koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Volgens de specs is de x12:
Motor (ASCC0561)- Voltage Input: 3.7-7.4V RPM: 15,840 Specific RPM/V (KV): 2,200 Power (W): 183W Efficiency: 93% Can Diameter: 36mm (1.4") Can Length: 53.25mm (2.1") Shaft Diameter: 3.15mm (0.12") Shaft Length: 11.8mm (0.46")


De motorpod is 50mm...



de LRP x12 past ook gegarandeerd.

Als je van plan bent ook buiten te rijden zou ik een 120A v2.1 aanschaffen. De prijs is niet schikbarend meer dan een 60A maar de regelaar is dan wel veel meer multi inzetbaar en de fets blijven dan ook kouder.
 
Heeft er iemand per ongeluk een beetje nette setup voor een Tekin met 10.5 in een Pro10?
Al is het maar een basis setup.
Heb op het moment eigenlijk geen idee wat je met de Tekin in de Pro10 kan doen.

mvg Roy
 
Volgens de specs is de x12:
Motor (ASCC0561)- Voltage Input: 3.7-7.4V RPM: 15,840 Specific RPM/V (KV): 2,200 Power (W): 183W Efficiency: 93% Can Diameter: 36mm (1.4") Can Length: 53.25mm (2.1") Shaft Diameter: 3.15mm (0.12") Shaft Length: 11.8mm (0.46")


De motorpod is 50mm...


Ik heb een 10.5t x12 in een oude achterpod van mijn corally C10 geschroefd om te proberen of die past. Hij paste goed.
 
Hoi 2wd,

kwam dit bericht van jou tegen....

De x12 gepast in originele pod zonder te dremelen? ;)

Dan lijkt dit me een mooie set met lrp zero regelaar...
lrp combo 80732, spx zero 80705 en x12 17.5T 50852

motorpod is idd niet gemaakt voor brushless motoren. Het is dezelfde achterophanging als de oude F1, c10 en c10x. Je zult iets van de linkersteun moeten wegdremelen om een brushless erin te kunnen krijgen . Verder kun je wel wat shimmen om de achterkant naar 200mm te krijgen als je dat zou willen.

Jitze heeft de linkerzijde ook weggedremeld bij zijn c10x . Voor mij persoonlijk wordt het allemaal dan te iel aan de achterkant maar hij ging er wel hard mee vorig jaar dus ..... Wat het doet bij een crash weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Dan lijkt dit me een mooie set met lrp zero regelaar...
lrp combo 80732, spx zero 80705 en x12 17.5T 50852

Nee, heb je niets aan. Is een onvertimebare regelaar, zit geen snelheid in.
Ik heb de X12 motor ook, als je echt even zeker wil weten of het past, kom maar langs Wormerveer-Krommenie, moet te doen zijn.
Als regelaar raad ik je toch aan een Hobbywing te nemen (verkrijgbaar voor rond de 100,-) of wellicht de allernieuwste LRP SXX Stockspec. maar die kost op zijn voordeligst 175,-

rond blijven zoeken op internet tot je een koopje hebt kan ook natuurlijk, maar dan moet je wel heel goed weten wat je zoekt.
 
Maak graag gebruik van je aanbod om te passen :)
Zal even een pb sturen...

Nee, heb je niets aan. Is een onvertimebare regelaar, zit geen snelheid in.
Ik heb de X12 motor ook, als je echt even zeker wil weten of het past, kom maar langs Wormerveer-Krommenie, moet te doen zijn.
Als regelaar raad ik je toch aan een Hobbywing te nemen (verkrijgbaar voor rond de 100,-) of wellicht de allernieuwste LRP SXX Stockspec. maar die kost op zijn voordeligst 175,-

rond blijven zoeken op internet tot je een koopje hebt kan ook natuurlijk, maar dan moet je wel heel goed weten wat je zoekt.
 
Klopt ook, de meeste passen ook niet. Ik heb de x12 tijdens het natte NK in groningen geprobeerd te passen en had nog 1mm speling. Dit was zonder te dremelen ;)


Hoi 2wd,

kwam dit bericht van jou tegen....

De x12 gepast in originele pod zonder te dremelen? ;)

Dan lijkt dit me een mooie set met lrp zero regelaar...
lrp combo 80732, spx zero 80705 en x12 17.5T 50852
 
Dus als ik het goed begrijp is een niet-vertimebare regelaar zoals mijn LRP Sphere Competition niet bruikbaar (behalve om langzaam te gaan:p) in combinatie met nieuwe motoren? Da's balen, want op het kopen van een nieuwe regelaar had ik niet gerekend.

Wat betreft de LRP X12, kan iemand met een schuifmaat ofzo alsjeblieft de lengte van het ding nameten, en waar de contacten voor de draden zitten ten opzichte van de achterkant van de motor? De auto dit ik wil gebruiken heeft namelijk een nogal smal topdeck van de motorpod en als ik pech heb raken de contacten het topdeck als ze te ver van de as-kant van de motor zitten...
 
Bij de x12 zitten de draden aan de bovenkant dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn.
De sensor zit aan de achterkant iets onderin ik weet niet of dat een probleem veroorzaakt.

Groeten

John
 
Even een plaatje plaatsen om het duidelijker te maken:

IMG_2345.jpg


De motorcontacten steken dus naar boven, en als ze dus te ver naar de endbell van de motor toe zitten (naar links op de foto), dan zullen ze dus het carbon topdeck van de pod raken. Eigenlijk zou ik de voorkeur geven aan een motor waar de draden direct op de endbell gaan, zoals bij een brushed motor, maar ik weet niet of die bestaan.
 
Is een Speedpassion motor niets dan?
Of is deze ook te groot?
Anders de motor met de soldeerlippen naar voren laten wijzen?
Heb je ook geen last dat ze tegen de carbon bovenkant van je motorpod komen;)
Of kom je dan niet weg met de pod ophanging?

mvg Roy

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Thomas, heb je nu een HPI roadstar? Gaaf! Die is toch 235mm?

Heb je die trinity ev10 ook nog?

Over de regelaar etc hoef je je niet echt druk om te maken. Volgens mij heb je nog niet veel ervaring toch? Je hebt dan nog niet veel aan hoge topsnelheid op het rechte stuk. Je moet het in 7 minuten doen en niet alleen het seconde verschil op het rechte stuk. Constantheid is belangrijker.

Train en rij wedstrijden met je TC spec. Als je 7 minuten lang op het circuit kunt blijven dan kun je verder kijken bij wijze van spreken. is een welgemeend advies :)
 
Laatst bewerkt:
@roy

Als je de auto op de plank hebt staan is het wellicht verstandig om de schokbreker aan de voorzijde los te maken zodat de t-bar niet onder spanning staat als je hem niet gebruikt. (en natuurlijk de wielen demonteren en opbergen)
 
Laatst bewerkt:
Naar voren dan raken ze de ophanging bij het inveren, maar ik heb net gezien dat naar achteren een oplossing is. Ik zat ook al naar een Corally motor te kijken (50.5 mm lang); als ik dan toch een nieuwe regelaar moet kopen ivm. het niet kunnen vertimen van mijn LRP Sphere Competition, dan denk ik aan Corally motor + Hobbywing regelaar.
 
Hey Thomas, heb je nu een HPI roadstar? Gaaf! Die is toch 235mm?

Heb je die trinity ev10 ook nog?

Over de regelaar etc hoef je je niet echt druk om te maken. Volgens mij heb je nog niet veel ervaring toch? Je hebt dan nog niet veel aan hoge topsnelheid op het rechte stuk. Je moet het in 7 minuten doen en niet alleen het seconde verschil op het rechte stuk. Constantheid is belangrijker.

Train en rij wedstrijden met je TC spec. Als je 7 minuten lang op het circuit kunt blijven dan kun je verder kijken bij wijze van spreken. is een welgemeend advies :)

De Trinity is 235 mm en die blijf ik voor buiten gebruiken. De HPI is best interessant, want die vind je meestal als 235 mm, maar er was ook een 200 mm versie (ander chassis en andere as/hubs, verder is alles herzelfde) - ik heb een 200 mm chassisplaat gevonden en gecombineerd met een 235 mm versie - en zo heb ik een World GT.

Wat plaatjes:

IMG_2341.jpg

IMG_2346.jpg


Achterwiel-ophanging met drie pivots, zijveren (formaat van een halve TC-veer), en geen linkjes, quick-release battery mount:
IMG_2344.jpg


Double A-arm voorwielophanging:
IMG_2342.jpg

IMG_2343.jpg

...met het veertje onder de onderste arm:
IMG_2349.jpg


Onder de foam bumper heb ik ruimte gemaakt voor een personal transponder. Ik ga met stick packs rijden, maar er kunnen ook saddle packs in de auto.

Veranderingen ten opzichte van de oorsponkelijke auto:
- Zoveel mogelijk stalen schroeven vervangen door aluminium
- onbekende paarse linker pod bulkhead ipv plastic versie
- foam bumper
- IRS achteras + Trinity 115 tands 64 DP spur + slapmaster thurst bearing set + conische washers + ceramic diff balls = supersmooth diff.:D

Met body (200 mm HPI Honda NSX GT + Autographics Indy/Nascar stickers):
IMG_2339.jpg

IMG_2340.jpg
IMG_2338.jpg

Indien niet de snelste, dan maar de mooiste, denk ik maar...:p

Nog te doen:
- front brace maken uit een stuk epoxy-plaat
- center shock in orde maken
- banden/motor/accus
- tijd vinden om te rijden.;)
 
ah the HPI street machine. Gaaf hoor. Voorophanging was ook best goed over nagedacht toendertijd.

Bij fibrelyte maken ze nog de roadstar bodemplaat in 3mm carbon. Handig als er een keer iets mis gaat.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top