Algemeen 1/8 brushless truggy topic

@ westcoast, absoluut gezien wellicht niet, maar relatief gezien zal het wel meevallen.

@ nick, wederom een post met pure onzin!!!!

@ ruudxd, de MMM blijft een van de betere ESC's die er zijn. Wil je die niet dan raad ik je een Tekin aan, vind je dat te duur wellicht een Quark 125B / EXRun.

De schroeven passen gewoon, met welke (A-merk) kit is dit niet het geval??
 
Denk dat castle ook niet heel goed uit de bus komt , op traxxas forum zijn er ook veel met problemen.
Wordt wel vaak onder garantie verholpen maartoch.

Nja, je moet niet vergeten dat ze al rond de 50.000 van die ESC's hebben verkocht, dan is het normaal dat je er veel over hoort. Maar idd, ik hoor er té veel slechts over om zelf een MMM te kopen. (1,5 jaar geleden heb ik me er een gekocht, maar toen toch doorverkocht zonder gebruikt te hebben) De motor hoor je anders tamelijk weinig over, die ga ik me misschien wel een keer aanschaffen.

@Nick: Ik zal maar zwijgen hé :mrgreen:

@Nard, waarom blijf je zo voor de MMM? Je hebt er zelf al eentje opgebrand? :p
 
@Nard, waarom blijf je zo voor de MMM? Je hebt er zelf al eentje opgebrand?
: Dat dacht ik stiekum ook, maar ik durfde het niet te zeggen (lol)
 
Ik heb 9 MMM setjes (sorry) en 1 MMP! Ik denk dat het best wel een hele fijn/goede regelaar is!! Er zijn 2 probleempjes met de esc 1 een waardeloze schakelaar dus die haal je er gewoon af. 2 als je veel op los zand rijd (strand) dan loopt het ventiatortje vast. Of je rijd verder zonder of je koopt een nieuwe kast met ventilator 12$
 
@Nard, waarom blijf je zo voor de MMM? Je hebt er zelf al eentje opgebrand?
: Dat dacht ik stiekum ook, maar ik durfde het niet te zeggen (lol)

:mrgreen: Nard heeft 2 MMM, waarvan een nu kapot is, 50/50 dus. Ik heb 3 Quarks (nu nog maar 2), die ik al 1,5 jaar of langer gebruik en ze doen het allemaal nog... 100/100 :cool:

Aankomende week ga ik eens meten hoeveel paardjes de Quark van mijn LST door laat. Zal wel rond de 4 paardjes liggen...
 
Ik heb 1 Mmp die is nu kaduuk, maandag opsturen.
Vind dat er veel aan te verstellen is met de castle link en fieldcard.
Maar het nadeel is dus dat ze wat breekbaar zijn, ik wou er zelf aan solderen maar dat gaat dus ook niet omdat alles in epoxy is gegoten.
 
Een MMM is een van de meest betrouwbare 1/8 regelaars imo.
Enneuh, die quark werkt wss niet zonder mech brakes en geen punchcontrol?

Ik zal zwijgen over dat de MMM een van de betrouwbaarste ESCs is...

De Quark heeft wél een rem, wél punchcontrol én is veel smoother dan die MMM's. Nog vragen?
 
Een MMM is nu eindelijk 1 van de betrouwbaarste moet je zeggen ...

V1 & V2 series waren een nacht merrie en goed voor een zekere rookwolk.

De V3 die alweer even geleverd wordt zijn al deze problemen dan ook goed opgelost en het is jammer dat Caslte nooit een sensored versie van deze regelaar gemaakt heeft (ok de MMPro maar geen aanrader in zware setups)
 
Een MMM is nu eindelijk 1 van de betrouwbaarste moet je zeggen ...

V1 & V2 series waren een nacht merrie en goed voor een zekere rookwolk.

De V3 die alweer even geleverd wordt zijn al deze problemen dan ook goed opgelost en het is jammer dat Caslte nooit een sensored versie van deze regelaar gemaakt heeft (ok de MMPro maar geen aanrader in zware setups)

Ik hoor nog steeds genoeg verhalen over de V3 ESC
 
Ik zal zwijgen over dat de MMM een van de betrouwbaarste ESCs is...

De Quark heeft wél een rem, wél punchcontrol én is veel smoother dan die MMM's. Nog vragen?

Nja, als er veel mensen die ESC hebben is het logisch dat je meer problemen hoort. Maar de V3 doet het goed over het algemeen...

Ik hoor nog steeds genoeg verhalen over de V3 ESC
Proof?
IK hoor steeds vaker V4 en zelfs V5 dus V3 is ook alweer oud!
Proof?
 
Wow spam attack :o

@ Byte, omdat het goede regelaars zijn? Ik heb nog niets opgebrand, alleen shock schade. Was met mijn laatste en grootste jump op de RC8Te.

@ Gies, je mag het altijd zeggen. Zoals Byte zegt, er worden en super veel verkocht dus natuurlijk hoor je er dan meer over. Een andere reden is het feit dat ze standaard in de Savage Flux / ERBE / Vorza / EMaxx zitten. Helaas zijn er veel noobs met geld die dus beginnen met zo'n BL monster zonder te weten wat de C-waarde van een LiPo betekend, natuurlijk zie dan je veel failures.

@ diver, inderdaad, de schakelaar is junk al deed hij het op mijn Flux wel opvallend lang :). Ventilator heb ik nog altijd origineel.

@ Byte, 50/50 inderdaad. Vergeet niet dat de ESC 08/2008 de fabriek heeft verlaten dus bijna 2 jaar ''gebruikt'' is. Je regelaars doen het nog omdat je te weinig rijd Pat :P

@ SSI, true.

@ Byte, zoals ik zei. Je hoort veel slechte verhalen omdat ze als broodjes over de toonbank gaan. M.b.t. smooth, mijn MMM op de Neu is heel smooth, de MMM op Castle niet. Mijn MM op de STe is ook super smooth (wordt ok vaak gebruikt in Crawlers). Mijn Quark op de STe was ook redelijk smooth (net iets minder dan de MM) de Quark op mijn RC18T was ook smooth (volgens mij)

@ Pinky-II, right on!
 
Ik ook tijdens het voorlezen van de Jip & Janneke.

Ok.

Nja, als er veel mensen die ESC hebben is het logisch dat je meer problemen hoort. Maar de V3 doet het goed over het algemeen...


Proof?

Proof?

Is ook (zei ik hier ook al ergens), maar dan nog hoor ik te veel over de MMM.

Wil je overal proof voor? :rolleyes: Ga maar eens Googlen o.i.d., zal je genoeg vinden. Oh, en laatst nog een leuk filmpje gezien: een gloednieuwe MMM die na 2 meter al ging branden.


@Nard:
"@ Byte, omdat het goede regelaars zijn? Ik heb nog niets opgebrand, alleen shock schade. Was met mijn laatste en grootste jump op de RC8Te."
Je gaat toch niet zeggen dat je RC8Te grotere jumps dan mijn Rustler met Quark heeft gemaakt, ofwel? :mrgreen:

"@ Byte, 50/50 inderdaad. Vergeet niet dat de ESC 08/2008 de fabriek heeft verlaten dus bijna 2 jaar ''gebruikt'' is. Je regelaars doen het nog omdat je te weinig rijd Pat :P"
Ik rij er niet zoveel als jou mee; klopt. Máár, (jaja, daar komt ie weer) ik wil niet weten welk "bouwjaar" mijn Quarks hebben, zal allemaal wel 2006 en jonger zijn gok ik zo. (En imo doen ze het beter dan de MMM's, ook al zijn ze nieuwer) Daarbij komt er ook nog eens bij dat ik ze tamelijk mishandel: 4PK (3000Watt) is niet al te weinig dacht ik zo?

"@ Byte, zoals ik zei. Je hoort veel slechte verhalen omdat ze als broodjes over de toonbank gaan. M.b.t. smooth, mijn MMM op de Neu is heel smooth, de MMM op Castle niet. Mijn MM op de STe is ook super smooth (wordt ok vaak gebruikt in Crawlers). Mijn Quark op de STe was ook redelijk smooth (net iets minder dan de MM) de Quark op mijn RC18T was ook smooth (volgens mij)"
Ik heb toch ooit eens uitgerekend hoeveel "failures" er waren bij de MMM's, ik weet nog dat dat een heleboel % waren.
Kan aan de instellingen liggen, dunno? Mijn CC stuff was iig nooit zo smooth als mn Quarks, wat ik er ook instelde.
 
Ja proof. Verhalen zijn voor op café. In vliegtuigen zit wat voor op elektronica dan auto's imo. Als je ziet dat ze daar al met 9KW motoren vliegen en wij amper een baja rijdend krijgen met normale auto spullen...
Wat is voor jou dan een goede auto ESC?
 
Ik rij er niet zoveel als jou mee; klopt. Máár, (jaja, daar komt ie weer) ik wil niet weten welk "bouwjaar" mijn Quarks hebben, zal allemaal wel 2006 en jonger zijn gok ik zo. (En imo doen ze het beter dan de MMM's, ook al zijn ze nieuwer) Daarbij komt er ook nog eens bij dat ik ze tamelijk mishandel: 4PK (3000Watt) is niet al te weinig dacht ik zo?

Nu zit er alleen wel een groot verschil tussen hoe jij je regelaar gebruikt en hoe de meesten de MMM gebruiken.
Jij hebt geen achteruit, en een mechanische rem. Niet lullig bedoelt, maar jou regelaar heeft het absoluut niet zwaar, een motor aandrijven is het simpelste wat een regelaar kan doen. het remmen is voor zover ik weet het moeilijkste.
(ps: de Neu 1515 1Y heeft een piekvermogen van 2.5kW. En en bij het remmen met de motor komt er dus ook een behoorlijke lading energie terug, dus ik denk dat de gemiddelde MMM veel meer mishandeld word als jou regelaar.)
 
Ja proof. Verhalen zijn voor op café. In vliegtuigen zit wat voor op elektronica dan auto's imo. Als je ziet dat ze daar al met 9KW motoren vliegen en wij amper een baja rijdend krijgen met normale auto spullen...
Wat is voor jou dan een goede auto ESC?

Zoals ik al zei... 91oQcK585eQ[/media] - 1st run of HPI Vorza - FIRE!
Wat bedoel je daarmee? Dat ik met mijn Airmaster Quarks voordeel heb? Zo ja: ik heb ook een 80B Competition gehad, deed het ook goed, zeer goed zelfs. Verder is de elektronica in de Airmaster ESC's zo goed als hetzelfde (aantal FET's, aantal condensatoren etc.) als in de Competition ESC's, alleen hebben ze beide andere instelmogelijkheden.
Ik heb tot nu toe nog niks beters gevonden dan een Quark, dus: Quark.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu zit er alleen wel een groot verschil tussen hoe jij je regelaar gebruikt en hoe de meesten de MMM gebruiken.
Jij hebt geen achteruit, en een mechanische rem. Niet lullig bedoelt, maar jou regelaar heeft het absoluut niet zwaar, een motor aandrijven is het simpelste wat een regelaar kan doen. het remmen is voor zover ik weet het moeilijkste.
(ps: de Neu 1515 1Y heeft een piekvermogen van 2.5kW. En en bij het remmen met de motor komt er dus ook een behoorlijke lading energie terug, dus ik denk dat de gemiddelde MMM veel meer mishandeld word als jou regelaar.)

Heb je helemaal gelijk in. Maar het aandrijven en het remmen van die motor kun je toch met elkaar vergelijken, als je naar het Wattage kijkt?
 
zoals ik al zei, probeer maar eens met remmen op de motor enabled. ;) Killer voor elke ESC.
Besides, de meeste MMM regelaars sneuvelen door onbenulligge bestuurders, en overgearen. (als je te zwaar vertand, blaas je de regelaar zeker op bij het remmen.)

Kun je helaas niet met elkaar vergelijken. de motor is ervoor gemaakt om zulke hoeveelheden energie snel op te nemen. de accu (en het terugvoeren van de energie) is een stuk moeilijker. (en gaat ook veel meer verloren in de ESC/ omgezet naar warmte.)
 
Back
Top