al is het wel eens leuk als er een gti/gsi of ander klein snel autotje
het snot voor zijn ogen terijden![]()
Ik wil altijd wel eens proberen met mijn GTI'tje

265pk / 416nm wil wel vooruit

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
al is het wel eens leuk als er een gti/gsi of ander klein snel autotje
het snot voor zijn ogen terijden![]()
Ja dat is een Volvo motor met Ford logoEn inderdaad zo een 5 cilinder klinkt ontzettend mooi
Bvb een Focus RS met Miltek lijn... DAMN![]()
![]()
Ja dat is een Volvo motor met Ford logo
Nu Ford geen eigenaar meer van Volvo is is de 5 cilinder ook uit de nieuwe RS verdwenen.![]()
nooit geblazen met on-geblazen motoren gaan vergelijken he.
is appels met peren![]()
nooit geblazen met on-geblazen motoren gaan vergelijken he.
is appels met peren![]()
Het gaat om het vermogen gewicht verhouding. Als je met een v8 turbo auto 500pk hebt, betekend niet dat je sneller bent dan een auto met 4 of 5 cilinder met 500pk.
QUOTE]
Klopt...maar de manier waarop dat vermogen geleverd wordt verschilt als dag en nacht! en dat bepaalt mede de rijervaring.
Op de motor riep ik altijd "there's no substitute for cubic inches", puur op getallen kon mijn oude bandit niet met supersportjes met de helft van de cilinderinhoud meekomen maar in de praktijk maakten ze pas op de snelweg ver boven de 120 een kans.
Die opmerking doet het voor mij nog steeds, ik weet dat ik een hele hoop lpg omtover in geluid en trillingen en dat er maar relatief weinig prestaties voor terug komen.
Maar ik heb het nu bijna nog meer naar mijn zin in de file dan toen ik er nog tussendoor reed!
edit: oeps...iets teveel weggehaald uit de quote
Opel corsa c20let(2.0 16v turbo) 310pktje. Dat is aardig wat voor een auto van 950kg he.
Het gaat om het vermogen gewicht verhouding. Als je met een v8 turbo auto 500pk hebt, betekend niet dat je sneller bent dan een auto met 4 of 5 cilinder met 500pk.
Ik trek bv. bmw m5(e60) met 507 pk moeiteloos uit. Dat komt omdat een corsa maar de helft van m5 weegt. En over de motorfietsen weer het zelfde verhaal. Zo een ding(zx10r,gsxr1000,cbr1000 etc) weegt ongeveer 200kg en 180-190pk. Dat is bijna 1kilo per pk.
Ik rijd sinds een jaartje met een bestelbuskeseat inca
traag!, MAAR je kan lekker wat laden ^^ komt de modelbouw ten goede![]()
Ja klopt m5 heeft atmosferische motor. Dat een m5 op het circuit sneller is? Kijk naar clio cup auto's, die rijden op zandvoort ronde tijd van 1:55 met maar 200pk. Met een standaard m5 haal je die tijd echt niet. Dus aantal vermogen zegt ook niet veel. Je moet ook je remmen en onderstel aanpassen. Trouwens die corsa is niet motor er in en rijden maar. hij heeft voor de rest 75% quaife sper differentieel, gas gevulde schroef set, dunnere stabilisator stang, zafira opc remmen(308mm) etc... Veel rij plezier mensen.