Bouwverslag 1:200 Bismarck

:?Oef, dan wens ik je erg veel succes met het spuiten van de romp. Mag je het dek wel heel goed afplakken. Maar het ziet er wel erg mooi uit.

Groeten,
matador
 
na het spuiten is het mij opgevallen dat de secondelijm een soort bijwerking heeft van vlekken zo'n 5 mm rond een druppel.
dat zal ik allemaal moeten verwijderen.
 
Tot overmaat van ramp ben ik de nummer 119 kwijt, de onderdelen heb ik wel.
Kan ik die ergens downloaden?
 
Tot overmaat van ramp ben ik de nummer 119 kwijt, de onderdelen heb ik wel.
Kan ik die ergens downloaden?

Rene,

Alle uitgaven staan hier. Het is wel in Duits.
Die Bismarck

Beste zo snel mogelijk naar je eigen pc downloaden, want die site wil nog wel eens uit de lucht zijn.

Enne heb je eerst wel geprimed voor je ging spuiten?
 
Die Bismarck
ik hoop dat je duits kunt.
edit: had nog niet op de vorige pagina gekeken, dat krijg je ervan wanneer een topic meer wordt gebruikt als chatbox in plaats van iets met daadwerkelijke inhoud...
 
Laatst bewerkt:
Die Bismarck
ik hoop dat je duits kunt.
edit: had nog niet op de vorige pagina gekeken, dat krijg je ervan wanneer een topic meer wordt gebruikt als chatbox in plaats van iets met daadwerkelijke inhoud...

:( Onaardige reactie Danny.
Alle vragen en antwoorden gaan toch over de Bismarck. Prettig juist dat meerdere mensen proberen te helpen. Dat dan soms antwoorden door elkaar lopen neem je dan op de koop toe.
Vriendelijke groeten,
Matador.
 
had nog niet op de vorige pagina gekeken, dat krijg je ervan wanneer een topic meer wordt gebruikt als chatbox in plaats van iets met daadwerkelijke inhoud...

:( Onaardige reactie Danny.
Alle vragen en antwoorden gaan toch over de Bismarck.

Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben, behalve dan de opmerking van matador dat dit een onaardige reactie van Danny is.

In de eerste plaats is Danny de topic starter van dit draadje, en bezit daarbij de bevoegdheid om reacties die hij niet terzake vindt achteraf te verwijderen. Maar daar is het nu met zo'n 304 pagina's wel te laat voor.

In een bouwverslag zouden eigenlijk alleen berichten moeten komen die direct verband houden met de daadwerkelijke bouw van het model. Zaken die alleen met de gang van zaken rond de bouw van het model te maken hebben (bijvoorbeeld vragen over het al dan niet ontvangen hebben van delen of onderdelen die gemist worden of juist dubbel zijn) maar niet met de bouw zelf, zou je misschien beter in een apart draadje in bijvoorbeeld het schipperscafé kunnen plaatsen.

Dit is natuurlijk allemaal wijsheid achteraf, maar kan wel een les voor de toekomst zijn. En het vraagt natuurlijk wel een topic starter die vanaf het begin deze discipline erin brengt en houdt. Het probleem daarbij is natuurlijk ook dat een topic starter zich van te voren niet kan realiseren dat het zo'n uitgebreid draadje gaat worden, en in dit specifieke geval geloof ik zelfs dat de bevoegdheid van een topic starter om in een bouwverslagen draadje boodschappen te wissen pas later is toegevoegd.

Maar misschien iets voor een volgend "mega" project?

Groet,

Ad Bakker
 
Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben, behalve dan de opmerking van matador dat dit een onaardige reactie van Danny is.

In de eerste plaats is Danny de topic starter van dit draadje, en bezit daarbij de bevoegdheid om reacties die hij niet terzake vindt achteraf te verwijderen. Maar daar is het nu met zo'n 304 pagina's wel te laat voor.

In een bouwverslag zouden eigenlijk alleen berichten moeten komen die direct verband houden met de daadwerkelijke bouw van het model. Zaken die alleen met de gang van zaken rond de bouw van het model te maken hebben (bijvoorbeeld vragen over het al dan niet ontvangen hebben van delen of onderdelen die gemist worden of juist dubbel zijn) maar niet met de bouw zelf, zou je misschien beter in een apart draadje in bijvoorbeeld het schipperscafé kunnen plaatsen.

Dit is natuurlijk allemaal wijsheid achteraf, maar kan wel een les voor de toekomst zijn. En het vraagt natuurlijk wel een topic starter die vanaf het begin deze discipline erin brengt en houdt. Het probleem daarbij is natuurlijk ook dat een topic starter zich van te voren niet kan realiseren dat het zo'n uitgebreid draadje gaat worden, en in dit specifieke geval geloof ik zelfs dat de bevoegdheid van een topic starter om in een bouwverslagen draadje boodschappen te wissen pas later is toegevoegd.

Maar misschien iets voor een volgend "mega" project?

Groet,

Ad Bakker

Beste Ad,

Er stonden 3 berichtjes tussen de vraag van LeoS en het antwoord van Danny, niet echt een hele pagina. Hij reageert na één dag, logisch dat je dan even scrolt of er soms al iemand antwoord heeft gegeven.
Met deze berichten van jou en mij, wordt het dus wel een chatbox en dat is inderdaad niet de bedoeling.

Groeten, Matador
 
arado 196

Hier maar weer eens een foto van mijn kant, deze keer de arado 196 met opgeklapte vleugels.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probleem

aan deze zijde, heb ik toch een probleem.
Jullie weten, dat ik de romp 2 keer heb gemaakt, de eerste maal, had ik er rekening mee gehouden, dat de romp op twee staanders zou komen, en daarom twee gaten in de romp gemaakt, en daar klosjes hout achter gelijmt voor de stevigheid, in de romp zelf was een strook alu aangebracht voor het doorzakken in de loop der tijd.
Nu de tweede romp, totaal alles vergeten, geen gaten, geen klosjes, en geen strip.
Nu ben ik bang dat de bodem van de bismarck niet sterk genoeg is, om daar twee schroeven in te draaien, voor de steuntjes, als ze niet goed in de midden zitten staat het schip scheef in de vitrine, of de bodem barst,
en de kans op doorzakken is heel sterk aanwezig.
Aan jullie de vraag, of jullie daar een oplossing voor weten, iedere sugestie
is welkom, zelf weet ik niets anders door hem op eenrijtje blokjes te zetten, b.v.b zoals in een droogdok.
bij voorbaat dank ik jullie, voor het mee denken.
 
Aan jullie de vraag, of jullie daar een oplossing voor weten, iedere sugestie
is welkom

Jan, ik heb ze op gewone standaards staan, maar wel zo precies mogelijk zodat je tussen standaard en romp geen punt- maar een lijncontact hebt (eerst een kartonnen mal pas maken, en daarmee met de figuurzaag definitief uitzagen). Als je dan de standaard op de contactlijnen nog voorziet van een dik soort vilt (geen rubber of plastic!!!) dan is het risico van van beschadiging echt minimaal. Zat er bij het pakket al geen standaard? Of wil je haar per sé op twee pijlers bebben staan?

1267620848_resized.jpg
 
pijlers

Beste Ad

De bedoeling was op twee pijlers, maar de min punten heb ik al uitgelegt,
het schip is wel niet zo, zwaar, maar toch, denk ik dat na verloop van tijd de boel toch doorzakt.
De standaard van jouw is wel de oplossing, maar ik vind dat niet zo mooi, in een vitrine.
 
De standaard van jouw is wel de oplossing, maar ik vind dat niet zo mooi, in een vitrine.

Daar heb je wel gelijk in, maar misschien is er met metaal wel iets "slankers" te verzinnen? Voor de Rotterdam weet ik het ook nog niet, daar zou ik misschien met "pijlers" kunnen werken (en dan in combinatie met invoer stroomdraden). Maar zover ben ik nog lááááng niet!!!!

Groet,

Ad
 
staandart

hallo bocdan
ik heb de staandart voor mijn yamato een kruis gemaakt van de lengte en de breedte
en daar heb ik gedraaide pootjes opgemaakt van 5 cm en daar staat de boot op
ik moet even kijken of ik een foto kan plaatsen
 
Back
Top