VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

hallo piet
dat is wel heel erg klein,
ik moet uw fotoos nu al gaan vergroten op mn scherm anders zien ik het al geen eens meer,
of ben ik aan een bril toe,
het volvo embleem dat gaat zeker ook helemaal zelf gemaakt worden??!!
mvg markioo
 
Update : 0131


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaatransporttrekker :

Even wat toeters en bellen boven op het Globetrotter cabinedak gemonteerd.
Deze toeters en bellen komen uit de Duitse rommeldoos.
Alleen de Leimbach zwaailichten heb ik nieuw gekocht.
Deze zwaailichten boven op de lampenbeugel gemonteerd.
Ik heb dwars door de lampenbeugel 2 gaatjes 1,8mm geboord en de Leimbach
zwaailampen met 2 M1.6 messing boutjes vastgezet.
Weer veel foto's gemaakt.

HPIM5185.jpg


De bedrading van de verstralers en de zwaailampen zo netjes mogelijk weggewerkt.

HPIM5184.jpg


HPIM5183.jpg


HPIM5182.jpg


Het Globetrotterdak weer op cabine gemonteerd en de cabine weer op het chassis
gemonteerd.

HPIM5213.jpg


HPIM5214.jpg


HPIM5212.jpg


HPIM5211.jpg


Ik vind het wel stoer staan, die lampenbeugel boven op het cabinedak, maar ook de
luchthoorns staan wel goed vind ik zelf.
De Volvo F16 begint al aardig compleet te worden.

Nu zitten de Wedico buitenspiegels nog op de cabine, maar deze worden vervangen
door echt lijkende Volvo buitenspiegels.
Deze buitenspiegels met de spiegelglaasjes moeten nog door mij gemaakt worden.

Tot zover deze update.
Wordt vervolgd.


Hmmmm, foto's waren weg ??
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk hoor. Wat weegt hij nu als ik vragen mag. Als de Cat ook zoveel details krijgt dan duurt de bouw wel 10jaar.[/QUOTE]


Hallo Stefan,

De 4 assige Volvo F16 weegt nu 11 kg, zonder de aandrijflijn, zonder accu en zonder elektronica.
Tja, messing is nogal zwaar hé.

Ik denk als de Volvo helemaal af is, dat deze ongeveer 13kg gaat wegen !

Hmmm, 10 jaar dat is wel heel erg lang, dan ben ik 72 jaar en hoeft deze nog maar 8 jaar mee te gaan zoals jou CAT. knikdumper, hahahaha !! :cool: ;)

Ja Stefan, de Caterpillar krijgt ook alle details. zoals bij de 1:1

Nee Stefan, de bouw gaat geen 10 jaar duren, maar zolas ik heb gezegd ongeveer 3 jaar.
Per 1 januari 2012 stop ik helemaal met werken, dus kan ik meer dagen per week bouwen !!
 
lampen beugel

hallo

je bent een prachtige machine aan t bouwen die tot t kleinste detail nagebouwd wordt dat mag gezegt worden .
wat me tegenvalt : is t volgende je lampenbeugel die gewelig gemaakt is alleen die past niet in de tijd van de betreffende volvo , toen in de tijd waren t imperials met michilin popen, hollandduck, flipjetiel enz en met veel geluk 2 schijnwerpers en op de imperial 1 of 2 dekzijlen .
misschien wel een optie ? maar t is en blijft je eigen wagen en wil je werk zeker niet afkeuren daar is geen reden voor dus.
verder veel sucses met je volvo.


gr bertje
 
hallo

je bent een prachtige machine aan t bouwen die tot t kleinste detail nagebouwd wordt dat mag gezegt worden .
wat me tegenvalt : is t volgende je lampenbeugel die gewelig gemaakt is alleen die past niet in de tijd van de betreffende volvo , toen in de tijd waren t imperials met michilin popen, hollandduck, flipjetiel enz en met veel geluk 2 schijnwerpers en op de imperial 1 of 2 dekzijlen .
misschien wel een optie ? maar t is en blijft je eigen wagen en wil je werk zeker niet afkeuren daar is geen reden voor dus.
verder veel sucses met je volvo.


gr bertje



Hallo Bertje,



Bedankt voor je compliment.

Tja, wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden, dus jij ook niet.

Een imperiaal op een Globetrotterdak van een trekker heb ik nog nooit gezien, wel bij een bakwagen.
Maar een imperiaal om zeilen op te bergen op een Globetrotter van een zwaartransporttrekker heb echt nog nooit gezien.
Maar niets is onmogelijk hé !!

Op het cabinedak van een zwaartransporttrekker in de jaren 80 en de beginjaren 90 stonden alleen 2 zwaailampen op het cabinedak, eventueel met 2 verchroomde luchthoorns.
De verchroomde luchthoorns stonden ook al in de jaren 60 en 70 op cabinedaken.
Wat je wel zag in de jaren 80 dat er een beugel op het cabinedak stond, waarop de 2 zwaailampen waren gemonteerd met 2 verstralers.
De Volvo F16 3e generatie is gemaakt tot 1993.
In de beginjaren 90 waren er ook al lampenbeugels met 4 verstralers.
Tegenwoordig zie je lampenbeugels met 6 verstralers, onlangs zag ik er al een lampenbeugel met 8 verstralers.

De Volvo F16, 3e generatie die ik bouw, is nagebouwd naar een zwaartransporttrekker van 1992.
Dus deze toeters en bellen staan ook op de 1:1 Volvo F16
 
Laatst bewerkt:
lampen beugel

je hebt helemaal gelijk ieder zijn ding , dat wil niet zegen dat ik t niet mooi vindt .
maar als je machine straks klaar is heb je er ook een ander zicht op,en ik zou op een globetrotter ook geen imperial doen maar wel een paar van die poppen uit die tijd, maar dat is ieder zijn ding toch. welke kleur wordt die volvo .

gr bertje
 
je hebt helemaal gelijk ieder zijn ding , dat wil niet zegen dat ik t niet mooi vindt .
maar als je machine straks klaar is heb je er ook een ander zicht op,en ik zou op een globetrotter ook geen imperial doen maar wel een paar van die poppen uit die tijd, maar dat is ieder zijn ding toch. welke kleur wordt die volvo .

gr bertje


Hallo Bertje,

Ik heb helemaal niets met Michelin poppen, Rubberducks, Brummi of Flipje Tiel.
Ik vind dit 3x niks, hahahaha ! :cool: ;)

De Volvo F16 wordt in de bedrijfskleur van DPLA Zwaartransport BV gespoten (Rood)
 
Update : 0132


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :


Begonnen met het maken van de buitenspiegels.

De Wedico buitenspiegels zijn niet natuurgetrouw, vergeleken met de 1:1

HPIM5214.jpg


HPIM5213.jpg


De kunststof buitenspiegels komen uit de Duitse rommelbak.

De buitenspiegels losgeboord van de spiegelsteunen en de opgeplakte spiegelfolie verwijderd.

HPIM5216.jpg


HPIM5220.jpg


Vierkante messing plaatjes in de kunststof spiegels gezet, om straks de spiegels op de
messing spiegelsteunen te kunnen monteren.

Aan de binnenkant van de spiegels messing rechthoekige plaatjes gemaakt met daarin een
M1.6 messing boutje gesoldeerd om de spiegels vast te schroefen op de spiegels steunen.

HPIM5223.jpg


HPIM5224.jpg


HPIM5226.jpg


HPIM5225.jpg


Dit zelfde ook gedaan bij de fietsenspiegel.

Tevens een messing spiegelsteuntje gemaakt wat op de rechterdeur wordt gemonteerd met 2 M1.6mm messing boutjes.

Het messing spiegelsteunje gefreesd uit een stukje messing van 3mm dik, hierin een randje gefreesd wat straks weer past in de rand van de sponning van de rechterdeur.

HPIM5254.jpg


HPIM5253.jpg


Daarna het stukje messing plaat op maat gefreesd in de juiste van het spiegelsteuntje en vast
gesoldeerd aan het steunje , waaraan de fietsenspiegel wordt gemonteerd

HPIM5257.jpg


HPIM5256.jpg


HPIM5255.jpg


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
hoi piet

wat heb je nodig om messing te solderen?
gebruik je gewone soldeerbout en soldeertin,
of heb je er andere dingen voor nodig

groetjes
 
hoi piet

wat heb je nodig om messing te solderen?
gebruik je gewone soldeerbout en soldeertin,
of heb je er andere dingen voor nodig

groetjes

Hallo Jordy,

Stuur maar even via een P.B.tje je privé e-mailadres, dan krijg je van mij een uitgebreid verslag van : "Het bewerken en solderen van messing"
 
Update : 0133


Hallo allemaal,



Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met de buitenspiegels, de fietsenspiegel gemaakt, een spiegelsteun gemaakt voor op de rechterdeur.
De spiegel met spiegelsteun met 2 M1.4 messingboutjes gemonteerd op de rechterdeur.
M1.4 mm draad in de deur getapt, zodat aan de binnenkant van de deur geen moertje zit, maar mooi glad is afgewerkt.

HPIM5262.jpg


HPIM5261.jpg


HPIM5260.jpg


HPIM5259.jpg


HPIM5258.jpg


Begonnen met het maken van de (blinkertjes) spiegels
De spiegels gemaakt uit aluminium plaat van 0.8mm dik plaat.
De spiegels uitgezaagd en op maat gevijld.

HPIM5264.jpg


HPIM5263.jpg


HPIM5266.jpg


HPIM5265.jpg


De aluminium spiegels gladgeschuurd met waterproef schuurpapier 1200 en 2500, daana gepolijst/gepoetst met Belgom.

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
CNC Freesbank

Hoi Piet ,

Heb jij voor dit project een CNC freesbankje gebruikt ?

Die frontgril is prachtig gemaakt ! Héél het project is trouwens top !

Groeten, Nico
 
Hoi Piet

Er is een tijd geweest toen maakte Paul Huf reclamefoto's voor de firma Grolsch.
Daar was altijd de slogan bij "vakmanschap is meesterschap".Hier moet ik steeds aan denken als ik jouw werk zie.Meesterschap dus.

Mvg Opa Wil
 
Back
Top