Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Ik weet niet of ik er al meer over mag zeggen, dus vandaar geen details, maar Xtreme is bezig met een serie upgrades voor de SP, waaronder een paar wat minder voor de hand liggende. Wanneer ik groen licht heb voor meer info, laat ik het zsm weten.


En de OEM akku's van Hobby King blijven het bij temperaturen van net onder nul ook prima doen. 5 minuten probleemloos met vaak bijna volgas, en nog genoeg power voor een nette landing.

DE mensen weer wat nieuwsgierig maken hee,zal het gaan ja.:bad-words:;)
En mijne NE solo pro VI is ook binnen,maar krijg hem pas met Kerstmis.:sad:
Maarja,als je geen geduld heb zit je met deze hobby verkeerd,dus wachten op de Kerstman.:x-mas:
 
Je houd het wel spannend, maar zo worden we mooi op de hoogte gebracht!!
Dus reserve onderdelen nog even wachten?
Ton

Op zich kun je prima vliegen met een standaard Solo Pro. Ik heb momenteel alleen op eentje de Xtreme flybar. Dus heb je iets nodig, haal het nu, maar is het voor onderdelen voorraad, dan kun je misschien nog even wachten.

Een deel van de upgrades is cosmetisch, maar een deel ook echt om de performance te verbeteren.

De oplevering van de V-versie metalen rotorkop is trouwens vertraagd, de CNC machine kon niet voldoende kwaliteit leveren om dit onderdeel goed te maken, en er komt een nieuwe.
 
Nine Eagle

Hallo weet iemand of er buiten de canopy er ook fuselages te koop zijn voor de nine eagle solo pro ?
alvast dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je houd het wel spannend, maar zo worden we mooi op de hoogte gebracht!!
Dus reserve onderdelen nog even wachten?
Ton

Ik mocht wat meer details vrijgeven, helaas nog geen plaatjes...

De volgende dingen staan op stapel:

- Metalen rotorkop gebaseerd op V-serie setup
- Flybar
- Landingsgestel
- Canopy
- Rotorbladen
- Staartrotor
- Medium gewicht voor de flybar, sommige piloten vinden het verschil tussen de zware gewichten (0.7g per gewicht) en de lichte gewichten (0.35g per gewicht) erg groot, en de heli wordt dan wel erg levendig. Dus een tussenmaatje voor de piloten die wel iets meer uitdaging willen, maar niet teveel ineens.
 
Heb een gebruikte Solo Pro 1 gekocht en vanochtend even mee gevlogen. Het is de versie met koffer. Er zitten veel reserve-onderdelen bij, maar heb nog wel een nieuwe main-shaft nodig. Het ringetje onder de swashplate is weg, dus bij elke stevige landing schiet de shaft iets naar beneden, waardoor het grote tandwiel ook zakt en niet meer aangedreven wordt.
Het stabiel in de lucht houden lukt aardig nu ik er een aantal minuten mee gevlogen heb, maar moet wel steeds verder bijtrimmen. Ik zit voor een correctie naar rechts bijna op het maximum. Is er een manier om dit te resetten?

Het op een constante hoogte vliegen , zonder op en neer te jojo-en, valt trouwens niet mee. En verder: het is ontzettend leuk om mee te spelen!! :D
 
Heb een gebruikte Solo Pro 1 gekocht en vanochtend even mee gevlogen. Het is de versie met koffer. Er zitten veel reserve-onderdelen bij, maar heb nog wel een nieuwe main-shaft nodig. Het ringetje onder de swashplate is weg, dus bij elke stevige landing schiet de shaft iets naar beneden, waardoor het grote tandwiel ook zakt en niet meer aangedreven wordt.
Het stabiel in de lucht houden lukt aardig nu ik er een aantal minuten mee gevlogen heb, maar moet wel steeds verder bijtrimmen. Ik zit voor een correctie naar rechts bijna op het maximum. Is er een manier om dit te resetten?

Het op een constante hoogte vliegen , zonder op en neer te jojo-en, valt trouwens niet mee. En verder: het is ontzettend leuk om mee te spelen!! :D


In deze FAQ staat veel info: nine-eagles-solo-pro-faq-ook-geldig-voor-rebranded-helis-zoals-de-revell-proto-max-en-anderen

Meer "trimruimte" krijg je met subtrims. Naar rechts trimmen bedoel je de staart, of zijwaarts?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In deze FAQ staat veel info: nine-eagles-solo-pro-faq-ook-geldig-voor-rebranded-helis-zoals-de-revell-proto-max-en-anderen

Meer "trimruimte" krijg je met subtrims. Naar rechts trimmen bedoel je de staart, of zijwaarts?

Zijwaarts en niet met de staart. Merk wel dat als ik met de staart naar links of rechts beweeg, dat de heli een grote cirkel vliegt, alsof hij ook voor of achteruit gaat.

Ben nu mijn landingsgestel aan het lijmen. Heb gelukkig nog een reserve liggen. Landingsgestel van Xtreme lijkt mij wel een verstandige upgrade ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijwaarts en niet met de staart. Merk wel dat als ik met de staart naar links of rechts beweeg, dat de heli een grote cirkel vliegt, alsof hij ook voor of achteruit gaat.

Ben nu mijn landingsgestel aan het lijmen. Heb gelukkig nog een reserve liggen. Landingsgestel van Xtreme lijkt mij wel een verstandige upgrade ;)


Dat voorwaarts en achterwaarts gaan bij sturen met de staart klopt. Dat is even wennen, maar je leert dat compenseren.

Ik zag trouwens dat dit nog niet in de FAQ stond, nu maar even toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren tijdens het lijmen van het onderstel gezien dat ik een RX-06 ontvanger heb.
Wel jammer dat de stekker voor het onderstel eraf geknipt is, zodat het onderstel er weer aangesoldeerd kon worden. Nu moet ik dus aan het solderen als Xtreme met het onderstel komt.
 
Heb gisteren tijdens het lijmen van het onderstel gezien dat ik een RX-06 ontvanger heb.
Wel jammer dat de stekker voor het onderstel eraf geknipt is, zodat het onderstel er weer aangesoldeerd kon worden. Nu moet ik dus aan het solderen als Xtreme met het onderstel komt.

Dat is weer lekker handig. Komt waarschijnlijk omdat Nine Eagles de losse ontvangers met en zonder stekker levert. Zonder stekker is net weer iets goedkoper. Maar dan krijg je wel dit soort situaties. Ik zal eens informeren of die snoertjes ook los leverbaar zijn, kun je die er gewoon aan solderen, en als je een nieuwe setje skids wil plaatsen alleen inpluggen.
 
Dat is weer lekker handig. Komt waarschijnlijk omdat Nine Eagles de losse ontvangers met en zonder stekker levert. Zonder stekker is net weer iets goedkoper. Maar dan krijg je wel dit soort situaties. Ik zal eens informeren of die snoertjes ook los leverbaar zijn, kun je die er gewoon aan solderen, en als je een nieuwe setje skids wil plaatsen alleen inpluggen.

Precies. Mocht je daar meer info over kunnen vinden, heel graag. Ik soldeer er liever een snoertje met een stekkertje aan, dat is een stuk prettiger.
Want de vorige eigenaar was niet echt een pro met de soldeerbout kan ik wel zien. Daar is grof geweld bij geweest, onder het motto, bakken en braden.
 
De afgelopen dagen was het pet met buiten vliegen, veel te veel gure oostenwind, maar toen ik net thuis kwam, windstil. Snel de koffer gepakt, en even een lipootje leeg gevlogen. Ging prima, ook al was het zeker een graad of 5 onder nul. Zelfs een keer in de sneeuw geland, al zakte de heli wel een stukje weg, en raakte de batterij bijna de sneeuw. Dus snel weer de lucht in, en verder wat rondjes vliegen, om na 5 minuten netjes te landen. Dus zelfs in de winter kun je nog naar buiten met deze heli, mits de omstandigheden goed zijn.
 
De afgelopen dagen was het pet met buiten vliegen, veel te veel gure oostenwind, maar toen ik net thuis kwam, windstil. Snel de koffer gepakt, en even een lipootje leeg gevlogen. Ging prima, ook al was het zeker een graad of 5 onder nul. Zelfs een keer in de sneeuw geland, al zakte de heli wel een stukje weg, en raakte de batterij bijna de sneeuw. Dus snel weer de lucht in, en verder wat rondjes vliegen, om na 5 minuten netjes te landen. Dus zelfs in de winter kun je nog naar buiten met deze heli, mits de omstandigheden goed zijn.

Verslaafd,hoe bedoel je?:D;)
 
Verslaafd,hoe bedoel je?:D;)

Ik had het koffertje dit keer niet bij me in de auto, dus het gaat de goede kant op... ;)


Maar met het Nederlandse weer moet je elke kans aangrijpen, anders moet je na een tijdje eerst de spinnenwebben van je heli afvegen als je weer een keer gaat vliegen. :D
 
Ik had het koffertje dit keer niet bij me in de auto, dus het gaat de goede kant op... ;)


Maar met het Nederlandse weer moet je elke kans aangrijpen, anders moet je na een tijdje eerst de spinnenwebben van je heli afvegen als je weer een keer gaat vliegen. :D
Haha, maar ben het wel bet je eens, zelf dan ook vaak m'n heli op de achterbank (skids in de gordel, gaat prima ;) ).
Dat heli vliegen is gewoon verslavend he ;) Vandaag vrij en vroeg in de middag nog 7 lipo's gevlogen, met m'n 450 dan :), tussendoor wat opwarmen in de auto.
Ik had eens een hk250 gekocht als kleine heli maar dat vind ik achteraf niets. M'n honey bee fp heb ik ook nog maar kan je binnen niet echt wat mee. Zo'n solo pro lijkt mee wel wat dus volg het topic al een poosje. Misschien toch maar eens aanschaffen als kerst cadeau voor mezelf :D
 
Heerlijk bij de kachel dwars door de kamer een paar accu's leeg vliegen mooier kan bijna niet met dit weer.
En als de wind even weg is in de tuin in de sneeuw.
Vervelend hoor!!
Ton
 
Heerlijk bij de kachel dwars door de kamer een paar accu's leeg vliegen mooier kan bijna niet met dit weer.
En als de wind even weg is in de tuin in de sneeuw.
Vervelend hoor!!
Ton

Weinig aan toe te voegen. Als het kan naar buiten, kan dat niet, dan kun je binnen ook prima uit de voeten. :D
 
Metalen swashplate voor de Solo Pro:
XNE002_MED.jpg
 
Back
Top