koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Laat even weten Halewijn of je er nu al eentje hebt dan. Anders ga ik alsnog op zoek naar eentje namelijk... Neem aan dat je een 17.5 motor bedoelde Kees? Je hebt er niet toevallig twee liggen? :mrgreen:
 
Hiebij alvast een begin van de Academy die ik heb staan.
Joost gaat binnenkort wat onderdelen ontvangen voor een CAD tekening en dan op naar Oscar voor het freeswerk:cool:

mvg Roy

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er heel niet slecht uit Roy! Eigenlijk een zeer strakke bak wel...

Eén tipje, als je met zijdempers werkt zijn de tweak-screws in de T-bar niet nodig ;)
 
Mooie auto hoor. Het chassis ziet er nieuw uit, in ieder geval van de bovenkant :) Zijn beide bulkheads kunststoff of is de motorzijde aluminium en de andere zijde kunststof?

Tipje:
Plak een stukje blik op het chassis tpv de tweak screws. Je hebt dan een stabiele ondergrond waar de schroeven op drukken. Het blik deukt namelijk niet zo makkelijk in als carbon.
 
Ik wacht op antwoord van Academy of ze nog de alu motorpod delen hebben.
Deze zijn idd kunststof.
Indien niet meer voorraadig dan maar gaan knutselen om een andere motorpod pas te maken.
Rijden zal de auto:wink:.

mvg Roy


Mooie auto hoor. Het chassis ziet er nieuw uit, in ieder geval van de bovenkant :) Zijn beide bulkheads kunststoff of is de motorzijde aluminium en de andere zijde kunststof?

Tipje:
Plak een stukje blik op het chassis tpv de tweak screws. Je hebt dan een stabiele ondergrond waar de schroeven op drukken. Het blik deukt namelijk niet zo makkelijk in als carbon.
 
Ik denk dat Kees of Niels dat wel interessant vinden. Die plates zijn niet makkelijk te krijgen geloof ik en voor de wide pod gebruiken ze twee van dat soort plates...
 
Ik bedoelde daar mee de afstand van hart naar hart van de schroeven die beide motorpod platen heeft
Zie foto.

mvg Roy

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, komt wel goed Roy... Als je eenmaal alles mooi van carbon hebt kunnen we eens kijken voor een knappe achterpod waar nog onderdelen voor te krijgen zijn...
 
Eerste bouwfase afgerond.
Electronica zit in de auto en is ingeregeld.
Morgen maar eens beginnen met de kap pas te maken en misschien nog spuiten als ik raamstickers kan maken/vinden.
Deze zitten er standaard niet bij?
Of is dit verschillend per kap leverancier?
Daarna ffies de onderdelen die ik in carbon/GFK wil hebben allemaal in een envelop doen en deze naar onze "huistekenaar" opsturen.
Genoeg gelummelt:cool:
Foto.

mvg Roy

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het over de Corally Nissan hebt. Nee, daar zitten inderdaad geen raamstickers bij. Gewoon afplakken en dan uitsnijden met een hobbymesje. Makkelijk gaat het als je eerst aan de buitenkant van de body met een watervaste fineliner de raamstijlen intekent. Als je dan de kap tegen het licht houd dan kan je mooi de lijnen snijden. Niet te hard drukken hè? Anders kunnen de raampjes ook open. ;)

Daarna ffies de onderdelen die ik in carbon/GFK wil hebben allemaal in een envelop doen en deze naar onze "huistekenaar" opsturen.

Huistekenaar.jpg
 
Back
Top