeve en zuigertje, en aluminium behuisde spiderdiffs, dus dat vond ik wel een goede koop.
Zo'n 2 weken terug ben ik aan het inrijden geslagen, en na het 5e tankje vond ik dat ik hem wel kon beginnen met afstellen. Erg gaaf zeg als ie op een gegeven moment gaat schakelen, hij gaat dan echt als een brandweer. Ik ben er nog niet volgens mij, want het lukt nog niet om wheelies te trekken en dat mot dat motortje wel kunnen volgens mij. D'r zitten trouwens wel oversized wielen op met een ik dacht 17 tands clutchbel of zo (misschien ook wel 15, maar dat weet ik even niet). Misschien dat de originele wielen erop moeten. Dan moet ik de grotere clutchbel ook monteren, maar daar wacht ik nog even mee.
Ik moet zeggen, ik ben helemaal besmet met het
Savage virus prachtig zeg, lekker sleutelen aan dat ding en raggen :tank: natuurlijk.
De HSN sproeier afstellen lukte redelijk, maar met de LSN sproeier heb ik erg zitten kloten :nosmile:. Telkens als het gas dicht ging, sloeg ie bijna af, om na 2-3 seconden weer normaal te gaan lopen. Nu inmiddels weet ik dat de LSN dan ook te rijk staat en ook met stappen van 1/8 geknepen kon worden.
En daar kwam even een onachtzaam moment....... wat doet dat betonnen paaltje daar ?

uppydogeyes: :nooo: Keihard ertegenaan geknald. Dat wordt een nieuwe turnbuckle en een steering linkage lever (85051-3). Hij staat nu al de hele tijd boven op zolder :evil:.
Dus ik had alle tijd afgelopen 2 weken om dit topic eens even goed door te nemen.

Het was een hele klus maar wat ik heb daar erg veel van geleerd zeg !

Echt alle voorkomende problemen zijn minstens 1 of 2 keer behandeld, supergaaf om te lezen allemaal. Daarvoor wil ik iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan dit topic, zoals Mattijn (de overloper, nee hoor geintje), Burp, sleurhutje, Bart banaantje en al die anderen die later zijn gekomen.

Sorry jongens, ik kan jullie niet allemaal opnoemen.
Trouwens Burp, sleurhutje en Bart, ik zou jullie wel eens op de camping willen zien,
een boerend aapje in een caravan :schrik: en dan bashen maar :!:
zeg het maar op welke camping jullie staan, dan kom ik wel even langs met een paar biertjes

. Da wor vas wel gesellig :celebrate: