koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Dit is een oude Andy's 235mm TOJ body voor een pro10. Weet iemand of die een beetje goed ging vroegah?

In 1:12 was de TOJ DE body vroeger. In de Pro 10 zou die ook goed moeten gaan maar ik kan wel zeggen dat de TOJ van Associated en Schumacher vroeger echt top waren en dat andere merken nogaleens een variant brachten die het net niet was.

Hmm ok. Aangezien het behoorlijk "vintage" en ook nog eens een CAN AM body is zal wedstrijden er niet inzitten maar als show kap lijkt het me wel wat. Ziet er toch aardig realistisch uit die kap als je die vergelijkt met de 1:1 TOJ 205c uit 1975? (zijn in de jaren ook nog andere versies geweest)

Om nog even in de old skool body's te blijven:D

Gevonden voor de liefhebber (met een groot budget;)) een RC Tamiya Nissan R91 Group C 1992 body.

Oja, de Tamiya 2wd krijg je er gratis bij...

RC Tamiya Nissan R91CP Gruppe C 58109 NEW / NIB 1992 Original | eBay

Tamiya :

-KIT / Bausatz

- Nissan R 91 CP

-Kit-No. 58109

-NEW / NEU / NIB

- 92 Daytona 24 HOURS WINNER 1992

-Radio Control Gruppe C Racing Car

-All parts 100% new in the box

-Alle Teile neu 100% in der Schachtel.

-Toutes les parties nouveau dans la boîte

-The box has age traces

-Die Schachtel hat Altersspuren

-1992

-1:10

-2WD

-NISMO

Desktop12.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het goed is brengen ze de complete auto volgend jaar januari weer opnieuw uit.
Het blijft een mooie, net als de Mercedes C11,Mazda 787B en de Jaguar XJR12.

mvg Roy

Halewijn, de auto in dat filmpje is een f103 met een 200mm kap van een ander merk. De spoiler van die kap is uit 1 stuk met een gurney erop.

Dat ziet idd alleen de echte kenner;-).

Tamiya brengt voor dit model volgens mij een aantal releases uit, als dat past op mijn 200 mm pancar ga toch wel twijfelen om 235 te gaan rijden.... Hahaha

Halewijn

Afhankelijk van de verzendkosten ga ik 2 of 3 van die vintage Andy's TOJ bodies kopen. Eentje om te spuiten en iig eentje om te bewaren om later wellicht wat kappen van te laten produceren oid.

Ik koop ém dan puur voor de hobby en het willen hebben van een vintage kap. Zoals Frans al aangaf (en heb het ook op rc tech en van andere vernomen) zou het inderdaad THE bomb zijn geweest in 1990. Maar eens kijken wat die anno 2012 gaat doen:D. Het zou me niet verbazen als dat die gewoon heel goed rond gaat.

ps:
foto van een blanco kap

Laatst bewerkt:
Trouwens, in het BigScale forum staat dit (zéééér interessante) topic over het zelf maken van een kap: zelf-een-lexan-body-trekken

Een kanttekening bij de in dat topic genoemde procedure: Ik heb elders gelezen dat je voor een goed resultaat het lexaan 12-24 uur moet voorverwarmen in een oven...

Als iemand die er de ruimte voor heeft zoiets voor 1/10 kappen kan maken, en we erachter kunnen komen hoe je van een vintage kap een mal kan maken zonder de oorspronkelijke kap te mollen, dan heb ik wel wat vintage bodies beschikbaar...

Als het goed is brengen ze de complete auto volgend jaar januari weer opnieuw uit.
Het blijft een mooie, net als de Mercedes C11,Mazda 787B en de Jaguar XJR12.

mvg Roy

Misschien toch maar eens voorstellen om dit soort body's toetestaan in de WGT klasse?!:)
Net als de Porsche 911, Aston Martin, Ford GT enzovoort, kortom de FIA GT1 t/m 4, of wordt het dan een zooitje.

Men praat tenslotte over World GT, toch........;)
Rene

Dan kun je beter de sophia verbieden,en alleen bodies toestaan die daadwerkelijk in een gt 1 tm 4 klasse hebben meegedaan.

Het zou in mijn ogen wel een stap in de goede richting zijn,en geen groep c gtp in elk geval voor world gt.

Als de huidige leveranciers van bodies ze nou ook gaan maken en dan ook een beetje realistisch, dan zou dat helemaal mooi zijn.
Mijn zegen hebben ze.
Een veld vol met Mercedes C11, Peugeot 905LM, Nissan R91, Mazda 787B, Jaguar XJR12 en Toyota TS010....
Begin bij de gedachte al te kwijlen als er 10 van dat soort wagen over het asfalt razen.

Mvg Roy

Voor de Deutsche Masters pro10 2012 is het blijkbaar Turkheim geworden wat ik heb gelezen op MM. Wel een aardig eindje rijden naar het zuiden van Duitsland. Circuit is niet zo groots als het circuit van dit jaar maar ziet er opzich wel leuk uit.

Back