Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik snij een strook van 6mm breed (3mm voor de scharnierlijn, en 3mm na de scharnierlijn uit de vleugel. Om de flaperon kom dan een strookje glas onder 45° (net zoals je de neuslijst aanbrengt, en om de vleugel komt een strookje glas. Het reepje schuim stop je tussen de flaperon en vleugel terug. Dit pakketje moet je vast zetten voor het baggen. Dat kan met een strookje glas dat je van te voren uit gerekt hebt. Ik plak zo'n stukje glas (pakweg 20*10mm) op 3 plekjes verdeel over de spanwijdte.
[/url]
Briljant!
Inderdaad veel makkelijker dan die V-naad precies glassen.
Deze methode is waarschijnlijk ook toepasbaar op grotere vleugels (supra..)
Heb jij nog een kevlar strook als scharnierband, of scharniert de flap op het glas?
Gebruik jij nog doublers op de ailerons?
vleugeltje klaar om aan elkaar te lijmen:
![]()
onderkant Rood/zwart
![]()
![]()
redelijk gewicht vind ik. Zeker omdat ik 100 grams koolstof heb gebruikt. Daar had ik nog wat grammetjes kunnen sparen maar had de 100gr liggen
![]()
Je zou de doubler ook kunnen maken door de webbing (of facing) breder op het aileron door te laten lopen. Scheelt weer een bouwstap...Ja, of ze ECHT nodig zijn weet ik niet. Ik heb igg geen flutter.
Gefeliciteerd met je eerste bag-klusje!
Alleen heeft hij aan de LE hier en daar niet goed gepakt, zitten plekken waar het glas elkaar niet goed geraakt heeft. maar ligt dit aan? Zijn mijn mylars te ruim geknipt?
Moeten ze net over de LE vallen? Ik heb ze nu wat overlaten steken, ook wel te zien op de foto.
Tips zijn welkom
Grt Lyckele
Hoi Jaap,
Die strook had ik er al op gedaan. Ik ga er nog een baggen en dan met een minder overlap aan mylar. Kijken of dat beter uitpakt.
Bedankt voor je reactie.
Grt Lyckele