Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Dat ligt aan het circuit. Op rucphen zou ik best met een mcAllister kap willen rijden. Dat heb ik vorig jaar wel bewezen bij de Benelux+.

Het feit dat de mc Allister uit de US moet komen weerhoud mij er van om ze te kopen.

Marten, ik ben wel nieuwschierig noem eens concreet een paar zaken op wat je niet mooi vind aan mijn Andy Sauber Mercedes in Michelin kleurenschema zoals in het Nk draadje te zien is? Als ik de volgende keer het onderste stuk van de achterspoiler blank laat zodat het eruit ziet dat de spoiler in de lucht hangt ipv één geheel met de kap spuit dan lijkt het toch behoorlijk goed op het origineel toch? Helemaal als je het op afstand op een circuit bekijkt.
 
Denk dat voor dat geld de TRG stuurblokken ook een optie zijn.

trg_trg5105_1.jpg
De TRG blokken zijn 7,5mm hoog, en zijn asymmetrisch. Los van de shims kan je dus ook nog iets halen door ze om te draaien.
 
De Serpent F110 komt binnenkort beschikbaar, een aantal webshops hebben hem al in de prijslijst staan, voor ongeveer 250 euro, dus vergelijkbaar met een F104X. Ik heb nog eens aandachtig naar de foto's van de Nurnberg Toy Fair zitten kijken, en naar de S100 handleiding, om eea te vergelijken. Op basis daarvan, en een aantal aannames, kan ik een aantal conclusies trekken. Ik heb daarbij de volgende aannames gedaan:
- De F110 is gebaseerd op de S100/S120
- Serpent zal zo veel mogelijk standaard delen willen gebruiken
- Er zijns sinds Nurnberg geen grote wijzigingen in het ontwerp geweest

Het ziet er naar uit dat de auto geleverd wordt met F103 wielen, dus 200mm breed. De achterpod lijkt vrijwel identiek aan die van de S100, maar heeft de sidelinks dichter bij elkaar. Ook is de achterdemper zoals de S100 die heeft (vergelijkbaar ontwerp als de F109) vervangen door een tubedemper. Het is waarschijnlijk dat de standaard achteras wordt gebruikt, waardoor het mogelijk zou zijn een 200mm auto te bouwen met de S100 wielmeenemers.

De voorkant is een Pro10 voorkant die aangepast is aan de F1 looks. De stuurblokken lijken dezelfde als die van de S100/S120, die vrij klein lijken te zijn. Met wat geluk is het daardoor mogelijk de F103 voorbanden vrij economisch te gebruiken. Mogelijk dat ze metrische assen gebruiken in de stuurblokken; het is mij niet duidelijk hoe de marges in passing precies liggen met de amerikaanse lagermaten die in de Pro10 gebruikelijk zijn. Hoe dan ook zal het mogelijk zijn Pro10 wielen te gebruiken.

Dus een 200mm auto met pro10 wielen. Interessant :D. Ben erg benieuwd hoe deze auto gaat rijden...
 
Toevallig heb ik deze week hierover direct contact gehad met Serpent. De uitlevering zoals eerder aangekondigd in augustus wordt uitgesteld, ook omdat de ontwikkeling naar eigen zeggen even met rust is gelaten ivm andere projecten.
Wel is mij gegarandeerd dat de eerste leveringen zeker voor het eind van dit jaar is, en dat er aan het ontwerp zoals in Neurenberg getoond geen heel grote wijzigingen zullen plaatsvinden.
 
Toevallig heb ik deze week hierover direct contact gehad met Serpent. De uitlevering zoals eerder aangekondigd in augustus wordt uitgesteld, ook omdat de ontwikkeling naar eigen zeggen even met rust is gelaten ivm andere projecten.
Wel is mij gegarandeerd dat de eerste leveringen zeker voor het eind van dit jaar is, en dat er aan het ontwerp zoals in Neurenberg getoond geen heel grote wijzigingen zullen plaatsvinden.

Uitstel is jammer, maar ja, niets aan te doen. Verder goed om te horen dat er weinig veranderd; er circuleren ook wat foto's van een ('s mijns inziens prototype) F110 met een wat meer Corally achtige voorkant, wat door sommigen als de laatste versie wordt gezien.
 
De TRG blokken zijn 7,5mm hoog, en zijn asymmetrisch. Los van de shims kan je dus ook nog iets halen door ze om te draaien.

Ik haal hier ongeveer 58 tot 51 mm diameters mee. Onderin wordt de velgdiameter een probleem; eea gaat aanlopen tegen de kingpin. In gebruik dan al Yeah racing velgen, die hebben al iets meer ruimte dan de standaad velgen.
 
Laatst bewerkt:
Is er toevallig iemand die een foto heeft (onder de kap) van een Tamiya F104 ETS configuratie (shorty, regelaar en ontvanger ervoor)? Ik ben even benieuwd naar de exacte plaatsing van de electronica en het verloop van de bedrading. Mag ook een foto van internet zijn. Ik meen dat ik ergens voor de zomer een keer een foto op dit forum heb gezien, maar ik kan hem niet terugvinden.

Mvg
Marcel
 
kan zijn dat je met de standaard bedrading van de cirtix deze lengte niet haalt naar de motor. Voor de ETS mag je de bedrading vervangen, maar dan wel met 14awg (zelfde als origineel). Voor de sensorkabel even zoeken naar 190 of 200 mm.
 
Bedankt, ik had al het idee dat de draden te kort zouden zijn.
Wel grappig om te zien dat jullie allebei de servo hebben gekanteld en de stuurinrichting hebben aangepast, wat is hiervan het voordeel?

Nog even een vraag: ik heb (nog) geen ervaring met sensored brushless, hebben alle sensorkabels dezelfde stekkers?


Mvg
Marcel
 
Bedankt, ik had al het idee dat de draden te kort zouden zijn.
Wel grappig om te zien dat jullie allebei de servo hebben gekanteld en de stuurinrichting hebben aangepast, wat is hiervan het voordeel?

Nog even een vraag: ik heb (nog) geen ervaring met sensored brushless, hebben alle sensorkabels dezelfde stekkers?


Mvg
Marcel

voor een heleboel info over de F1 en servopositie / stuurinrichting: rc.F1.blog: Front end setup how-to

en volgens mij hebben alle sensorkabels tegenwoordig dezelfde stekkers. Probeer een kabel te vinden die zo flexibel mogelijk is.
 
Back
Top