koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Hey Rene,

Jou auto is toch makkelijk om te bouwen naar 200MM??
Voorophanging naar binnen plaatsen en de achterzijde ombouwen met je andere motorpod.
Dan heb je 200MM en kun je de DB9 of de Sophia body er op zetten.
Daarna 17.5 er met 2S lipo en je bent good to go:cool:
Ook zijn er genoeg 200MM Group C bodies als je dat wil rijden.
Weet allen niet of dit in de WGT klasse mag.


mvg Roy

Als de DB9 en Sophia de enige 2 body's zijn die zijn toegestaan, wacht ik nog even een jaartje ofzo. :cool:
Rij ik eerst de pro-10 body's wel op en zie we dan wel weer ;)

Rene
 
Welke kappen er exact mogen in de WGT zal iemand hier je kunnen vertellen.
Ik wist het alleen van de beide genoemde kappen en een Corvette als je daar aan kan komen.

mvg Roy
 
Rij jij 5 kappen aan barrels in één seizoen? lol dan voel ik me weer een heel stuk beter met één Mercedes :D.

Mhoah, ik denk dat ik wel in de buurt kom ja. Dan zijn de bodies niet compleet totall loss maar dan vind ik ze niet meer mooi/goed genoeg om ermee te rijden...

p.s. We zijn inmiddels met ons topic de 2500 reacties gepasseerd!!! Niet slecht voor een klasse die "uitgestorven" zou zijn haha... LOL ;)
 
Zo, het chassis van de 10SL is klaar. 8) Servo (Hitec HS-5925MG), regelaar (Tamiya TEU-302BK) en motor (Corally Black Rebuildable 27T) overgezet van de Xray T1M. Wielen draaien met een 19T pinion aanmerkelijk sneller dan met dezelfde setup op de T1M. Dus dat zit wel goed om even in te komen. Ik kom alleen nog twee kogelkopjes tekort voor op de servosaver. Morgen maar even ergens ritselen. ;)

Nu de body nog even onderhanden nemen. Zal geen kunstwerk worden. Beetje roze, beetje geel, de sticketjes en klaar. De eerste body zal het zwaar krijgen (en de volgende zo te lezen ook :mrgreen:).

build_10sl_chassisfinished1.jpg


build_10sl_chassisfinished2.jpg



Vrijdagavond even de banden wat af laten draaien want die zijn inderdaad niet rond. :( En dan de eerste meters maken. :banana:
 
kiek nu eens wat ik gevonden heb op het WWW. Een pro10 race in 2003 te Apeldoorn. Staan zelfs nog wat bekende op .....wie herkend ze?:D;)



 

Ziet er erg netjes uit alleen één belangrijke kanttekening... De servo saver...

Zoals ik het nu kan zien gebruik je een LARGE servo saver met de servo schuin gemonteerd. Plaats dan de servo saver zeker 180° omgedraaid. En je kan denk ik beter een Medium servo saver (Corally/Kimbrough) gebruiken. Deze geeft wellicht té veel stuuruitslag.

Zoals hij nu staat is het in ieder geval één bonk "bumpsteer".

De stuurstangen zouden parallel moeten staan of zo veel mogelijk met de bovenste draagarmen. Kijk maar eens wat er nu met de voorwielen gebeurd als je ze inveert. Ik durf te wedden dat er dan een drastisch verschil in toe-in/toe-out verschijnt...
 
Zoals hij nu staat is het in ieder geval één bonk "bumpsteer".
Dat was mij ook al opgevallen. De servosteunen zijn de standaard meegeleverde aluminium steuntjes (schuin). De servo zit achter de steuntjes geschroefd om wat meer ruimte te krijgen. Verder naar achteren kan niet want de servo ligt al met de onderkant op de bodemplaat. Voor het goede moet de servo nog iets naar achteren. Als ik de stangen naar onder doe, lopen deze klem op de onderste draagarmen. En naar boven is ook geen optie. Dan maar de servo plat op de bodem leggen?

En het is inderdaad een grote servosaver, niet goed opgelet met bestellen. :oops: ;)
 
2e van links, achterste rij Mathijs???

@sleurhutje: Je zou met een paar andere servo steunen de servo plat kunnen leggen en dan een medium servo saver monteren. Dat zal echt beter uit komen en een stuk beter sturen.
 
Ik heb al de vleugelsteun besteld en die is onderweg, nu nog de vleugel maken van lexaan oid

Op wat voor chassis komt die body eigenlijk? Want die Tamiya vleugelsteun past alleen op Tamiyas (F101-F104, Group C)...voor andere chassis moet je vleugeldraad + wing buttons gebruiken - of het ding met wat flinke stukken lexan aan de zijkanten direct aan de body vastschroeven.
 
Back
Top