Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

tja t moest er ooit van komen he, pas op nitro blijft de voorkeur he maar ik ga idd hier en daar een wedstrijd meepikken.
:D Kvind nitro eigenlijk ook wel iets plezanter (tot nu toe allesinds, heb nog maar 2x gereden met nitro). Al heb ik gene spijt dat ik met brushless begonnen ben vorig jaar. Toch veel uit geleerd.
NRW Bl-cup in helmond dit weekend mannen. Wie komt er nog meer?

Examens tot 22juli :( Daarna zet ik m'n boeltje klaar om naar Oberhausen te gaan.
RACO2000 valt nog net in de examens dus kga die helaas moeten missen :(

Al zit de kans er in dat ik vant weekend of volgende week snel is 1/10 ga rijden want kben zot aan komen. Laatste keer dat ik een RC vast gehad heb was bij het uitladen na Helmond :(
Fuck examens :D
 
asso spur past niet op een mugen diff huis en kijk eens naar het gat van de outdrive die zijn verschillend.
We hebben getetst met de asso diff met een kunsstof asso spur in een mugen brusless. Geen succes. Spur zo versleten en en draad in het asso diffhuis draai je zo dol.
Stalen spur gewoon van mugen in een brusless slijt op zich niet snel alleen vreet hij wel snel de pinion op. (tekno chassis met longshrank pinions) Nu aan het testen met de ECO kunsstof spur (op tekno chassis met longshrank pinion) en dit lijkt vooralsnog goed te gaan, maar nog niet echt veel gereden dus we wachten even af.
 
yay!. Mijn Eco is binnen. verbazing: geen wielen erbij (geeft niks, heb ik al) en de shocktowers zijn van aluminium. (In de beschrijving stond n.l. carbon)

Heb ze even naast elkaar gelegt om de verschillen in het chassis te zien....

v.l.n.r.:
RC8e SC, Slash 4x4 (17hex conv), MBX-6 Eco

rc8eslash4x4mbx6eco.jpg


De Eco voelt wel lichter aan dan de RC8e (toen ie nog leeg was). De vleugel is b.v. een stuk dunner en het kapje ook. Bij de RC8 is het allemaal een stukje bulky-er en voelt ook robuuster aan. De Eco is duidelijk gemaakt om snel te zijn! Ben benieuwd hoe de ombouw zal gaan. Ik heb al een paar potentiele hoofdbrekers gezien. Verder komen de maten heel erg overeen dus de SC10 kappen gaan ook hier prachtig passen.
 
Laatst bewerkt:
Idd de shocktowers zijn van alu :)
De vleugel is idd dun maar stevig en plooibaar genoeg :D

Licht is hij idd, maar er is niets op sterkte ingeleverd hoor!
Veel plezier ermee!!!
 
Na 2 maanden met een ECO op MVW op kunstgras gereden te hebben heb ik de 2 plastic spurs die meegeleverd waren kapot gereden.
Telkens ging er 1 tand vanaf.
Ze slijten helemaal niet maar breken wel.
Houdt er ook rekening mee dat zowel met brushless als nitro de motor heter word met plastic spur.
Er is geen extra koeling die je wel met een stalen spur wel krijgt.

Groot voordeel is wel dat je pinions eeuwig meegaan met plastic spur.
Stalen spur vreet pinions helemaal met brushless.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm 2 maanden met een eco en 2 spurs stuk gereden, dan zal je toch ergens iets verkeerd doen / zetten ...

Ik rij nu een half jaartje met nog altijd mijn eerste spur, en daar zie je nog niets van slijtage aan en al helemaal geen tand vanaf!

En ohjawel ik rij er hard mee door, knal over de baan in Mol / Merchtem etc... :)
 
Ik ben een oude rot Kurt en rijd ook hard op MVW.
Rijd al 30 jaar met alle denkbare auto's rond.
Nitro en electro.
Gear mesh is goed, daar ligt het niet aan.

In die 2 maanden heb ik wel erg veel gereden (ongeveer 1500 rondjes/300km) dus ik denk dat dat de oorzaak is.
 
En ohjawel ik rij er hard mee door, knal over de baan in Mol / Merchtem etc... :)

Oh realy? :D.

Ja, de Kurt gaat hard. Ik rij vooral wild (maar ook vrij hard ;)) en mijn eco heeft ook al veel rondgetoerd.

Vele malen @ NBR, een no-nitro cup @ Purmerend (40 km enkel daar), een zondagje @ Helmond en een keertje in Merchtem en aan de spur is nog gen schade.

De koeiling via de spur zal echt minimaal zijn, deze wordt van zijn eigen warm door de wrijving (niet zo warm als de motor, maar het verschil is vrij beperkt) en zal daardoor weinig koeleffect hebben. De wetten van de thermodynamica tellen ook in de modelbouw...
 
Ik ben een oude rot Kurt en rijd ook hard op MVW.
Rijd al 30 jaar met alle denkbare auto's rond.
Nitro en electro.
Gear mesh is goed, daar ligt het niet aan.

In die 2 maanden heb ik wel erg veel gereden (ongeveer 1500 rondjes/300km) dus ik denk dat dat de oorzaak is.

Oh maar ik bedoelde het helemaal niet verkeerd hoor Meltdown :)
Geloof best dat je de nodige expertise hebt!!!

Maar toch blijf ik het gek vinden, Stewie en ikzelf hebben de eco tegelijkertijd aangekocht... Beiden hebben ontzettend veel ermee gereden (hij rijdt ook zo plezant :D) en we gaan ruimschoots over die 300km heen :) Enkel op de no nitro dag hadden we idd al een dikke 40km op de teller staan...

Misschien ergens een probleem met de pinion? Ben maar hardop aant denken...
 
Oh maar ik bedoelde het helemaal niet verkeerd hoor Meltdown :)
Geloof best dat je de nodige expertise hebt!!!

Maar toch blijf ik het gek vinden, Stewie en ikzelf hebben de eco tegelijkertijd aangekocht... Beiden hebben ontzettend veel ermee gereden (hij rijdt ook zo plezant :D) en we gaan ruimschoots over die 300km heen :) Enkel op de no nitro dag hadden we idd al een dikke 40km op de teller staan...

Misschien ergens een probleem met de pinion? Ben maar hardop aant denken...

Hier komt nog bij dat we er enorm veel mee hebben gereden op NBR, toch niet het zachtste circuit voor de aandrijving...

En het is nu niet dat we bepaald traag rijden ofzo :p, om de quad voor de ramp in 1x te nemen moet je al serieus doorrijden :yes:, net hetzelfde om alle jumps voor de rijderstelling in Helmond in 1 keer te nemen.
 
Back
Top