Nieuw Blade 130 X

Zojuist op een industrie terrein in amersfoort gevlogen.
Loopings, flips, rol en zelfs heel even op zijn kop gehoverd.
Wat een power zo na mijn mcpx. Deze vlieg ik tussendoor terwijl
De 130x afkoelt.
Ikzelf heb 3x accu lemon rc 350mah 35c. Zelfde afmeting, maar iets lichter
Dan de originele.

Nu zelf ff afkoelen. Pffff het is weer gelukt alles heel op de grond te krijgen.

Grtz.
Olaf
 
Heb er ook een aangeschaft, super leuk ding alleen spijtig van de vibratie die er in komt op een bepaald toerental. Is er trouwens iemand die er een oplossing op gevonding heeft ?
Grts Rudi
 
tja, de staart aandrijving opgelapt, alles mooi gangbaar gemaakt, de hoofdastandwiel speling gecheckt en nog steeds oncontroleerbaar opstijgen en nood duiken in het gras.... Dat ding kan heel wat hebben ondanks dat er uiteindelijk wel iets stuk gaat of losschiet!!!

Ik ontdekte net dat de servo links achter niet goed werkt: als ik collective wijzig blijft deze servo stilstaan tot ik het tandwiel een klein duwtje in de goede richting geef, dan schiet hij razend snel naar de juiste nieuwe stand (swash plate weer horizontaal op nieuwe hoogte). Als ik het tandwiel een beetje de verkeerde kant op probeer te duwen verzet de servo zich daar tegen en houd die oude positie aan tot ik dus dat mini duwtje de goede kant op geef. Ik heb de servo arm later even los geklikt om zeker te weten dat de servo niet geblokkeerd wordt.

Klinkt dit als een definieerbaar probleem en weet iemand de reparatie truuk, of helpt alleen een nieuwe servo?
Alvast weer bedankt voor de aandacht!
Brian
 
Heb er ook een aangeschaft, super leuk ding alleen spijtig van de vibratie die er in komt op een bepaald toerental. Is er trouwens iemand die er een oplossing op gevonding heeft ?
Grts Rudi

De oplossing van dit probleem is om de drie rubbertje van de swashplate te vervangen door de reserve canopy grommets uit het bijgeleverde zakje. Deze zijn net iets dikker en lossen het vibreren van de heli op
 
tja, de staart aandrijving opgelapt, alles mooi gangbaar gemaakt, de hoofdastandwiel speling gecheckt en nog steeds oncontroleerbaar opstijgen en nood duiken in het gras.... Dat ding kan heel wat hebben ondanks dat er uiteindelijk wel iets stuk gaat of losschiet!!!

Ik ontdekte net dat de servo links achter niet goed werkt: als ik collective wijzig blijft deze servo stilstaan tot ik het tandwiel een klein duwtje in de goede richting geef, dan schiet hij razend snel naar de juiste nieuwe stand (swash plate weer horizontaal op nieuwe hoogte). Als ik het tandwiel een beetje de verkeerde kant op probeer te duwen verzet de servo zich daar tegen en houd die oude positie aan tot ik dus dat mini duwtje de goede kant op geef. Ik heb de servo arm later even los geklikt om zeker te weten dat de servo niet geblokkeerd wordt.

Klinkt dit als een definieerbaar probleem en weet iemand de reparatie truuk, of helpt alleen een nieuwe servo?
Alvast weer bedankt voor de aandacht!
Brian

Kijk eens of er geen vuiltje zit tussen de tandwielen, het kleinste zandkorreltje kan al genoeg zijn. Er kan een tandje beschadigt zijn......
Als je meer dan 50 vluchten hebt zou ik de servo's eens reinigen;)

Grtz Rudi
 
Leuk hoor, die hype rondom t vervangen van de dunne swash ringetjes met de canopy grommets.. Iemand al een onverklaarbare loss of control gehad met n crash als gevolg? Tip, vooral voor de minder geoefende vliegeniers: haal een van de linkjes naar de swash los van de servo, vervang t dunne rubbertje door n canopy grommet, koppel de link terug ALLEEN aan de swashplate. Probeer nu de servo te 'simuleren'..je zal zien dat ie te strak zit en als je m gaat forceren..:onweer: deze link MOET n beetje speling hebben. Zonder speling schiet de boel los tijdens de vlucht!
Nou heb eigenlijk niets te klagen over de 130x behalve dat ik niet erg blij was met de speling loodrecht op de staartas vanwege de überbelabberde lagers van HH. Remedie: kogellager RVS SF681XZZ. Prijs(schrik niet) eur 16,80 ex btw en verzend voor 2 stuks. Speling: nul...
 
Vervangen van die Tail Unit kogelllagers is zekers een optie.
Maar voor die centen die jij opnoemt en er dan een paar euries bij koop ik me straks toch liever een complete aluminium Tail Unit bij.
Dan heb je gelijk de hele staart unit mooi en compleet als upgrade zijnde.
Vr Gr E
 
Vervangen van die Tail Unit kogelllagers is zekers een optie.
Maar voor die centen die jij opnoemt en er dan een paar euries bij koop ik me straks toch liever een complete aluminium Tail Unit bij.
Dan heb je gelijk de hele staart unit mooi en compleet als upgrade zijnde.
Vr Gr E
heb ze ook al gezien en mooi idd maar ga je niet te veel verzwaren op de tail :rolleyes:
 
Ik kan je helaas geen exact getal geven van wat die alu Tail Unit gaat wegen straks, want heb het nog niet in huis.
Maar denk dat het allemaal wel mee gaat vallen dat iets extra gewicht aan het end.
En desnoods ga ik naar iets zwaardere Lipo packjes, want die passen toch met gemak voorin onder de canopy.
Zo zal het CG wel weer in balans komen indien die alu Tail Unit toch te zwaar zou zijn.
Vr Gr E
 
Ik heb zelf (nog) geen 130x, maar hier koop ik altijd m'n bearings voor m'n auto's. Ikzelf ben heel tevreden van Avid bearings. Prijs kwaliteit de beste, maar ik weet niet hoe ze het zouden doen in de tail van een 130X.

Nuja, voor 1$ per bearing is het misschien het proberen waard.

EDIT: Nvm, het zijn de bearings voor de tailgrips. Voor de tailshaft heb je flanged bearings nodig, maar die vind ik niet direct terug op de website van Avid rc.
 
heb ze ook al gezien en mooi idd maar ga je niet te veel verzwaren op de tail :rolleyes:

Dat die Microheli tailbox misschien een paar gram zwaarder is maakt me niet zoveel uit, maar omdat de achterkant dicht is gemaakt gaat het véél lastiger worden om de tailgears te vervangen:mad:. De TT er langs achter uittrekken kan je vergeten, ik had liever een tailbox gezien zoals bij een Trex waar achteraan een steuntje met 2 schroefjes bevestigt is:cool:

Ik ga even de kat uit de bom kijken en zien met wat voor oplossing ze bij Rakonheli op de proppen komen;)

Grtz Rudi
 
Ik heb zelf (nog) geen 130x, maar hier koop ik altijd m'n bearings voor m'n auto's. Ikzelf ben heel tevreden van Avid bearings. Prijs kwaliteit de beste, maar ik weet niet hoe ze het zouden doen in de tail van een 130X.

Nuja, voor 1$ per bearing is het misschien het proberen waard.

EDIT: Nvm, het zijn de bearings voor de tailgrips. Voor de tailshaft heb je flanged bearings nodig, maar die vind ik niet direct terug op de website van Avid rc.

Ik heb deze er al een 50 vluchten opstaan 1-Blade 130X 1.5x4x2 Bundlager (2) :BLH3730 - Artikeldetailansicht - rc-heaven Modellbau Oberhausen werken perfect 0,0 vibratie of speling:cool:

Grtz Rudi
 
Rudi.
Is dat dan 13.93 euro voor 2 lagertjes EX verzendkosten bij die webshop??
Want 2 lagers zijn er toch nodig in die Tail Unit?
Vr Gr E
 
ik denk dat ze met de upgrades nog verder gaan springen dan met de m cp x , dwz 200€ voor de heli en 200€ aan upgrades; k' ga al naar Santa schrijven :xmas:
 
Ha ha ha ha.................nu sla je door.
Zal wel aan de hitte liggen.
200 euro aan upgrades gaat toch echt niet lukken voor een Blade 130.
Ga zo naar het veld toe, even heerlijk genieten van de zwoele zomeravond en dan plesant spelen met mijn Hype Cessna 400 Corvalis.Vliegt als een droom.
Vr Gr E
 
Kreeg afgelopen avond Email van m'n contact persoon in de USA.
Die heeft de aluminium Tail Unit upgrade van de Blade 130-X besteld en stuurt die binnenkort naar mij op.
Hopenlijk aankomende week weer vliegen met de Blade 130-X en zodra de Alu Tail Unit binnen is gaat die erop.
Kijk alweer uit naar de Blade 130.
Vr Gr E
 
Kreeg afgelopen avond Email van m'n contact persoon in de USA.
Die heeft de aluminium Tail Unit upgrade van de Blade 130-X besteld en stuurt die binnenkort naar mij op.
Hopenlijk aankomende week weer vliegen met de Blade 130-X en zodra de Alu Tail Unit binnen is gaat die erop.
Kijk alweer uit naar de Blade 130.
Vr Gr E


Is die 130 x van jouw all terug uit duitsland.

Groet Wouter
 
Hoi Wouter.
Nee, toestel is nog niet terug uit Duitsland.
Maar.........heb stille hoop dat ik deze week een mailtje krijg dat ik de Blade 130-X kan ophalen.
Hoop dat ik geluk heb.
Dit wordt de 6e week dat ik haar kwijt ben.
Vr Gr E
 
Back
Top