Richard Branderhorst
PH-SAM
Exact, dat is de reden, zou hij uitbreken met de landing dan heb je handen aan de sticks nodig, niet aan een schuifje of zo moeten friemelen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Precies zo heb ik het ook, al meer dan 20 jaar.....(Ik wordt oud...) Zowel elevator down tijdens landing uit rollen als de schakelaar die ik idd gebruik als parkeerrem tijdens opstarten van de turbine en tijdens shut-down fase. In gear-up alles gedeactiveerd, ik gebruik nog ouderwetse lucht remmen, anders onnodig lucht gebruik.Kim bedoelt de wielremmen denk ik. In de jetwereld is remmen mixen met down elev. gebruikelijk. Vanaf10 of 20 procent down gaan de remmen langzaam mee pakken. Naar vol geblokkeerd hoeft niet, dat kun je evt op een parkeer schakelaar zetten. Je kunt de mix functie activeren met de gear schakelaar. Bij UP geschakeld geen mix. Dat vermijdt onnodige servo activiteit.
Iets anders Kim. Je stopt ongelofelijk veel werk in de bouw. Vergeet je niet het vliegen bij te houden? Het is een valkuil waar veel diehard schaalbouwers in tuinen. Te weinig vliegen.
Dan een kist moeten invliegen waar je jaren aan gewerkt hebt. Beroerde combo. Optie is minimaal de eerste vluchten door iemand anders te laten vliegen. Iemand die goed kan vliegen, uiteraard, en die je vertrouwd. Die heeft geen bouwstress.
Ik heb er helaas teveel voorbeelden van gezien dat het fout afliep. Vermijdbare crashes noem ik dat. Maar heb je je vliegenhandje ook up to date gehouden dan is er niks aan de hand.
Ik zag net dit verschijnen op Facebook, van iemand die schaal cockpits maakt, en blijkbaar eentje heeft voor de Saab Safir:
Bekijk bijlage 556563
Ik ga het echter zelf doen, dat moet ook voor F4C.
In ruil voor minder punten? No thanks.Je mag wel onderdelen kopen. Je moet die alleen wel vermelden in je bouwersverklaring.