koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Precies, dus dat is nog niet aan de orde. Gewoon wereldwijd zoeken naar spurs dus...

Maar met een 80 en 82 kom je een eind hoor, ik rij doorgaans met een 81 dus...
 
Er zaten idd schuine servo posten bij de auto maar dan zouden de stuurarmen naar beneden moeten wijzen.
Dit zorgde bij het inveren voor een groter stuur uitslag verschil dan zo als ik ze nu heb zitten.
De auto is achter 232 en voor 212MM breed.
Wielbasis is 260MM.
Goed dat je het zegt ivm de "nerf" bars.
Ik zal deze verwijderen.
Ik heb nog niet op een hoog snelheid circuit gereden dat ik dit heb gemerkt:cool:
Rijhoogte staat op dit moment op 5mm.
Sensor draad is gelukkig erg flexibel en geeft ook geen problemen.
Over welke microveertjes heb jij het?
Welk merk/type auto
Ik kan idd de regelaar 180 graden draaien, maar voor de koeling hoef ik het niet te doen.
De regelaar is een RSPro en heb tot nu toe nog geen problemen qua warmte gehad:)
Het grootste probleem is het scoren van spur gears daar de Academy gebuik maakt van een spur waar een 1060 lager in past.
Ik ben deze spurs tot nu toe nog nergens tegen gekomen.
Wat ik zo heb kunnen vinden van de verschillende Pro10 auto's is dat de lagers in inch maten zijn en niet metrisch zo als de Academy.
Iemand een idee waar ik deze wel zou kunnen vinden?
Heb nu de keuze tussen 80 en 82 spur en misschien passen de Tamiya F1 spurs ook maar die hebben weer een andere pitch.

mvg Roy

Ik had geen tijd om alle antwoorden te lezen, maar wat betreft je spur: gebruik een Kimbrough spur en boor voorzichtig het gat op tot de juiste maat met een body reamer.
 
Hallo Joost,

Met welke range pinions rij je met dat spur?
Dit ffies ter indicatie wat ik dan zo al nodig zou moeten hebben.
Ik weet dat het ook met de bandendiameter te maken heeft en daar ook een prachtige formule voor is maar kan deze ffies niet zo gauw vinden:(

mvg Roy

Precies, dus dat is nog niet aan de orde. Gewoon wereldwijd zoeken naar spurs dus...

Maar met een 80 en 82 kom je een eind hoor, ik rij doorgaans met een 81 dus...
 
bandendiameter x 3,1416 = A
A / aantal tanden spur = B
B x aantal tanden pinion = rollout/verplaatsing

Nerf bars zijn bedacht om de achteras te beschermen maar vaak heb je er meer last van dan waarvoor ze goed zijn omdat de meeste te laag zitten.. Zo staan de plastieke nerfbars van de rc10l2 bekend dat ze bij een klap kunnen afbreken en als een mes in je achterbanden kunnen snijden. In de bochten kunnen ze de grond raken wat weer onbalans veroorzaakt.
 
Thanks:D
Hier heb ik weer wat aan.
Wat voor rollout is normaal voor bv Mach en of Amca?
Dit natuurlijk met een 10.5

mvg Roy

bandendiameter x 3,1416 = A
A / aantal tanden spur = B
B x aantal tanden pinion = rollout/verplaatsing

Nerf bars zijn bedacht om de achteras te beschermen maar vaak heb je er meer last van dan waarvoor ze goed zijn omdat de meeste te laag zitten.. Zo staan de plastieke nerfbars van de rc10l2 bekend dat ze bij een klap kunnen afbreken en als een mes in je achterbanden kunnen snijden. In de bochten kunnen ze de grond raken wat weer onbalans veroorzaakt.
 
als je 40mm aanhoud + of - 2mm dan zou het goed moeten gaan. De rest met de regelaar instellen en motor temperatuur als basis afstelling rond de 60-65 graden in 7 minuten rijtijd aanhouden. Heb je wat marge als het warmer weer wordt of als je een belangrijke wedstrijd hebt waar je net iets meer moet of wilt geven.

Topsnelheid is voor nu niet echt iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Het gaat zonder al te veel poespas al heel snel. Setup van de auto is belangrijker (open deur). Dat kan je op 1/8 circuits zo 10 meter of meer schelen opkomend het rechte stuk of in een sweeper na het rechte stuk.
 
Laatst bewerkt:
Absoluut, een start roll-out van ongeveer 40mm is wel goed te doen zoals Alexander al zei. De rest komt vanzelf Roy, don't worry...
 
Heb geen iphone:cool: dus dat gaat hem niet worden;)
Heb op aanraden van 2WD de "nerf" bars verwijderd en de regelaar maar omgedraaid.
Ziet er wel wat netter uit.
Door het verwijderen van de "nerf" bars heb ik ook net ffies iets meer ruimte gekregen voor de accu's om deze wat meer naar achteren te plaatsen.
Me happy:D

mvg Roy

full


Of iphone app gear it
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat die accu's nu helemaal naar achteren kunnen is mooi meegenomen.
Is het gewicht links en rechts ongeveer hetzelfde? Camber links en rechts van te voren even gelijk maken. Zijdempers demonteren. Accu's er in en de voorkant in het midden optillen. Kijk of de voorwielen ongeveer tegelijk van de grond komen. Desnoods even met twee muntjes op de voorwielen een paar keer testen. Zit er veel verschil in kun je gewicht bijplakken of de electronica toch nog net iets verschuiven.

Nog één klein puntje. Persoonlijk zou ik de antenne binnen de kap houden. Je hebt een r603fs zo te zien dus die heeft daar geen probleem mee. Rietje inkorten en antenne iets naar binnen trekken en klaar.
 
Dat van het gewicht moet ik nog checken en desnoods bijplakken.
De antenne zit onder de kap.
Dit heb ik op mijn F1 na bij al mijn auto's( zie foto de groene Dodge).
Staat wel zo netjes en zorgt ook niet voor een stroomlijn onderbreking.
Ga zo ffies aan de gang met de gewichts verdeling.

mvg Roy

full


Dat die accu's nu helemaal naar achteren kunnen is mooi meegenomen.
Is het gewicht links en rechts ongeveer hetzelfde? Camber links en rechts van te voren even gelijk maken. Zijdempers demonteren. Accu's er in en de voorkant in het midden optillen. Kijk of de voorwielen ongeveer tegelijk van de grond komen. Desnoods even met twee muntjes op de voorwielen een paar keer testen. Zit er veel verschil in kun je gewicht bijplakken of de electronica toch nog net iets verschuiven.

Nog één klein puntje. Persoonlijk zou ik de antenne binnen de kap houden. Je hebt een r603fs zo te zien dus die heeft daar geen probleem mee. Rietje inkorten en antenne iets naar binnen trekken en klaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga hier even tegen het advies van Alex in (sorry :D), maar zet de nerf bars alsjeblieft terug. Die 6mm Academy achteras is behoorlijk kwetsbaar en die Academy nerf bars zijn van een veel betere kwaliteit dan die van Asso.
Geen overbodige luxe. En de grond raken ze niet.
 
Geld dit ook voor de stalen as?
Ik heb namelijk niet de koolstof as er in zitten.
Tamiya F1 rijden ook met een 6mm as en deze auto's hebben bij mij ook reeds meerdere malen vlieglessen gehad:D.
Tot nu toe nog steeds geen kromme as gehad.
Indien de as zo kwetsbaar is dan gaat deze "nerf" bars idd terug
De "nerf" bars van Academy zijn van plastic en gelukkig niet van CF wat idd voor snijwerkzaamheden kan zorgen als ze kapot gaan.

mvg Roy

Ik ga hier even tegen het advies van Alex in (sorry :D), maar zet de nerf bars alsjeblieft terug. Die 6mm Academy achteras is behoorlijk kwetsbaar en die Academy nerf bars zijn van een veel betere kwaliteit dan die van Asso.
Geen overbodige luxe. En de grond raken ze niet.
 
Ik ga hier even tegen het advies van Alex in (sorry :D), maar zet de nerf bars alsjeblieft terug. Die 6mm Academy achteras is behoorlijk kwetsbaar en die Academy nerf bars zijn van een veel betere kwaliteit dan die van Asso.
Geen overbodige luxe. En de grond raken ze niet.

Dat mag hoor. Garantie op mijn advies gaat tot aan de deur:D:p

Wel raar dat die academy nerf bars de grond niet raken maar die van de L2 wel. Zijn ze wat korter wellicht? maar goed, zet ze er weer op en je merkt het vanzelf. Is het mogelijk die nerf bars wat weg te schuren zodat je accu's toch geheel naar achteren kunt leggen?
 
Gelukkig heb ik als het fout gaat een reserve as en als die het niet vol houd dan ook nog een Corally as met hubs.
Daar zal ik alleen flange lagers 7x10 voor moeten vinden:cool:

mvg Roy
 
Was vanmiddag ffies op Google aan het zoeken op de Academy auto en daardoor een paar linkjes aan het aan klikken.
Wat schetst mijn verbazing???
Een niet nader te noemen shop redelijk in de buurt heeft nog een paar onderdelen liggen.
Jawel hoor precies 2 delen waar ik dus naar op zoek was.
Alu motorpod delen en 2 alu side tube dempers.
Nu nog de extra koolstof delen en dan heb ik voor weinig een volledige Pro uitvoering hier staan:D
Me a happy camper:cool:

mvg Roy

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top