Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Er zaten idd schuine servo posten bij de auto maar dan zouden de stuurarmen naar beneden moeten wijzen.
Dit zorgde bij het inveren voor een groter stuur uitslag verschil dan zo als ik ze nu heb zitten.
De auto is achter 232 en voor 212MM breed.
Wielbasis is 260MM.
Goed dat je het zegt ivm de "nerf" bars.
Ik zal deze verwijderen.
Ik heb nog niet op een hoog snelheid circuit gereden dat ik dit heb gemerkt
Rijhoogte staat op dit moment op 5mm.
Sensor draad is gelukkig erg flexibel en geeft ook geen problemen.
Over welke microveertjes heb jij het?
Welk merk/type auto
Ik kan idd de regelaar 180 graden draaien, maar voor de koeling hoef ik het niet te doen.
De regelaar is een RSPro en heb tot nu toe nog geen problemen qua warmte gehad
Het grootste probleem is het scoren van spur gears daar de Academy gebuik maakt van een spur waar een 1060 lager in past.
Ik ben deze spurs tot nu toe nog nergens tegen gekomen.
Wat ik zo heb kunnen vinden van de verschillende Pro10 auto's is dat de lagers in inch maten zijn en niet metrisch zo als de Academy.
Iemand een idee waar ik deze wel zou kunnen vinden?
Heb nu de keuze tussen 80 en 82 spur en misschien passen de Tamiya F1 spurs ook maar die hebben weer een andere pitch.
mvg Roy
Precies, dus dat is nog niet aan de orde. Gewoon wereldwijd zoeken naar spurs dus...
Maar met een 80 en 82 kom je een eind hoor, ik rij doorgaans met een 81 dus...
bandendiameter x 3,1416 = A
A / aantal tanden spur = B
B x aantal tanden pinion = rollout/verplaatsing
Nerf bars zijn bedacht om de achteras te beschermen maar vaak heb je er meer last van dan waarvoor ze goed zijn omdat de meeste te laag zitten.. Zo staan de plastieke nerfbars van de rc10l2 bekend dat ze bij een klap kunnen afbreken en als een mes in je achterbanden kunnen snijden. In de bochten kunnen ze de grond raken wat weer onbalans veroorzaakt.
Thanks
Hier heb ik weer wat aan.
Wat voor rollout is normaal voor bv Mach en of Amca?
Dit natuurlijk met een 10.5
mvg Roy
Of iphone app gear it
Dat die accu's nu helemaal naar achteren kunnen is mooi meegenomen.
Is het gewicht links en rechts ongeveer hetzelfde? Camber links en rechts van te voren even gelijk maken. Zijdempers demonteren. Accu's er in en de voorkant in het midden optillen. Kijk of de voorwielen ongeveer tegelijk van de grond komen. Desnoods even met twee muntjes op de voorwielen een paar keer testen. Zit er veel verschil in kun je gewicht bijplakken of de electronica toch nog net iets verschuiven.
Nog één klein puntje. Persoonlijk zou ik de antenne binnen de kap houden. Je hebt een r603fs zo te zien dus die heeft daar geen probleem mee. Rietje inkorten en antenne iets naar binnen trekken en klaar.
Ik ga hier even tegen het advies van Alex in (sorry), maar zet de nerf bars alsjeblieft terug. Die 6mm Academy achteras is behoorlijk kwetsbaar en die Academy nerf bars zijn van een veel betere kwaliteit dan die van Asso.
Geen overbodige luxe. En de grond raken ze niet.
Ik ga hier even tegen het advies van Alex in (sorry), maar zet de nerf bars alsjeblieft terug. Die 6mm Academy achteras is behoorlijk kwetsbaar en die Academy nerf bars zijn van een veel betere kwaliteit dan die van Asso.
Geen overbodige luxe. En de grond raken ze niet.