koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Vandaag heerlijk gereden met de RS-10G op de MACH indoor. De auto is zeer stabiel en heeft enorm veel stuur.
Met 10 jaar oude bandjes met uitdrogingsverschijnselen en wat chunks uit de achterbanden toch nog voldoende grip, zelfs nadat de smering was uitgewerkt (heb helaas geen idee wat voor banden het zijn). Als de achterkant uitbreekt is het een kwestie van wat gas terug nemen en tegen te sturen, en hij trekt zo recht :worship: Een waar plezier.:D

Helaas hadden de oude banden die ik gebruikte een nogal groot verloop in grip na het smeren: 3-5 rondjes glibberen, 5 rondjes goede grip, en daarna steeds slechter. Geen griprols. Wel kon ik de achterkant laten driften zodra de smering was uitgewerkt - wel leuk, maar slechtere rondetijden.

Wel wat probleempjes ondervonden:
- Plots vaag sturen => schroefje servosaver zat los
- Wat dingen losgetrild
- Er zit een lek in het dak van de indoorbaan, waardoor een deel van het tapijt vochtig is geworden. Natuurlijk ben ik daar opgereden. Eerste keer alleen tegen de baanafscheiding, tweede keer gelanceerd en op het uiteinde van de volgende afscheiding geknald. Resultaat: nylon moer gestript en alu schroef voor de bumper faliekant doormidden, regelaar en ontvanger losgescheurd van chassis :oops:

Met de Sphere Competition en de X-12 17,5T (motor vertimed) begonnen met rondjes van 21-22 seconden en dat gaandeweg teruggebracht, met wat positieve uitschieters van 16-17 seconden.
Niet slecht voor de eerste keer rijden in 1,5 jaar...moet nog wel regelmatiger worden. Ik heb ook maar 1 keer echt volgas gereden op het rechte stuk; het leek me belangrijker de juiste lijn te leren.
 
Offtopic (Mach Indoorbaan)

@ Thomas

Bedankt voor het neerzetten van je rondetijden, weet nu zeker dat mijn mede door StephanBeelen geprepareerde M-03 binnen de 15 sec ronden kan maken :cool:

Verlies wel rondetijd omdat ik het over de voorwieltjes glijdend een bocht nemen leuk vind. Voordeel van deze rijstijl is dat het spectaculair is en je volgas de bocht in kan.

Nadeel is dat je in het net kan eindigen als het mis gaat :D

Gelukkig kan zo'n knalrood M03 karretje hier tegen.
 
Ben net terug van een lekker dagje sturen.
Was de enige World GT.
Heb zonder transponder gereden, maar aan het eind van de dag kon ik Rob Jansen met zijn TC net niet bij houden. Schat rondjes 11 laag 10 hoog constant.
 
Hij zit nu helemaal in elkaar... nu nog een goede motor scoren en regelaar erin....

Servo: Orion Vortex VDS1009

foto-1.jpg
 
Netjes Stephan... Ziet er goed uit!!!

IK zie alleen nog een 64pitch spur zitten? Die zou ik wel even vervangen voor een 48pitch voor buiten.
 
Is dat een low-profile of een full size servo Stephan? Wellicht makkelijk om een full size servo te monteren ivm het gewicht. Scheelt weer iets in lood bijplakken om op de 1200gr. te komen of ga je dat makkelijk redden?
 
Het ZAC regelement is 1100 gram en het NK en Benelux plus is 1200 gram

De ZAC was 1200 gram maar dat is na een jaar verlaagd naar 1100gram omdat anders de crc'tjes te veel lood moesten bijplakken.:p
 
Ik zit aan de Hobbywing XERUN te denken voor mijn Pro10, alleen weet ik niet of ik de combo met motor moet kopen, of alleen de regelaar met een motor van een ander merk. Tips?

Weet iemand trouwens waar ik een sensorkabel korter dan 10cm vandaan kan halen?
 
Ik ben op zoek naar een stukje teflonfolie voor de de damperplate van mijn
rc10l2.
Ook zoek ik nog een trf shock,mocht iemand iets over hebben dan hoor ik dat graag!
 
Thomas, de HW regelaar en motor kun je met alle vertrouwen aanschaffen. Is een goede combo. De xerun motor doet niet onder voor andere motoren. Kwa eindsnelheid maakt merk/type motor niet uit.
 
Back
Top