Vandaag heerlijk gereden met de RS-10G op de MACH indoor. De auto is zeer stabiel en heeft enorm veel stuur.
Met 10 jaar oude bandjes met uitdrogingsverschijnselen en wat chunks uit de achterbanden toch nog voldoende grip, zelfs nadat de smering was uitgewerkt (heb helaas geen idee wat voor banden het zijn). Als de achterkant uitbreekt is het een kwestie van wat gas terug nemen en tegen te sturen, en hij trekt zo recht
Een waar plezier.
Helaas hadden de oude banden die ik gebruikte een nogal groot verloop in grip na het smeren: 3-5 rondjes glibberen, 5 rondjes goede grip, en daarna steeds slechter. Geen griprols. Wel kon ik de achterkant laten driften zodra de smering was uitgewerkt - wel leuk, maar slechtere rondetijden.
Wel wat probleempjes ondervonden:
- Plots vaag sturen => schroefje servosaver zat los
- Wat dingen losgetrild
- Er zit een lek in het dak van de indoorbaan, waardoor een deel van het tapijt vochtig is geworden. Natuurlijk ben ik daar opgereden. Eerste keer alleen tegen de baanafscheiding, tweede keer gelanceerd en op het uiteinde van de volgende afscheiding geknald. Resultaat: nylon moer gestript en alu schroef voor de bumper faliekant doormidden, regelaar en ontvanger losgescheurd van chassis
Met de Sphere Competition en de X-12 17,5T (motor vertimed) begonnen met rondjes van 21-22 seconden en dat gaandeweg teruggebracht, met wat positieve uitschieters van 16-17 seconden.
Niet slecht voor de eerste keer rijden in 1,5 jaar...moet nog wel regelmatiger worden. Ik heb ook maar 1 keer echt volgas gereden op het rechte stuk; het leek me belangrijker de juiste lijn te leren.
Met 10 jaar oude bandjes met uitdrogingsverschijnselen en wat chunks uit de achterbanden toch nog voldoende grip, zelfs nadat de smering was uitgewerkt (heb helaas geen idee wat voor banden het zijn). Als de achterkant uitbreekt is het een kwestie van wat gas terug nemen en tegen te sturen, en hij trekt zo recht


Helaas hadden de oude banden die ik gebruikte een nogal groot verloop in grip na het smeren: 3-5 rondjes glibberen, 5 rondjes goede grip, en daarna steeds slechter. Geen griprols. Wel kon ik de achterkant laten driften zodra de smering was uitgewerkt - wel leuk, maar slechtere rondetijden.
Wel wat probleempjes ondervonden:
- Plots vaag sturen => schroefje servosaver zat los
- Wat dingen losgetrild
- Er zit een lek in het dak van de indoorbaan, waardoor een deel van het tapijt vochtig is geworden. Natuurlijk ben ik daar opgereden. Eerste keer alleen tegen de baanafscheiding, tweede keer gelanceerd en op het uiteinde van de volgende afscheiding geknald. Resultaat: nylon moer gestript en alu schroef voor de bumper faliekant doormidden, regelaar en ontvanger losgescheurd van chassis

Met de Sphere Competition en de X-12 17,5T (motor vertimed) begonnen met rondjes van 21-22 seconden en dat gaandeweg teruggebracht, met wat positieve uitschieters van 16-17 seconden.
Niet slecht voor de eerste keer rijden in 1,5 jaar...moet nog wel regelmatiger worden. Ik heb ook maar 1 keer echt volgas gereden op het rechte stuk; het leek me belangrijker de juiste lijn te leren.